• Cs mamma

Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9

Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9

OBS: Vi är en rätt tajt grupp som hållt ihop länge. Vi vet det mesta om varandras familjer och liv.

Läs igenom minst TS på ALLA föregående trådar innan ni frågar...

Nr 1 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m31962106.html
    Nr 2 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m34576016.html
    Nr 3 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m37285234.html
    Nr 4 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39253365.html
    Nr 5 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42120614.html
    Nr 6 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m44518764.html
    Nr 7 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47040377.html
    Nr 8 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49032597.html

Inget är OT hos oss!

Snart tvåsiffrigt... hoppla

Mitt nya ledord får räcka som ts denna gång, svengelska SUCKS!

(dvs suck i engelskt pluralis men även normal engelsk betydelse)
  • Svar på tråden Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9
  • FruHeo

Hihihihihihihih!

lycklig fyrbarnsmamma!
  • Cs mamma

Fan du hann före... kalla det komahjärna... nollkost här nu inte ens oliver, parma eller fanta...

• Ellke

ANG olyckan på Rhodos. Vi var där i september förra året. Sonen föll ut ur ett fönster på restaurangen på hotellet där vi bodde och bröt höger arm på två ställen. Kan ju säga att grekisk sjukvård är som våran var för en sissodär 75 år sedan.  Ingen bedövning eller smärtstillande öht när armen skulle läggas till rätta. De fick till slut söva honom, efter mycket om och men. Under sövningen fick han ett enormt astmaanfall, fick jag veta efteråt. När vi kom hem till sverige fick vi akutoperera honom för brottet var så pass fullt. Nu tog jag den korta variationen annars skulle jag ta upp för stor plats.

Jag är tacksam för era nya presentationer. Jag har kollat i tidigare trådar men det tar en evighet att kolla allt så ni som vill får gärna göra en presentation till av er.

det är skönt att jag har hittat er då det känns som vi har en del gemensamt. Har inte haft någon tidigare som förstår vad vi går igenom. "Jaha, astma säger många, men det är väl inte så farligt?" Nehe säger jag, välkommen att gå ett par mil i mina skor så ska vi se vad du tycker sen...

Vi har ialf turen att ha en riktigt toppen läkare som tar oss på allvar varje gång.

• Cs mamma

Hostar något om att Heoo glömde sin blivande hemmafru i beskrivningen...

• 2små2stora

Ellke här kommer familjen 3busfrön

-Michael 13år Epilepsi och Aspergersyndrom samt dyslexi
    -Joachim  11.5år Inga kända problem mer än dåligt självförtroende.
    -Johanna snart 3 år Prinsessa en bit utanför fingerspetsarna med diverse allergier,     astma och AV-block grad3 har en pacemaker. Och åker på infektion på infektion. Ska försöka få en immunutredning på henne.

Jag är en gravid neonatal-iva sköterska som är allergisk mot allt vad pollen heter.

Heoo:
    visst M och J kan vara prinsessor ihop

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

Angel: baaaaaaaaaaaad! Här fungerar oliverna fortfarande....

Ellke: hm, låter inte alls trevligt. Tur att ni har en bra läkare. Vi med, är så grymt skönt. Vi har periodvis direktlinje till barn. Alla vet vilka vi är och vi behöver sällan förklara hur illa det är. När vi väl ringer vet de att det brukar vara brått och lite till.....

lycklig fyrbarnsmamma!
  • Trikarn

en liten presentation av oss då

L, 28 utsliten, allmänt förvirrad , ensamstående, livetnjutare studerar ( försöker iallt) till undersköterka.. i slutändan, ngt med astma o allergier...reagera lite hejsan hopsan mot vadsomhelst, dock ej ofta

K, 4 med förkylningsastma, den milda varianten, allergisk mott pollen, häst reagerar även mot något i mat, vet ej vad än

C, 3  med en liten extra kromosom, astma sen födseln och allergisk sen födseln.. reagerar mot det mesta, har en lista på vad han FÅR äta, dumt att rabbla upp allt han inte får äta...
    Fattar dock ej själv att han ej får äta vissa saker... jo äpple, citrus, jordgubbar.. för det sticker på tungan...

Vi kör med ventolin, pulmicort, seretid, betapred, aerius, i hästdoser...

har underbar läkare.. just nu ska vi kolla upp C sömnapne..

vi har pari e-flow, mobile S samt en albatross

C har idag för FÖRSTA gången gått en lång promenad.. han gick nästan 1km själv!! WOW men så har det varit suerskönt väder ute oxå.. luften har varit toppen

Korall 05, Costas 07 ( ds) mina älskade trollungar!!
  • Ellke
    FruHeo skrev 2010-02-26 18:07:55 följande:
    Angel: baaaaaaaaaaaad! Här fungerar oliverna fortfarande....Ellke: hm, låter inte alls trevligt. Tur att ni har en bra läkare. Vi med, är så grymt skönt. Vi har periodvis direktlinje till barn. Alla vet vilka vi är och vi behöver sällan förklara hur illa det är. När vi väl ringer vet de att det brukar vara brått och lite till.....
    ja så är det för oss också, vi har också direktkontakt till barnkliniken. det är våran läkare som skrivit in i sonens journaler att vi ska ha det, samt att vi alltid har rätt att åka upp till barnakuten med hans besvär och absolut inte till VC.

Till 3busfrön, tack för din presentation :) Våran äldsta pojke här hemma har också asperger, samt ADHD, torettes och ocd men hans huvudsakliga funktionshinder är ADHD de övriga har han inte fullt uppnåt kriterierna för men de går liksom hand i hand alla fyra, som hans psykiatriker så fint förlkarade det.
  • 2små2stora
    Ellke skrev 2010-02-26 18:17:56 följande:
    ja så är det för oss också, vi har också direktkontakt till barnkliniken. det är våran läkare som skrivit in i sonens journaler att vi ska ha det, samt att vi alltid har rätt att åka upp till barnakuten med hans besvär och absolut inte till VC. Till 3busfrön, tack för din presentation :) Våran äldsta pojke här hemma har också asperger, samt ADHD, torettes och ocd men hans huvudsakliga funktionshinder är ADHD de övriga har han inte fullt uppnåt kriterierna för men de går liksom hand i hand alla fyra, som hans psykiatriker så fint förlkarade det.
    Min son har nog motsatsen till ADHD.

Jag måste ligga på läkaren om ett alternativ till aiolosen för vi kan inte vara hemifrån mer än 3 tim som det är nu. Det funkar uppenbarligen inte med nebunette för J på dagarna. Hade den funkat borde hon inte har fått lunginflammation med 2.5 veckas mellanrum och bli sjuk efter 2-3 dagar på dagis varje gång. Har i alla fall ett stetoskop så att jag kan lyssna ordentligt på henne
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9