• TweleGirl

Min katt e borta....

Min TJaboo försvann i lördags och har fortfarande inte kommit hem... han går sällan utanför tomten och kommer ALLTID när jag ropar så jag förstod redan på kvällen när han inte kom för att äta kvällsmaten att någonting var fel... Morgonen efter satt han inte heller på trappen för att få sin frukost... och på nyheterna sa de att det skulle bli kallare.
    Jag har letat i buskarna, ropat efter honom och satt upp lappar runt stan.
    Och så inatt kom frosten...
    min katt får öroninflammation om han är ute för länge när det är kallt....
    Han har heller inga tänder, bortsett från två hörntänder.. så hur ska han då kunna fånga någon mat? och om någon hittar honom.. han tål ju bara whiskas oxkött. inte mjölk, inte fisk och maten måste mosas åt honom.......

Grannen är bortrest. de har både garage och friggebod... min lilla Tjaboo kanske har blivit inlåst nånstans? men hur länge klarar han sig då utan vatten?
    Hur vet jag att han lever över huvudtaget?! han kanske har blivit påkörd eller uppäten. Kanske har någon tagit honom med sig långt långt bort? Han kanske blev skadad efter ett slagsmål, la sig för att vila och frös sedan ihjäl för att han var så illa däran..? om inte tidigare, så inatt... hungrig och frusen kanske han låg under en gran...

jag fick honom från ett katthem för 3,5 år sedan. Han är min kompis.. min följeslagare... han var ALLTID vid min sida!! ska hans liv sluta som det var innan jag fick honom..?

Jag vill ha hem honom NU!!!

• Svar på tråden Min katt e borta....
  • TweleGirl

Chino: hihi... Han gillar makrill också, fast han tål det inte... men om det får honom att komma hem så... *dukar upp en stor rökt makrill på silverfat*

yogi: hon har telefontid mellan 9-10 på tis-tors. ska ringa på tisdag morgon och hoppas att hon har tid med mig då. Kan inte helgen vara slut snart??

ni är så gulliga allihop... ger mig nytt hopp hela tiden!! tack ska ni ha!!

• Thealea

jag hoppas din kisse kommer hem snart. min systers katt var borta ett år, det stämmer verkligen att katter alltid hittar hem.

• PrincessOfIce

Hej! Jag läste att det var något vägarbete inärheten (Kommer inte ihåg på vilken sida)
    Har du kollat med dem om de kanske sett honom eller om de kanske kan kolla i sina rör?

Jag har haft tre katter som försvunnit för mig..
    Den ena försvann 15 år gammal ungefär en vecka efter att vi flyttat till ett nytt hus..
    Han hade försökt att ta sig tillbaka till gamla huset men bara kommit till gatan intill vår dåvarande nya adress..

Den andra katten ramlade ner i grannens källare och var borta i 3 dagar innan vi hittade honom..
    Han svarade som tur var när vi skakade på paketet med torrfoder och smällde med en sked på en kattmatsburk samtidigt som vi ropade på honom..

Katt nummer tre försvann en vecka och kom senare av sig själv..
    Ett tag senare upptäckte vi att hon hade varit på friarståt och blivit på tjocken..
    Den romansen slutade i en dödfödd och en levande kattunge..

Hoppas du hittar Tjabo snart!!
    *Stora kramar*

• hailey

Hade han ett id halsband på sig?
    Det kanske är någon som hittat och tagit in honom. Vi brukar ta in katter som stryker omkring under kalla höst och vinterkvällar. Sen ringer vi polisen och sätter upp annonser, alla katterna har kommit hem igen

Hade han inget halsband kanske något tagit honom

• TweleGirl

Hailey: nej, han hade inget halsband.. men jag var snabb med att sätta upp lappar och prata med grannarna så jag hoppas ingen som bor lååångt bort har tagit honom i så fall.. de står nog inte ut med honom länge iaf. Kollar på alla stockholms katthems sidor, har ringt djurskyddet, veterinären och polisen.. ska ut med lite fler lappar imorgon då de flesta åkt ner. sen är det bara att fortsätta vänta.. jag tror han finns där ute nånstans.

sankt helena: ja, det stämmer!! de håller på med vägarbetet i korsningen där man svänger av mot oss, har länge funderat på att prata med dom.. borde nog göra det.. hm...
    vi flyttade till huset för ett år sen, kanske kände han sig inte hemma här. inte lika som i lägenheten, det märkte man. kanske hade hon som bodde innan här katt..? det är ett dödsbo och luktar väldigt "gamalt" i huset, men han slogs ändå för sitt revir här. värre än förut! och ville alltid vara ute, till skillnad mot där borta...

thealea: ett helt år?? hur ska jag klara mig?! hade någon tagit hand om katten under tiden..?

• Thealea

twelegirl: nej jag tror inte det, han hade tover och sår på kroppen när han kom tillbaka, vi bodde nära en hamn så vi funderar på om han råkade komma med nån båt, min syster hade också flyttat till ett nytt hus, men han gick inte tillbaka dit utan han gick till lägenheten som dom hade bott i innan.

• TweleGirl

det är 4 mil skog till vår gamla lägenhet, så det är möjligt att han är på väg dit.. kan det vara så efter ett år..?

• Thealea

jadu ingen aning, men det skadar ju inte att åka dit och leta.

• TweleGirl

Wow.. jag är så glad! det må hända löjligt (och katten är ju inte hemma än) Jag försökte nå "Anna-Lena" men utan resultat så tänkte jag, va sjutton, jag ringer nån annan! hittade en sida med sveriges ledande medium varav en man som kan djurkommunikation och även hitta borttappade saker. så, bära eller brista! Jag ringde upp.
    han sa: Tjaboo lever. han har blivit skrämd av någonting och gömt sig under ett uthus där han legat och tryggt. han är ca 2km hemifrån och är INTE skadad. Han har fångat några SMÅMÖSS (reagerade just på detta ord eftersom han ju bara har två tänder och därför bara kan ta ungarna) så han är inte jättehungrig, det är han inte. han har hållt sig undan och det är inte många som har sett honom (ingen har ju hört av sig på lapparna, till polisen etc) Han sa att det ser ut som att han tar sig hem på egen hand. wow...... förra gången vi ringde ett medium hade hon rätt. måtte denna man ha det också... nu är det bara att vänta. nytt hopp i stugan!

• TweleGirl

kan tillägga att man sett grävlingar i vårt område...!!

Svar på tråden Min katt e borta....