Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9
Stetoskop är bra men jag är mer frälst i ultraljudsnebulisatorn... en pox ville dom inte ge mig som jag inte ville få hem syrgas så där står vi slätt men jag har lärt mig se och räkna på andetag så jag får en +-2enheters beräkning i pox
Vi fick en pox bara sådär, inget snack om saken.....
Gaaah jag är så GRYMT uttråkad. Vet inte vad jag ska hitta på. Maken är på fest på sitt jobb, barnen sover och jag är så sjuuukt sugen på att gå ut och dricka öl.
Ellke: Välkommen !!
Här är vår lilla presentation!!
M 3 svåra andnindsproblem sen födseln Vi har haft ailos och neboneter m.m sen vi kom hem från bb. Ventoline,atrovent och pulmicort singular. Han har även magproblematik och infektionskänslig. Han har 3 storebröder den största 15 inhalerar bricanyl vintertid mellankillen har problematik med koaguleringen av blodet men är superfrisk men ser ut som ett stort blåmärke..M är äntligen skickad för vidare uttrednind på bup/nup teamet eftersom han har mer problematik med språk,socialt, m.m
Ellke: Välkommen!
Jag är en 25årig tjej utan astma o allergi besvär (enbart mot penselin o selleri ;)
Dock lider jag av svår migrän o äter dagligen medecin för att inte få sånna anfall så jag blir inlagd. och så har jag redan hunnit med o få magsår.
Om ca 2 veckor är jag ensamstående. :( och det känns :S
Robin 8år har astma, fick det huksfluks vid 6års ålder, innan hade han "bara" atopiskt eksem" och pollen allergier, han är svårt pollen allergisk mot ALLA sorter och vissa perioder klarar han inte av ens att gå ut trotts mängder med antihistamin, han är även super allergisk mot katt, och måste äta antihistamin dagligen för att klara av o gå till skolan. Han medicinerar med TH pulmicort o bricanyl mot astman. Födoämnes allergi har han enbart mot kivi, citrus och rödafrukter o grönsaker.
Casper 4år fick sin astma diagnos som 6 månaders, i ganska samtidigt fick han diagnosen mjölkproteinallergi. Han är även extremt liten för sin ålder och växer jätte dåligt, mängder av tester har gjorts på hormoner och salter osv, men dom vet inte riktigt varför, en teori är att han inte orkar växa pga astman. Han har tät kontakt med en dietist som gör kontroller på hans näringsintag, då han är jätte dålig på att äta också. Han utreds just nu även för ägg allergi.
Casper äter singular tabletter och inhalerar pulmicort 2 gånger per dag i sin ailos, samt ventolin upp till varannan timme när han är dålig. Han får även serevente.
Hej tjejer,, Jo hm,, om ert barn hade 120 snabbsänka o antagligen har de legat ännu högre så alltså är de ett värde som är på väg ner,,vad skulle fortsatt behandling vara då? Är de inte tyliga tecken på att de är en baktriel infektion i kroppen i detta fall i lungorna,, o i luftvägarna
Happy: bakterieinfektion, yes yes! Rosslig? snorig? feber????? Antibiotika skulle jag säga som behandling men det är lite delat för är ungen på bättringsväg hade det varit onödigt kanske. För att minska ev. resistensutveckling.
Jo ni tjejer,, ja är verkligen ledsen att jag inte är så aktiv som jag har varit innan,,
Jätte kram till dig Happy!!!
Jag har inte heller hunnit med o vara här som innan, är så mycket med barnen o så separera samtidigt.o sälja hus o allt..
Lider med dig...