Inlägg från: mrsSoffi |Visa alla inlägg
  • mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

mills skrev 2010-05-06 22:30:20 följande:
    Jag använder dem för att Lex vägrar ligga still för att få på sig en vanlig och jag klarar inte av att få på dem när han står....och har därav ingen nytta av att inte behöva ta av byxorna  
    Exakt så ja hahaha
  • mrsSoffi

En annan fråga. Filip har fått för sig att han ska bitas. Inte bara då han är arg (men mest då) utan egentligen när som kan man få sig ett bett av honom. Är det någon som har samma problem. Har ni några tips om vad man ska göra för att få honom att sluta. Det är MÄKTA irriterande kan jag säga!!

• mrsSoffi
    mills skrev 2010-05-06 22:42:12 följande:
    Hehe kom just att tänka på att jag hört talas om ett barn som bet mycket och föräldrarna provade allt de kunde men det slutade med att mamman bet tillbaka, inte hårt såklart men tillräckligt för att det skulle kännas efter det bet han aldrig igen. Lite drastiskt att börja med kanske?
    Tyvärr.....redan testat Funka inte, utan fick ett bett till tillbaka...haha.
    Har också testat att totalignorera det....som att "inte brydde mig om det". Funka inte. Provat att bara ta bort honom å säga Nej, man får inte bitas. Men.... det så att säga Biter inte på honom
  • mrsSoffi

Carizma - Herregud !! Vilka idioter det finns! Tur att ingen kom till skada!

Nu börjar jag förstå vad du menade med att det är lite svårt att dölja att man är gravid....hahaha. Jämförde magbilder från nu och förra gången. Nu i 12+0 ser jag ut att vara i vecka 21+0 förra gången. Vilken skillnad!!

• mrsSoffi

Är det någon som hört nåt om att FörsäkringsKassan har ändrat sina regler vad gäller att ta ut dagar första året??
    Enligt en förstföderska i en annan tråd har hennes kompis sagt att det är ändrat från i år, att man MÅSTE ta ut 5 dagar i veckan barnets första år..
    Låter ju skitskumt. Jag tror hon snarare har blandat ihop det hela och inte förstått riktigt vad kompisen menade.

• mrsSoffi
    mills skrev 2010-05-11 15:48:25 följande:
    har jag inte hört nåt om...men jag har ju inte haft någon anledning att kolla heller Men som du säger så låter det skitskumt...
    ja, nä, tror som sagt hon missuppfattat det hela.
  • mrsSoffi
    Catasita81 skrev 2010-05-28 07:41:02 följande:
    Idag är det en solig härlig fredag! Men varför, VARFÖR ska Oscar helt plötsligt upp vid halv 6 snåret, och det GÅR INTE ATT SOMNA OM HONOM. För fasen, förra veckan sov han till halv 9 tre dagar i rad... Ok om vi skulle upp då och går upp då, men när vi gör ALLT för att få honom att somna om igen, och man själv ligger och slumrar - ja nu är jag så trött så jag vet inte vilket ben jag ska stå på.Frukostbenet antagligen.Ville bara skriva av mig, annars är allt bra här, Oscar springer omkring och idag ska vi cykla till Skälby och leka och titta på djuren, innan pappan kommer hem för helg! Underbart! Ha en härlig helg allihop!
    Här är det klockan 6 som gäller :S Antar det är för det är så ljust nu för tiden. I grekland sov han till halv 9 varje dag, och då hade vi mörka gardiner för fönstren så det blev alldeles mörkt.
  • mrsSoffi
    SJ80 skrev 2010-05-28 11:10:01 följande:
    Hej!Hur hade ni det i Grekland? Gick flygning bra?Vi hade de toppen dock lite taskigt väder de 2 sista dagarna
    Japp, hade det kanon på Rhodos. Näst sista dan hade vi regn och åska fram till 12 ungefär, sen var det blå himmel och sol = stekning som gällde
    Flygningen gick hur bra som helst. Var ju som tur vara bara en resa på 3 timmar å 15 minuter.
    Skönt ni också hade det toppen!
  • mrsSoffi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-06-07 13:09:10 följande:
    Hur ofta har era små sovit borta?
    Aldrig.
  • mrsSoffi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-06-22 14:43:12 följande:
    Pratar  era mkt? alltså riktiga ord?
    Oh JA! Han är som en papegoja och härmar allt man säger till honom. På bara den senaste veckan har jag märkt en stor förändring i härmandet. Innan det kunde han också många ord, men nu är det helt otroligt hur han kan göra sig förstådd med bara ord.
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5