• TweleGirl

Min katt e borta....

Min TJaboo försvann i lördags och har fortfarande inte kommit hem... han går sällan utanför tomten och kommer ALLTID när jag ropar så jag förstod redan på kvällen när han inte kom för att äta kvällsmaten att någonting var fel... Morgonen efter satt han inte heller på trappen för att få sin frukost... och på nyheterna sa de att det skulle bli kallare.
    Jag har letat i buskarna, ropat efter honom och satt upp lappar runt stan.
    Och så inatt kom frosten...
    min katt får öroninflammation om han är ute för länge när det är kallt....
    Han har heller inga tänder, bortsett från två hörntänder.. så hur ska han då kunna fånga någon mat? och om någon hittar honom.. han tål ju bara whiskas oxkött. inte mjölk, inte fisk och maten måste mosas åt honom.......

Grannen är bortrest. de har både garage och friggebod... min lilla Tjaboo kanske har blivit inlåst nånstans? men hur länge klarar han sig då utan vatten?
    Hur vet jag att han lever över huvudtaget?! han kanske har blivit påkörd eller uppäten. Kanske har någon tagit honom med sig långt långt bort? Han kanske blev skadad efter ett slagsmål, la sig för att vila och frös sedan ihjäl för att han var så illa däran..? om inte tidigare, så inatt... hungrig och frusen kanske han låg under en gran...

jag fick honom från ett katthem för 3,5 år sedan. Han är min kompis.. min följeslagare... han var ALLTID vid min sida!! ska hans liv sluta som det var innan jag fick honom..?

Jag vill ha hem honom NU!!!

• Svar på tråden Min katt e borta....
  • fisbubbla

Okej, har du letat nu i helgen då? Hur har det gått?

Är tjaboo hemma än?

• TweleGirl

Ingen kisse... Var upptagen hela helgen med Fars dag middagar och annat så hann inte leta ordentligt då heller!! men håller ögonen öppna vart vi än far och håller koll på katthemssidor och grannen hade sett en katt som inte var Tjaboo, men som han ändå sett, så det är många ögon öppna iaf. Det känns som att man inte kan göra mycket mer än att vänta? det är ju skog ÅT ALLA HÅLL här..!

• fisbubbla
    Men vad tråkigt..
    Hoppas Tjaboo dyker upp snart endå..
    Ni får fortsätta ropa på honom också, han borde ju dyka upp snart..
  • TweleGirl

Ja, han borde _blåsa_ hem om inte annat! han kan ju vara borta lääänge... kanske nån trevlig gammal dam som ger honom mat? och får sällskap framför brasan.. innan han skuttar hem igen...

• Villes mamma

Vill ge lite hopp till dig!

Vår Pekka försvann för två månader sedan. Rättare sagt den 19:e september, då såg sambon honom senast (jag låg då på BB) Hade gett upp hoppet för länge sedan men igår kom han hem!!! Kan inte fatta var han varit men tror att de kalla nätterna föste hem honom. Helt otroligt!!

Hoppas din kisse också bara är på ett litet äventyr och snart kommer hem igen!

• lilla mej

och jag laste om en katt som hade hoppat in i en lastbil eller liknande och akte massa mil och nar de sag katten i last bilen satte de ut annons i tidningen och kissen kom tillratta igen..... jag hoppas din lilla misse kommer hem snart...

• TweleGirl

hihi... ni e så gulliga.. precis som man börjat ge upp hoppet igen!! eller, det skönaste vore nog att veta att han inte låg ute om nätterna och frös, men samtidigt.. jag vill ju ha hem honom!! men idag är det sol, då ligger han nog och tinar någonstans.

• Royalisten

Har katten kommit hem än?

• trötter22

det e jättehemskt när dom försvinner. min katt var borta förra vintern i 2veckor o när han äntligen kom hem så var han jättemager o gick o vinglade som tusan, jag trode han skulle dö. men han va inte kall eller så utan bara vääääldigt mager. men idag mår han prima:)

• TweleGirl

Hej allihop! Min Tjaboo har fortfarande inte kommit hem och jag tror inte han gör det heller... han har varit borta 7 veckor idag och det känns bäst att "veta" att han inte kommer hem igen. då slipper jag tro att han är hungrig och kall... Samtidigt är han såklart sååå himla önskad OM han kommer tillbaka, men det ser jag som ett mirakel. Hur som helst så var den sista morgonen så här i efterhand en helt perfekt morgon.. mycket gos och han var väldigt glad. så samvetet är rent och det känns toppen! Vissa saker kan man inte rå för, och alla dör vi nån gång.. jag slapp ta det avgörande beslutet om avlivning, han skötte nog den biten själv... eller naturen kanske? självklart saknar jag min kisse, men han hade det bra som sagt. Kram på er alla!

Svar på tråden Min katt e borta....