Inlägg från: Minnie7 |Visa alla inlägg
  • Minnie7

Vi som hade BF feb-09 del 5

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-23 10:39:52 följande:
    Får ni stanna så länge med 2a barnet? Jag fick knappt stanna 2 dygn med andra men gick bra eftersom det fanns plats. Och inte blev man upp passad med 2a barnet heller. Kom bara om jag ringde.
    Vet jag faktiskt inte, men de kan ju inte slänga ut mig. Förra gången var jag ju snittad och då var det inga problem att stanna så länge man själv ville. Blev inte upppassad med första barnet heller, såg knappt röken av personalen förrutom vid hörseltestet och amningskontrollen. Hade nog velat se dem lite mer, om inte så lite hjälp ur och i sängen hade inte varit dumt...

Jaja, vi får väl se hur det blir den här gången...
  • Minnie7
    Catasita81 skrev 2010-12-23 21:44:29 följande:
    Isa73 GRATTIS!!! Så härligt att få gosa en nykläckt bebis!!

Och GOD JUL allihop, hoppas ALLA får en underbar jul, och kör försiktigt ni som är ute och åker!
    Kram!
    Nej nej, jag har inte fått än Det dröjer till mars hoppas jag!
  • Minnie7
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-23 22:12:55 följande:
    Själv fick man nästan för mkt upp passning med första,kändes som jag aldrig fick vara ifred men hellre det än som det var med andra.
    Ja, lite uppvaktning vore inte helt fel...
  • Minnie7
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-01-16 18:12:34 följande:
    Gick in i v37 igår(lördag) Börjar närma sig nu
    Härligt... eller inte.... beror på hur man ser det. Spännande är det iaf
  • Minnie7
    aihpoz skrev 2011-01-17 19:49:29 följande:
    Vi har en peugeot 307 sw just nu och funderar på att köpa en mera jeep/suv aktig bil då vi vill ha mer utrymme i baksätet.Som det kommer bli nu om vi har kvar denna bil får barnen sitta på varsin sida bak och mitten blir tom,men på så vis kan man alltså aldrig ha en passagerare med sig.Skulle vilja ha en bil med stort baksäte så att att man kan ha en stol bakom den främre passagerarstolen och sen babyskyddet i mitten och då ha en plats över bakom föraren.

Vad har ni andra för bilar?
    Vi kommer inte heller ha någon plats över till en passagerare, men så får det bli. Bebisen kommer sitta fram och dottern bak. Sedan när vi inte har babyskyddet längre åker båda barnet bak.
  • Minnie7
    mills skrev 2011-02-06 20:06:55 följande:
    Blir det några fler bebisar här eller? Vi har haft kalas idag fast han fyller på torsdag. Lex fattade ganska snabbt att när det ringde på dörren kunde man gå dit och hämta en present Mamma hade fixat ett tårtljus i form av en 2:a som han fick hjälp att blåsa ut men då blev han bestört och trodde den var sönder så vi fick sätta den i en bulle och ha den tänd  
    Ja, príns06 står på tur snart... Bara en 4-5 dagar kvar tror jag...
  • Minnie7
    mills skrev 2011-02-06 20:11:25 följande:
    Aha...hon kanske ligger där och kämpar redan då  
    Man vet aldrig
    Vi har kalas för Felicia om 1 vecka, ska bli så mysigt!!!
  • Minnie7
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-06 21:24:15 följande:
    Milton har förstått länge vad vi ber honom göra men är inge bra på att prata tydliga ord. Många ord förstår alla men sen har han lite egna ord som vi lär oss eftersom coco= traktor
    Han säger mamma,pappa och Moffa och sedan heter alla andra Lelle.
    Sätter  bar aihop 2 ord,tex kom mamma, sov gott mamma(fast det kanske räknas som 3?) sitta där. mamma aj te,säger han också. Dumma Lelle hör man varje dag numera också= Dumma Emilio.. Har han bajsat så kommer han på engång och säger Blä och ska till skötbordet men pottan den gör han inget på.
    Men, det var ju inte dåligt. Felicia har nästan precis börjat säga 2-ords meningar. Blev så snopen för någon vecka sedan när hon sa "hejdå mommo" till min mamma i telefonen. Och dagen efter "tittut mamma". Häftigt!
    Hon pratar också ganska otydligt, ffa mjuka konsonanter såsom f och j.
  • Minnie7
    LillaLoppanT skrev 2011-02-06 21:37:54 följande:
    Lukas pratar väldigt tydligt, och den senaste månaden har det fullkomloigt exploderat. Meningar med tre ord kommer hela tiden. Och som mest har han nog sagt fem ord i rad. Jag tror han lär sig väldigt mycket av att gå på dagis och så där.
    Ja, dagis gör underverk. Det märktes direkt när hon började där.
  • Minnie7
    LillaLoppanT skrev 2011-02-06 21:40:05 följande:
    Lukas sa en väldigt söt sak häromdagen, som visade tydligt att fhan förstår mig. Det kom en låt på radion som jag gillar. Jag skruvade upp och sa: Denna låten gillar mamma. Lukas lyssnade, började dansa lite och sa: Lukas också!
    Gulligt!
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5