Vi som hade BF feb-09 del 5
Jättefina!!!
Jättefina!!!

Ska försöka ha dottern bakåtvänd så länge som möjligt. Har själv tänkt minst till 4 år. Ska snart köpa en till bilstol och då får hon ta den nya och lillebror hennes gamla (som har 18 kg som viktgräns och hon väger nog 15 nu).
Mmmikaela: Så tråkigt  
 . Hoppas det löser sig snart!
Då är nog Alicia och min Felicia ganska lika i storlek. Vi ska på 2.5 års koll på måndag och det ska bli så himla spännande! Tycker hon pratar riktigt bra nu och är uppe i fem ord på raken. Det har utvecklats fort nu på sista tiden för bara några månader sedan sa hon bara två- högst tre ord. Kul!! Tycker språkutvecklingen är den allra häftigaste!
Åh vilken rolig ålder det är nu och det blir ju bara bättre och bättre. Är ingen spädbarnsmamma direkt utan tycker det är roligare nu. 
Är det mkt prinsess saker hos er nu också? Här ska det vara klänningar och se på Askungen hela tiden. 
Otäckt med myggbettet. Jobbigt att reagera så.
Prins: Häftigt när de är födda samma dag och allt  

F var 95 cm och vägde 15.1 kg vid 2.5 års kollen nu i måndags. Hon ligger en kurva över medel.
Hihi, så söta  
 . Lilla Milton  

09'an pratar på hela tiden och jag kan nog säga att det är relativt felfritt nu. Visst kommer det fortfarande uttal som är lite knepiga och hon klipper ibland av de första bokstäverna i ett ord men i det stora hela pratar hon kanon. För övrigt har hon börjat kalla sig själv jag istället för hennes namn så hon har fattat kopplingen med personliga pronomen också.
Vad bra  
 . Här börjades det inte med jag förrän kanske 2 månader sedan. Låter ju så kul när de helt plötsligt börjar med jag och istället för mamma eller namnet  

Nja, nästan rent på en gång. Men som sagt. Hon klipper ju av orden ibland. Tror inte ni behöver vara oroliga, det kommer nog!
Catasita: Har inte riktigt koll men skulle tro att min tös är ganska lika din gosse i storlek  

Säger samma  
 . Blev lite nostalgisk imorse när jag tänkte på vilken underbar dag det var  

Ah, just det. Isa73 här- vi ses på FB. Barnen födda samma dag  

Japp, hon föddes 8.34  

F var med till BVC sist och var 98 lång och vägde 16 kg. 
Catasita: Grattis!!!
Felicia var ca 100 cm och vägde 16 kg nu sist jag kollade, strax före 3- års dagen. Välling slutade hon med när hon fyllde 1 år och nappen försvann i somras. Fortfarande blöja även om trosor funkar en kortare tid ibland. Storlek 27-28 på skor. Storlek 110/116 beroende på märke. Folk tror också hon är äldre än vad hon är.
Bocabo: Beklagar  
 . Jobbigt... Kram!
Här blev lilltjejen också plötsligt blöjfri. Var nog någon månad sedan och även nattetid. Så häftigt att det bara händer  
 .
Jag är också nöjd med två men man vet aldrig