• frukarlssonn

Säger du negerboll?

Intressant tycker jag. Jag får nog erkänna att jag säger negerboll eftersom det hette så när jag växte upp, men vill att min dotter ska säga chokladboll eftersom en del kan ta illa upp. Så då får jag säga chokladboll istället {#lang_emotions_wink}

Men ja, va anser ni? Vad säger ni?

♥ Olivia 090610 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du negerboll?
  • In your face
    TheCoopers skrev 2011-10-21 14:42:48 följande:
    hahahah japp gört ! alla ord som finns i SAOL är fritt fram att användas .. man ska absolut inte anvnda sunt förnuft !

Ja, jag börjar redan måndag morgon då jag har ett kundmöte med en överviktig person - tycker du att jag ska använda Tjockis eller Fläskberg när jag tilltalar honom? Skrattande
  • TheCoopers
    In your face skrev 2011-10-21 14:55:01 följande:
    Ja, jag börjar redan måndag morgon då jag har ett kundmöte med en överviktig person - tycker du att jag ska använda Tjockis eller Fläskberg när jag tilltalar honom? Skrattande
    Fläskberg låter fint ! om han tar illa vid sig så är det ju HANS problem .. för du menar ju inget illa !
    I'm the me I choose to be ...
  • In your face
    TheCoopers skrev 2011-10-21 15:02:19 följande:
    Fläskberg låter fint ! om han tar illa vid sig så är det ju HANS problem .. för du menar ju inget illa !
    Precis! Och framförallt har jag ju rätt att kalla honom vad jag vill (inom ramarna för SAOL, givetvis). På FL är det väldigt viktigt att inte låta sig inskränkas, utan att ta sig för allt man har rätt till, det har jag lärt mig Solig
  • kort kjol
    Annahoj242 skrev 2011-10-21 14:07:37 följande:
    Det kom in en "neger" på fiket i närheten och bad om en negerboll, ända sedan den dagen så är jag fast besluten att det heter så :)
  • Jagsjälv
    In your face skrev 2011-10-21 15:45:32 följande:
    Precis! Och framförallt har jag ju rätt att kalla honom vad jag vill (inom ramarna för SAOL, givetvis). På FL är det väldigt viktigt att inte låta sig inskränkas, utan att ta sig för allt man har rätt till, det har jag lärt mig Solig
    Jo, och ni läser ju verkligen vad jag skriver - not! Jag kallar kallar ingen för dessa ord. Jag är bara inte rädd för att använda dem med dess rätta betydelse, utan att lägga värderingar i orden. Det är det ni som gör...

Och FamiljenCooper sa att negerbollar och neger inte fanns längre och det gör ju orden i hösta grad!
  • EllanEriksson

Säger negerboll så länge jag vet att det är accepterat. Då mest bland vänner och familj men även där folk känner mig eller om man ser/hör att det kallas så av andra.
    Vissa kaféer har ju fortfarande stämpeln negerboll på...negerbollarna xD
    Så gör jag iaf :3 annars säger jag, trots att det låter otroligt fel i min mun, chokladboll.

• EllanEriksson

Men negerboll och chokladboll är ju två skilda bakverk.. Visst att grunden är densamma men negerboll är med pärlsocker och chokladboll är med kokos...

• kort kjol
    Snösparv skrev 2011-10-22 11:37:59 följande:
    Naturligtvis inte, av den enkla anledningen att det av många anses vara kränkande.
    Jag tror knappast negrerna tar illa upp för vi kallar ett bakverk för negerboll.
Svar på tråden Säger du negerboll?