Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Evve81 skrev 2010-03-06 19:52:21 följande:
    Hoppas in här. Köpte i höstas långärmade T.shirtar till sonen med många traktorer och såg till min GLÄDJE att de nu fått in kortärmade på shoponline. Någon som vet om de finns i butik??? Såna måste jag nämligen köpa!!!
    Finns i butik, men i min var det väldigt utplockat och de skulle inte få in fler, så jag beställde på nätet där det fanns gott om den. Köpte den turkosa och den är verkligen jättesnygg.....
  • sarsparis
    Helenapena skrev 2010-03-10 16:10:27 följande:
    Ni som köpt dom ljusa stjärnjeansen, vad har ni tagit för storlek??Jag köpte 92 till sonen (17 månader) och tyckte dom blev lagom pösiga och hade växtmån på längden.
    Jag köpte 98 till min 2 åring, och tycker de är lite på gränsen för korta, hade hoppats på att de var lite längre så han kan ha dom länge, men 104 blir ju för tok för stort.....
  • sarsparis
    h80 skrev 2010-03-13 19:43:53 följande:
    Hur är skaljackorna o fleccen från fix i storlek?
    Skulle säga att de är långa, köpte en 98 till 2 åringen, den är lång i armarna och lite lång på längden, men den är inte för lång.....
    Lejån skrev 2010-03-13 15:53:59 följande:
    Färgtips på FIX skaljackan? Ska ha en till lillebror och en till storasyster. Hon vill ha rosa men jag klurar på att den lär bli vara mer brun än rosa direkt...
    Röd till killen och den turkosaktigt till tjejen, eller kör på rosa om hon vill ha det. Själv har jag en röd till killen med pops turkosa fleece under, supernyggt :)
  • sarsparis
    Rosenbarn skrev 2010-03-14 21:17:34 följande:
    Jag var inne på Lindex i veckan  för att reklamera en tunika. De var så otrevliga- klänningen färgade av sig massa efetr 3 tvättar- Förstört massa kläder De skulle först inte ta den tillbaka, då visade jag på alla vita blommor på tunikan de var blå. Oj då får pengarna tillbaka...eller något annat. Men den hade sålts på rea så skulle bara få rea priset- VA!! Då blev jag irreterad och sade de ska inte spela någon roll!! Jag ska ha pengarna tillbaka!! Till slut så ....då tog en annan klänning så hoppas de inte ska strula nu. Man borde spara ALLA kvittonJag ska lämna tillbaka en annan body jag köpt också då den hade trasig söm Tycker Lindex har mycket fint nu MEN så trist att servicen ska vara så  taskig!
    Det är tråkigt att bli bemött så, jag sparar sen 1 år tillbaka alla kvitton nästan, just för att vi haft sån himla otur med det ena med det andra. Rensar ut kvitton på lite billigare saker när jag haft de ett tag och ser att de håller i tvätt.
  • sarsparis
    MajMamman08 skrev 2010-03-17 08:54:43 följande:
    Köpte fix skaljackan i stl 92 till min son som e 85cm lång,jösses så stor den va....men är rädd att 86 e för liten?? ska ju kunna ha fleece tröja under. Vad tror ni? va har ni köpt för stl till era 2 åringar? Någon som har bild på hur en 92 jacka sitter på era barn?
    98 har jag till min 2 åring men han är ca 93 lång, tycker också jackorna är långa, provade en 92 och de skulle nästan bli tight med en flecce under.
  • sarsparis
    Måledal skrev 2010-03-17 13:48:21 följande:
    Jag undrar om nån vet ang. fix överdrags byxa...Är den vattentät eller ej? I butiken sa hon att det är lika vattentät som ett galonställ, men på hemsidan står det smuts och vattenavstötande material???Hmm...Inte för att den behöver vara vattentät. Jag köpte den mest som en överdragsbyxa att ha nu snart, när overall är för varmt, men det ändå är liiiite kyligt ute, eftersom den är lite fodrad.Är det nån annan som köpt denna byxa? vad har ni tänkt att den ska användas som??? Och även gärna storlekstips på denna byxan till en killa på ca 107cm och 18 kg? 110 eller?  
    De har två varianter, en billigare sort som är vattenavvisande och en som är vattentät och dyrare.
  • sarsparis
    Wilmis07 skrev 2010-04-11 20:20:02 följande:
    Ni som har barn som är runt 90 cm långa vilken storlek har ni fix skaljacka? Om det dyker upp någon bra rabattkupong så blir det nog en sådan att varva pop skaljackan med.
    98 har vi, det skulle bli lite tight att få in en flecce under med 92, och dessutom vill jag att han ska kunna ha den till hösten.
  • sarsparis

Vad förvånad jag blev när jag klev in på kapphal idag, vilka snygga kläder de har för killar, tjejer kollade jag inte. har aldrig gillat deras kläder, men nu hade jag kunnat köpa halva avdelningen i storl 98 :) Ska hem och rota upp rabattkupongen som jag tror damp ned för ett tag sen. Är det nån som vet hur kvaliten är på deras kläder?

• sarsparis
    himla skrev 2010-05-08 16:23:11 följande:
    En fråga !!Lindex FIX skaljackan som liknar POP:s i årets modell, någon som har den och haft problem med dragkedjan ... båda kidsen har fått såna nu och ena har krånglat lite när jag dragit ihop den ... men idag så kajka killens dragkedja ur helt så han fick dra av sig den som en tröja ... trött ... frågan är ju om man ska byta den om nu stl finns kvar eller om man ska satsa på en pop igen .... Tacksam för svar å tack på förhand
    Har hört att de har problem med dragkedjor. Dock är våran hel än så länge efter 3 mån. Men självklart ska du reklamera.
  • sarsparis

Hur kinkig kan man vara egenltigen :) Sonen har en fix skaljacka, han har haft den under april och maj. Reflexet som är längs ned på ryggen är på väg att släppa, ena sömmen på kortsidan har spruckit. Hade ni reklammerat eller struntat i det? Det är ju en liten grej men ändå, det stör mig.....

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11