• Cs mamma

Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9

Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9

OBS: Vi är en rätt tajt grupp som hållt ihop länge. Vi vet det mesta om varandras familjer och liv.

Läs igenom minst TS på ALLA föregående trådar innan ni frågar...

Nr 1 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m31962106.html
    Nr 2 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m34576016.html
    Nr 3 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m37285234.html
    Nr 4 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39253365.html
    Nr 5 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42120614.html
    Nr 6 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m44518764.html
    Nr 7 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47040377.html
    Nr 8 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49032597.html

Inget är OT hos oss!

Snart tvåsiffrigt... hoppla

Mitt nya ledord får räcka som ts denna gång, svengelska SUCKS!

(dvs suck i engelskt pluralis men även normal engelsk betydelse)
  • Svar på tråden Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9
  • Cs mamma

Stetoskop är bra men jag är mer frälst i ultraljudsnebulisatorn... en pox ville dom inte ge mig som jag inte ville få hem syrgas så där står vi slätt men  jag har lärt mig se och räkna på andetag så jag får en +-2enheters beräkning i pox

• FruHeo

Vi fick en pox bara sådär, inget snack om saken.....

Gaaah jag är så GRYMT uttråkad. Vet inte vad jag ska hitta på. Maken är på fest på sitt jobb, barnen sover och jag är så sjuuukt sugen på att gå ut och dricka öl.

lycklig fyrbarnsmamma!
  • siggemom

Ellke: Välkommen !!
    Här är vår lilla presentation!!
    M 3 svåra andnindsproblem sen födseln Vi har haft ailos och neboneter m.m sen vi kom hem från bb. Ventoline,atrovent och pulmicort singular. Han har även magproblematik och infektionskänslig. Han har 3 storebröder den största 15 inhalerar bricanyl vintertid mellankillen har problematik med koaguleringen av blodet men är superfrisk men ser ut som ett stort blåmärke..M är äntligen skickad för vidare uttrednind på bup/nup teamet eftersom han har mer problematik med språk,socialt, m.m

• Ladyvoice

Ellke: Välkommen!

Jag är en 25årig tjej utan astma o allergi besvär (enbart mot penselin o selleri ;)
    Dock lider jag av svår migrän o äter dagligen medecin för att inte få sånna anfall så jag blir inlagd. och så har jag redan hunnit med o få magsår.
     Om ca 2 veckor är jag ensamstående. :( och det känns :S

Robin 8år har astma, fick det huksfluks vid 6års ålder, innan hade han "bara" atopiskt eksem" och pollen allergier, han är svårt pollen allergisk mot ALLA sorter och vissa perioder klarar han inte av ens att gå ut trotts mängder med antihistamin, han är även super allergisk mot katt, och måste äta antihistamin dagligen för att klara av o gå till skolan. Han medicinerar med TH pulmicort o bricanyl mot astman. Födoämnes allergi har han enbart mot kivi, citrus och rödafrukter o grönsaker.

Casper 4år fick sin astma diagnos som 6 månaders, i ganska samtidigt fick han diagnosen mjölkproteinallergi. Han är även extremt liten för sin ålder och växer jätte dåligt, mängder av tester har gjorts på hormoner och salter osv, men dom vet inte riktigt varför, en teori är att han inte orkar växa pga astman. Han har tät kontakt med en dietist som gör kontroller på hans näringsintag, då han är jätte dålig på att äta också. Han utreds just nu även för ägg allergi.

Casper äter singular tabletter och inhalerar pulmicort 2 gånger per dag i sin ailos, samt ventolin upp till varannan timme när han är dålig.  Han får även serevente.

• happy2

Hej tjejer,, Jo hm,, om ert barn hade 120 snabbsänka o antagligen har de legat ännu högre så alltså är de ett värde som är på väg ner,,vad skulle fortsatt behandling vara då? Är de inte tyliga tecken på att de är en baktriel infektion i kroppen i detta fall i lungorna,, o i luftvägarna

Sebastian, Kevin och Alexander
  • FruHeo

Happy: bakterieinfektion, yes yes! Rosslig? snorig? feber????? Antibiotika skulle jag säga som behandling men det är lite delat för är ungen på bättringsväg hade det varit onödigt kanske. För att minska ev. resistensutveckling.

lycklig fyrbarnsmamma!
  • happy2
    FruHeo skrev 2010-02-26 22:42:04 följande:
    Happy: bakterieinfektion, yes yes! Rosslig? snorig? feber????? Antibiotika skulle jag säga som behandling men det är lite delat för är ungen på bättringsväg hade det varit onödigt kanske. För att minska ev. resistensutveckling.
    De är Kevin Jag pratar om om du undrar, jo där har du en poäng att är de på bättringsvägen så är de ju onödigt med antibiotika,,

Kevin har som sagt svängt upp o ner nu i ett par veckors tid rikttigt ordentligt, men eftersom jag o barnens pappa inte säger hela sanningen til mig hur pojkarna mår när de är hos han så har de kommit fram att han lämnar dem på förskolan innan de hunnit bli friska nog att orka med den miljön plus att de får nya infektioner hela tiden som vräker sig på ett redan svag imunförsvar,,

Jag har jätte svår där med barnens hälsa för att inte hamna i stor konflikt med barnens pappa,
    Han blir verkligen sur när jag följer med till läkaren när han(tvingas) ska gå med dem för att lyssna osv när jag inte har dem,,
  • happy2

Jo ni tjejer,, ja är verkligen ledsen att jag inte är så aktiv som jag har varit innan,,

• happy2
    happy2 skrev 2010-02-26 23:01:24 följande:
    Jo ni tjejer,, ja är verkligen ledsen att jag inte är så aktiv som jag har varit innan,,
    De är skiit svårt med barnbiten efter de att pappan o jag gjort slut o separerat, barnen, plus att jag själv har min jäkla bit med ep,, och sen så nya bitar med tumören kommit till ytan,, Risk till större personföändringar har ökat,, o om de ska in o ta bort den kan hela min personlighet förändras hellt om jag har otur,, Lite splittring här just nu hos mig själv,,

Kontrollen o kollen som jag hade stenhårt på förut den finns inte kvar,,
  • Ladyvoice

Jätte kram till dig Happy!!!

Jag har inte heller hunnit med o vara här som innan, är så mycket med barnen o så separera samtidigt.o sälja hus o allt..

Lider med dig...

Svar på tråden Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9