• TweleGirl

Min katt e borta....

Min TJaboo försvann i lördags och har fortfarande inte kommit hem... han går sällan utanför tomten och kommer ALLTID när jag ropar så jag förstod redan på kvällen när han inte kom för att äta kvällsmaten att någonting var fel... Morgonen efter satt han inte heller på trappen för att få sin frukost... och på nyheterna sa de att det skulle bli kallare.
    Jag har letat i buskarna, ropat efter honom och satt upp lappar runt stan.
    Och så inatt kom frosten...
    min katt får öroninflammation om han är ute för länge när det är kallt....
    Han har heller inga tänder, bortsett från två hörntänder.. så hur ska han då kunna fånga någon mat? och om någon hittar honom.. han tål ju bara whiskas oxkött. inte mjölk, inte fisk och maten måste mosas åt honom.......

Grannen är bortrest. de har både garage och friggebod... min lilla Tjaboo kanske har blivit inlåst nånstans? men hur länge klarar han sig då utan vatten?
    Hur vet jag att han lever över huvudtaget?! han kanske har blivit påkörd eller uppäten. Kanske har någon tagit honom med sig långt långt bort? Han kanske blev skadad efter ett slagsmål, la sig för att vila och frös sedan ihjäl för att han var så illa däran..? om inte tidigare, så inatt... hungrig och frusen kanske han låg under en gran...

jag fick honom från ett katthem för 3,5 år sedan. Han är min kompis.. min följeslagare... han var ALLTID vid min sida!! ska hans liv sluta som det var innan jag fick honom..?

Jag vill ha hem honom NU!!!

• Svar på tråden Min katt e borta....
  • Chino

twelegirl...hur har det gått?

• sagitario

Å vad jag tycker synd om dig. Men jag håller tummarna för att han kommer. Min katt brukade heller aldrig gå långt förr, men annat e det nu... Du ska se att han kommer hem snart...

• TweleGirl

Inget nytt alls... och alla bara tjatar om hur kallt det är!! att det är minusgrader, frost och snart vinter.
    var runt och kikade på några fler lappar och i centrum hade 3 st tagit telenummer, pratade också med en bonde här borta vid skogen som försökte fånga in en annan hungrig katt och han skulle ringa direkt han såg min Tjaboo. usch.. jag mår så dåligt! dagarna går an, när det är varmt i solen, men så fort mörkret kommer... usch... det är så TOMT!

• Chino

twelegirl, ta det lungt, det har hänt att katter klarat sig mycket längre i både snö och kyla.

Många katter lever utomhus då de tyvärr inte har något hem att gå till.

Det är skitjobbigt när en katt försvinner dom saknas varenda minut.

Förra året hittade vi upp en katt som vart borta i 6 månader. Han mådde bra, bara lite hungrig.

Keep on going strong och ge inte upp hoppet!!!

Kram Q

• Mercedes

Min katt som blev 18 år blev instängd under grannens hus då plogen gick förbi, han satt då där under en vecka i 20 minusgrader.. Till slut hörde grannen att nån skrek och grävde fram han! Han var då ca 15 år.
    Visserligen fick han ju lite värme från huset men ingen mat eller så.
    Ge som sagt inte upp.
    den katt jag har nu har jag hittat högt upp i träd ett par gånger då han varit borta,han kommer inte ner själv då han inte fattar att gå med baken ner först.. Han sitter då tills nån kommer med stege..

• TweleGirl

Tack Chino och tack Mercedes! Jag hoppas verkligen att han kommer hem! och alla jag pratat med säger samma sak, att katter försvinner ibland, att han kommer klara sig fint osv.. Ja, han e en riktig fighter min Tjaboo så det här slutar nog bra till slut! det är bara för otroligt under vilka omständigheter de kan överleva ändå?
    Det är så tomt men jag börjar vänja mig vid att han inte sover på min kudde. han har tagit så mkt plats?! Han har säkert hittat varma platser att sova på och skuttar omkring på de vida ängarna och i de gröna skogarna och lever livet. och kommer han inte hem.. ja då visste han nog att hans tid var kommen och gick och la sig någonstans för att somna in. även fast han inte var sjuk så är han gammal... men han skulle nog inte kasta in handduken ännu. han är nog bara ute på äventyr! ända till den dagen han sitter här på trappan igen... om jag så ska vänta i 20 år. Mina lilla goa kisse.

• Nannah

Hoppas lille katten kommer hem snart.
    Min katt försvann i mars förra året. Det var kallt och vi hade precis flyttat hit från stan. Mao ingen vana att vara ute direkt. Men hon kom hem en morgon då det gått tre dygn
    Mager och hyperstressad.
    Nu är läget ett annat. Hon har fått en infektion, förmodligen nåt virus. Hon har inte ätit på 5 dygn och är alldeles apatisk. Vi var hos veterinären igår så hon fick dropp intravenöst, antibiotika och febernedsättande. Hon hade 40,8 i feber. I morse hade hon lika mycket feber och vägrar att äta.
    Jag ger henne "sjukmat" blandat med vatten i spruta i munnen. Men det känns så hopplöst.
    Jag ringde djursjukhuset i dag och de sa att jag ska avvakta. Blir hon inte bättre ska jag komma in med henne på fredag. Känns som att jag ska nog bearbeta ett insomnande. Hon är tretton år min lilla katttjej. Det är så sorgligt.
    Det klena trösten jag har är att hon har fått leva ett gott liv och fick äntligen komma ut lite i naturen på "gammeldar".
    Jag förstår hur det känns för dig och hoppas verkligen innerligt att din kisse kommer hem snart.
    Det sägs ju att katter har nio liv just för att de överlever det mesta faktiskt. Men det är som sagt inte lätt att tänka positivt i eran situation.
    Drömmen är ju att din katt kommer hem och att min klarar sig igenom sin sjukdom.

Stor kram /Anna

• Amigos

Förstår att det känns jobbigt för dig och vet hur orolig man är när ens lilla kisse försvinner. Min kisse har en gång blivit instängd i en bod i fem dygn, minns inte riktigt hur kallt det var men det var på vårkanten och det småsnöade lite.
    Hon mådde bra när hon kom hem, hon åt en portion mat och sen ville hon ut igen. =)

Katter har ju en väldigt stark egen vilja, så vill de inte komma hem så gör de inte det. Vid ett annat tillfälle så var hon borta bara ett par dygn på sommaren, men jag blev orolig (det var innan jag hade lärt mig hur hon fungerade) så jag la lappar i brevlådorna på gatan. Då ringde en granne och sa att hon sett vår katt i hennes trädgård varje dag, och det var bara fem trädgårdar bort så katten har ju hört mig ropa men helt enkelt struntat i det för hon hade annat skoj för sig.

Håller mina tummar och tår för att han snart kommer hem.

• fisbubbla

Min ena kisse försvann i flera dygn en gång när han var mindre, och då hade han vart nere i avloppsrören under marken Han kom hem helt frusen och kelsjuk och väldigt väldigt smutsig och blöt.

Svar på tråden Min katt e borta....