• TweleGirl

Min katt e borta....

Min TJaboo försvann i lördags och har fortfarande inte kommit hem... han går sällan utanför tomten och kommer ALLTID när jag ropar så jag förstod redan på kvällen när han inte kom för att äta kvällsmaten att någonting var fel... Morgonen efter satt han inte heller på trappen för att få sin frukost... och på nyheterna sa de att det skulle bli kallare.
    Jag har letat i buskarna, ropat efter honom och satt upp lappar runt stan.
    Och så inatt kom frosten...
    min katt får öroninflammation om han är ute för länge när det är kallt....
    Han har heller inga tänder, bortsett från två hörntänder.. så hur ska han då kunna fånga någon mat? och om någon hittar honom.. han tål ju bara whiskas oxkött. inte mjölk, inte fisk och maten måste mosas åt honom.......

Grannen är bortrest. de har både garage och friggebod... min lilla Tjaboo kanske har blivit inlåst nånstans? men hur länge klarar han sig då utan vatten?
    Hur vet jag att han lever över huvudtaget?! han kanske har blivit påkörd eller uppäten. Kanske har någon tagit honom med sig långt långt bort? Han kanske blev skadad efter ett slagsmål, la sig för att vila och frös sedan ihjäl för att han var så illa däran..? om inte tidigare, så inatt... hungrig och frusen kanske han låg under en gran...

jag fick honom från ett katthem för 3,5 år sedan. Han är min kompis.. min följeslagare... han var ALLTID vid min sida!! ska hans liv sluta som det var innan jag fick honom..?

Jag vill ha hem honom NU!!!

• Svar på tråden Min katt e borta....
  • Kidsen

Min kisse försvann den 21/10. Helt spårlöst försvunnen var hon. Jag efterlyste henne överallt. På nätet, huskatten, lappar i affärer mm.
    Gissa om jag blev/är överlycklig när jag hörde ett jamande på altanen i fredags kväll? Hon hade kommit hem igen! Men jisses vad hon var mager. Hade säkert inte ätit på flera dagar.
    Nu börjar Piffen bli vanlig igan. Hon har nästan bara sovit och ätit sen hon kom hem.

Hoppas din kisse också kommer hem

Jag har en riktigt cool bild i galleriet på Piffen

• Chino

twelegirl...tror inte du behövar vara rädd för grävlingen, om Tjaboo mår bra så har inte grävlingen en chans.

• Sarasnaran

Åååh!
    Hoppas han kommer hem snaaaaart då!
    Nu har du lite hopp iaf! Och med hopp och tro kommer man långt.

• TweleGirl

Ja!! Nu ska jag bara vänta. han mår bra och har fångat sina bebismöss så nu ska jag snart duka upp makrillen...

Chino: nej, han gav den nog på trynet i så fall... kanske var det en kossa som skrämde honom? finns en ladugård här neranför.. Typiskt min klantkatt att råka ut för trubbel.

Kidsen: åh vad skönt att hon kom hem!! jag drömde att Tjaboo gjorde det häromnatten och jag SPRANG in och skrev det fortaste jag kunde här: KATTEN ÄR HEMMA!!!! hihi...

• Yogi

Skönt att få ett sånt positivt besked. Hoppas kisen kommer hem snart.

Och med tanke på grävlingar så hinner katter springa ifrån dem. De har bra luktsinne men ser inte så bra. Så du behöver nog inte vara orolig för att kisen blir grävlingsmat.

*kramar*

• Mercedes

Men nu får han ta och masa sig hem tycker jag!!! Följer tråden och hoppas att han ska dyka upp! Fortsätter hålla tummarna.

• TweleGirl

Yogi: nej, mina föräldrars katt jagade grävlingen och inte tvärtom!

Mercedes: ja, eller hur? det tycker jag med. orkar inte vänta längre nu! det kliiiar i fingrarna... vill bara gosa med hans skrynkliga kinder!!

• fisbubbla

Vad spännande Hoppas han dyker upp snart då!

Finns det något uthus 2km ifrån er?

• TweleGirl

fisbubbla: det finns massor av ladugårdar här och det är skog åt alla håll. vi bor lite på landet så jag kan tänka mig att det finns många små torp och liknande med fallfärdiga uthus. jag ska kolla upp i vilka områden han kan vara så ska jag ut och kika sen i helgen.. det är så svårt när man jobbar från morgon till kväll men har han inte kommit innan helgen ska jag ta en tur ut på grusvägarna här.

• Envis som en mulåsna

Hoppas såååå på Tjaboos hemkomst i helgen!!!

Svar på tråden Min katt e borta....