• TweleGirl

Min katt e borta....

Min TJaboo försvann i lördags och har fortfarande inte kommit hem... han går sällan utanför tomten och kommer ALLTID när jag ropar så jag förstod redan på kvällen när han inte kom för att äta kvällsmaten att någonting var fel... Morgonen efter satt han inte heller på trappen för att få sin frukost... och på nyheterna sa de att det skulle bli kallare.
    Jag har letat i buskarna, ropat efter honom och satt upp lappar runt stan.
    Och så inatt kom frosten...
    min katt får öroninflammation om han är ute för länge när det är kallt....
    Han har heller inga tänder, bortsett från två hörntänder.. så hur ska han då kunna fånga någon mat? och om någon hittar honom.. han tål ju bara whiskas oxkött. inte mjölk, inte fisk och maten måste mosas åt honom.......

Grannen är bortrest. de har både garage och friggebod... min lilla Tjaboo kanske har blivit inlåst nånstans? men hur länge klarar han sig då utan vatten?
    Hur vet jag att han lever över huvudtaget?! han kanske har blivit påkörd eller uppäten. Kanske har någon tagit honom med sig långt långt bort? Han kanske blev skadad efter ett slagsmål, la sig för att vila och frös sedan ihjäl för att han var så illa däran..? om inte tidigare, så inatt... hungrig och frusen kanske han låg under en gran...

jag fick honom från ett katthem för 3,5 år sedan. Han är min kompis.. min följeslagare... han var ALLTID vid min sida!! ska hans liv sluta som det var innan jag fick honom..?

Jag vill ha hem honom NU!!!

• Svar på tråden Min katt e borta....
  • Nowa

Våran katt var borta i två veckor tills vi hittade honom instängd, vi gick och letade varje dag hur länge som helst, även där han var instängd, men inte ett pip hörde vi från han.

Men vi gav inte upp och ropade vidare, tills en dag då vi hörde ett jamande
    så vi bände upp en dörr och där var han hungrig och trött...

Jag vet att man inte får bäna upp dörrar hur som helst, men vad gör man inte för sin älskling

• TweleGirl

Nannah: ja, man får försöka tänka postitivt ändå.. och jag har ju behandlat min Tjaboo som min bästa vän (vilket han ju iof sig var! han har fått kyckling och köttbullar, korv och egen huvudkudde. Jag har inte kunnat göra någonting annorlunda tror jag! Han var ju hemlös innan jag fick honom och blev nog vanvårdad innan det, så bättre hem än hos mig kunde han nog inte få. Nu kanske han är borta men jag slapp iaf ta det svåra beslutet om ev. insomning någon dag.. och det är en tröst det med. Kommer han inte tillbaka kanske han har somnat in på ett ställe som han kände sig lugn och trygg på, en plats han valde.
    Hoppas verkligen att din katt blir frisk.. att man hittar vad som är fel på henne så hon får vara med ett tag till!

Jag var över till en annan granne igår och hon berättade att Tjaboo brukade komma ner till henne när hon var ute och pysslade i trädgården och så pratade de med varandra och så... hon sa att hon skulle prata med den andre grannen och be dom hålla ögonen öppna och kolla sitt garage osv.. idag när jag kom hem från jobbet såg jag de två som spanade efter någonting? det var en vit och grå katt, men inte Tjaboo tyvärr. så nu håller grannarna utkik också och det känns verkligen skönt att de bryr sig!

Hoppas inte min kisse har försvunnit i något rör? de håller visserligen på med ett vägbygge här utanför men det är inga rör där utan bara arkeologi-utgrävningar...

alla tror att han kommer tillbaka så jag får väl hålla mig till tåls.

Nowa: jag skulle gå genom eld för min katt!

• Nowa

Hur har det gått med Tjaboo?
    Hoppas att han är tillbaka hos er nu.

• TweleGirl

Fortfarande ingen Tjaboo. Jag såg en grå katt på grann-grannens tomt men det verkade inte vara han.. lockade och ropade och den tittade upp och sprang mot gatan, men sen sprang den tillbaka till boden igen. pratade med grannen brevid dom eftersom den grannen som katten var inne hos inte var hemma, men de sa att det brukade vara en väldigt grå katt där som fångade möss... de skulle hålla ögonen öppna iaf. och OM det nu var Tjaboo är han nog snart hemma i sånt fall. dessutom hade han aldrig kunnat motstå ljudet av en sked mot tallriken (= maaat).
    Hoppas han kommer hem snart även om man börjar vänja sig vid att sova ensam.

• Chino

har du hört dig för med djurskydd och sånt?? Polisen? Annonserat ? bäst vad det är så bor han hos någon som tror att han är hemlös...

*håller tummarna för att han dyker upp snart*

• TweleGirl

Jag har skickat efterlysningar till 2 katthem i stockholm (de största tror jag) och håller utkik på upphittat.se. Har även ringt veterinären här och de har satt upp hans journal om de skulle få in honom som skadad eller för avlivning eller något... Jag har pratat med grannarna på gatan och satt upp efterlysningar i området och på en affär en mil åt ena hållet, och en mil åt andra hållet.. ska lägga in en annons i Lokaltidningen och ringa till Polisen både här och i Haninge imorgon för att höra om de fått in några anmälningar eller något.. sen tror jag inte jag kan göra så mkt mer... Vad menas med djurskydd..? är det som katthem..?

• Royalisten

Ush,förstår hur det känns.Min älskling som jag haft i 13 år försvann i slutet på augusti och 3 veckor senare hittade en bybo katten död i sin trädgård utan huvudet kvar...Var så hemskt att se henne ligga där.Förmodligen hade hon nog blivit sjuk och gått och lagt sej för att dö då hon var så gammal och sen kankse nått djur,varg,grävling,lo eller räv gått och ätit på henne.Så grymt att inte hennes huvud fanns kvar!Nu ligger hon begravd vid syrenbusken.Ringde massor av sierskor för flera hundra,ska aldrig mer göra om det igen.Sol-Brith uppe i Boden har en bror som heter Dennis som spår bortsprungna djur för 350 kr.Sök hans adress på Hitta.se så hittar du honom.Han vill veta lite bakgrundsfakta,hur länge den vart borta,hur gammal den är osv.Lycka till

• MaryJane

Hoppas att du hittar din katt!
    Har själv katter så jag vet hur mycket man älskar dom!
    *håller alla tummar o tänker på dig*

• TweleGirl

Royalisten: usch vad hemskt... Hade också funderingar på att ringa sierskor men det känns ändå ganska osäkert.. kikade på hitta.se men det fanns så många dennis..? förmodligen har min lilla gubbe gått och lagt sig någonstans också. Man tittar på bilder på honom och han ser ganska trött ut ändå.. det ser nästan ut som han har rynkor.

Mercedes och Mary-Jane: tack så jättemycket.. det är jobbigt nu när det är frost och kallt ute. man själv går och huttrar i vinterjacka och tjocka tröjor, men min kisse då?

Svar på tråden Min katt e borta....