Inlägg från: mrsSoffi |Visa alla inlägg
  • mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

SJ80 skrev 2010-03-11 08:26:43 följande:
    Tack för ditt svar. Vi var till Turkiet i maj för 2år sedan o jag tyckte de va lite för varmt isolen iallafall... Jaja det får va vilket väder det vill,vi kommer iväg iallafall och det ska bli så skönt
    Vi pratar också om att  åka någonstans nu i maj i nån vecka. Så skönt att komma iväg lite till värmen innan sommaren kommer
  • mrsSoffi
    SJ80 skrev 2010-03-11 10:45:10 följande:
    Ja att få lite försmak som förhoppningsvis väntar.. Har varit på Cypern i början på maj för 5år sedan.det va varmt då tyckte jag. Jag hoppas Kreta blir bra med temp. Får se till att packa ner lite tjocka kläder ifall att lixsom.Vart har ni tänkt åka? Det e bra att de små åker gratis,så då är det bara att passa på! Jag betalar 300kr för Oliver bara,antar att det e flygtillägget
    Vi vet inte riktigt, men det lutar mest åt grekland någonstans. Ja, vi fick betala 300 kr för Filip när vi åkte till Thailand i december, så det är väl som sagt nåt flygtillägg bara. Billigt och bra. Skönt med lite kortare flygresa oxå, än 11 timmar till thailand...
  • mrsSoffi
    LillaLoppanT skrev 2010-03-11 20:29:51 följande:
    Lukas har precis likadant. Hann har alltid haft torr hur. Jag tror det stämmer som dom sagt på BVC. Nu på vintern är luften väldigt torr. Och det är då inte alls ovanligt att man får torra fläckar.Jag måste säga att Miniderm (Som dom oftast rekomenderar på bvc) är inge bra. Det finns en som heter Locobase repair som är kanon. Men den är väldigt fet och svår att smörja in. Den vi använder nu heter Decubal. Mycket bättre än miniderm.Vi har precis börjat ge Lukas Omega-3 vilket jag hört skall vara bra mot torr hy. Det är ju även bra för massa andra grejer. Det finns en Omega-3 som är anpassad speciellt för barn. Den heter Eskimo kids.
    Ok...det tål ju att testas helt klart! Både Locobase repair och omega3! Tack för tipset!
  • mrsSoffi
    tessa84 skrev 2010-03-12 09:34:53 följande:
    Imorse vid 5 tiden drog sambon iväg. Mot arlanda å Canada.. Blir bort "bara" en vecka. Men de kommer bli en låååång vecka.. :(m Inte alls vana att vara ifrån varann..
    usch va jobbigt!! vad ska han göra där?
  • mrsSoffi
    tessa84 skrev 2010-03-12 08:49:07 följande:
    Mrssoffi: OM det inte är torrfläckar pga av vintern så kanske han kan vara överkänslig. Tvättmedel, sköljmedel elle annat(?) eftersom 3dagars feber prickarna ser ut som när man får nässelutslag...Melvin är oxå jätte torr, massa fläckar. på han funkar inte miniderm utan vi kör oxå me Locobase Repair. Försvann första natten!! 
    Jag funderar ju också på nån slags överkänslighet...men förstår inte vad det skulle vara. Tvättmedel och sköljmedel kör vi samma som vi gjort sen han var nyfödd...sensitive utan parfym.
    Tre-dagars feber har han haft, å svärmor prata om att man bara kan ha det en gång (?) Tror att prickarna var lite bättre idag, men har inte kollat så noga om jag ska vara ärlig.
    Låter skönt att det är fler som har en massa torra fläckar då...då är det nog vädret iaf. Ska iväg och köpa Locobase Repair snarast!
    Tycker inte Miniderm funkar här heller så...
  • mrsSoffi
    tessa84 skrev 2010-03-12 12:02:15 följande:
    Han ska hälsa på en kompis som bor där just nu (hockeyspeare i Toronto).skit drygt, vill inte alls vara ifrån han...
    Men kul för honom
  • mrsSoffi
    tessa84 skrev 2010-03-12 12:03:14 följande:
    nått nytt han äter?ja de sägs att man barahar tre dagars feber e gång.. men tänkte bara eftersom du skrev om prickarna, dom ser u ut som nässelutslag, därför ja tänkte om de kunde va allergi..
    hmm...nä han har nog inte ätit nåt nytt direkt...har ätit samma sak som vi ett bra tag nu...och vad jag kan komma på så har vi inte ätit nåt nytt speciellt...
  • mrsSoffi

Var till apoteket för att inhandla Locobase Repair....döm om min förvåning när jag kom dit och såg att det var ju just den vi har hemma och använder....fast inte hjälper...hehe. Lite snurrig i huvudet kanske jag inte är, som inte kom på det innan...

• mrsSoffi
    mrsSoffi skrev 2010-03-13 16:04:43 följande:
    Var till apoteket för att inhandla Locobase Repair....döm om min förvåning när jag kom dit och såg att det var ju just den vi har hemma och använder....fast inte hjälper...hehe. Lite snurrig i huvudet kanske jag inte är, som inte kom på det innan...
    Lite snurrig i huvudet jag ÄR menar jag ju...haha, jag är nog snurrig
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5