Inlägg från: mrsSoffi |Visa alla inlägg
  • mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Catasita81 skrev 2010-04-19 14:03:38 följande:
    Nu blev jag ännu mer sugen  , men nej, inga syskon här än.. Hur många av er/oss jobbar igen, och hur mycket? Är pappan hemma, eller är barnen på dagis? Och hur gick inskolningen??Jag har fått det så otroligt bra, att jag får vara hemma ända till 5juli, men bävar redan för att börja igen..Då ska Calle vara hemma en månad och sedan köra inskolning på dagis. När det är klart ska Calle vara ledig fredagar, och jag är schemalagd ledig tisdagar.
    Jag jobbar inte, och eftersom nu nummer 2 är på jäsning kommer jag inte börja jobba förrän typ vår/sommar 2012
  • mrsSoffi

Tack alla. Har BF i november, så det är ju ett tag kvar. Är i vecka 10 nu och såg ett tickande hjärta i vecka 8

• mrsSoffi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-21 08:09:19 följande:
    GRATTIS! Fan vad roligt! BF? Nu blir man sugen. Hur många barn har ni nu?
    Ett utanför magen å ett innanför
  • mrsSoffi
    Carizma skrev 2010-04-21 19:53:27 följande:
    mrsSoffi - Säger grattis igen här oxå Hahaha jag förstår din väninna, känner mig själv som en flodhäst just nu med min stora mage Min sambo o alla andra tycker den är superfin men ja.. ♥Själv är jag nu i v.31 (30+4) så har 65 dagar kvar♥. Kommer kännas som en dryyyyyg väntan nu fram tills midsommar...ska bli spännande o se om bebisen vill titta ut då
    Tack

Tänk om man hade 65 dar kvar....*längtar* själv ligger jag på typ 220 kvar eller nåt...
  • mrsSoffi
    Ankan1982 skrev 2010-04-29 10:03:57 följande:
    hur långa är era 14månaders nu
    78 cm och 10400 gram
  • mrsSoffi

Vilka jävla idioter du har att göra med Carizma!! Förstår att du är förbannad!! {#lang_emotions_demon}

• mrsSoffi
    Ankan1982 skrev 2010-04-30 09:50:03 följande:
    vad skulle du köpa för strl till Cicilia då om hon var 76cm för 1 mån sedan. då växte hon 3cm på 1 månad
    Jag skulle nog ha köpt 80.
  • mrsSoffi
    happy 78 skrev 2010-04-30 13:42:40 följande:
    min e lite så också. han brukar fä en egen sked o äta med så brukar det gå bra eller nåt o leka med eller titta på tv...är mer besvärlig att byta blöja på,har up n go men om han bajsat vill jag byta på skötbordet o det går ju inte för sig.borsta tänderna är också pest o pina..pustannars är han ett litet charmtroll
    Samma här. Hatar att borsta tänderna! Vilket han älskade först i början....men nu är det pest och pina. Byta blöja är skrik och gap...då måste pappa helst vara med och underhålla Filip på nåt sätt.
    Maten har han börjat med nu att vilja äta helt själv. Vilket är ju bra iofs, men det blir ju så kladdigt, och inte helt lätt att träffa den lilla munnen alla gånger
  • mrsSoffi
    SJ80 skrev 2010-05-06 19:42:28 följande:
    Tack för att ni delade med er av era erfarenheter av cellprov.Ska försöka att låta bli och tänka på det tills jag får nästa kallelse..Carizma: En stor kram till dig och din mamma. Hoppas du får en superkul kväll ikväll trots allt!Är det någon här inne som använder Pampers activefit nr4? Vi gör det och jag tycker att dom "läcker" alltså att Oliver är fuktig ofta. Idag va hela hans byxgren blöt,han hade haft blöjan några timmar bara
    Jag körde med pampers och tyckte ofta Filip blev fuktig och blöt, så gick över till Liberp Up and Go. Skitnöjd!
  • mrsSoffi

Byxblöjor är ju kanon   Har aldrig läckt på Filip,....och vissa gånger kan blöjan vara på i 6-7 timmar... :S

Vanliga blöjor kan vara så svåra att få på ordentligt då Filip inte speciellt ofta vill ligga stilla då man ska byta blöja

Dock kör vi på natten med Pampers Baby Dry. Den är perfekt då...läcker aldrig och verkar suga hur mycket som helst.

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5