Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Nån som vet hur de turkosa shorsen är i storlek, ser att det är dubbel storlek. Sonen kan absolut inte ha 98 i vanliga byxor längre utan 104 eller tom 110 på vissa lindex byxor. 98/104 låter litet, men 110/116 låter å andra sidan stort!

• sarsparis
    lady in red skrev 2011-04-25 16:50:02 följande:

Skulle tvätta dotterns klänning(den jeansblå med vita prickar och blomtyg i nertill)för första ggn. Tro ni inte den färgade av sig,så nu är prickarna rosa och blomtyget med som ska vara vitt!!
    Så trist,undrar om man kan reklamera den trots att jag saknar kvitto??

Det kan du! Var med om samma sak på en tröja som var nyinköpt. Gick alldeles utmäkrt att reklamera utan kvitto.
    Har du kollat så du tvättat den rätt? För den tröjan jag köpte skulle man tvätta i 60 grader, i affären sa de att om man inte följer tvättrådet finns risk att det färgar.
  • sarsparis

Tycker ni att den rosa djungeltröjan är för tjejig? Har köpt den till min 3 åriga son, men mannen tyckte det var en tjejtröja och att jag borde byta den till den andra. Jag däremot håller inte alls med, sonen gillar rosa så varför skulle han inte få ha den då? Vad tycker ni?

• sarsparis
    lottizm skrev 2011-05-27 07:27:01 följande:
    jag köpte den till mina killar (4 och 1 år), jag tycker inte den är för tjejig! den är väl mest grön eller? jag har inte sett den "live" än. jag tyckte det blev så tjatigt med turkost på allt så jag tog den grön/rosa istället.
    Visst är den mest grön, lite rosa inslag men det räcker tydligen för att mannen ska tycka att den är tjejig. Nu ligger den i tvätten så han har inget att säga till om Flört Blev så glad när jag såg den just för att den var lite rosa utan att vara för tjejig, om sonen fickk bestämma hade han gått klädd i rosa hello kitty kläder varje dag.
  • sarsparis
    lottizm skrev 2011-06-11 16:07:59 följande:
    använder ni skaljackor till era barn när det regnar på sommaren? eller vad har ni? vi bor ju i Spanien och får inte en droppe regn på tre månader ungefär men nu ska vi vara i Sverige i en månad i sommar och det lär ju regna en del, är jag ganska säker på behöver man ta med skaljackor??

och fråga nr 2 använder ni vanliga skor till era barn på sommaren eller bara sandaler? jag har inte plats att ta med flera par skor till barnen men det kanske går att fynda några billiga skor på halva reapriset eller nåt  om det skulle behövas
    Beror på temperatur, häromdan när det regnade var det 18 grader varmt, något som står emot väta måste man ju ha samtigt som det blir varmt. Sonen har en skaljacka som andas som han får ha på sig iallfall, men visst blir han varm men han klagar inte.

Sonen har antingen på sig foppatofflor (han hatar andra sandaler) eller lite tunnare gympaskor på sig. I ett par sandaler kan man ju alltid ha sockar på sig om det är lite kyligare och som sagt, det går säkert att hitta skor på rea :)
  • sarsparis

Nån som har den här klänningen och kan berätta hur den är i storleken (inget barnplagg utan till mig)
    Jag är nämligen höggravid och det är inte ide att försöka prova den, men jag skulle så gärna vilja ha den, bebis kommer snart och en sommarklänning är vad jag behöver. Är den lite vidare, eller är den lite tight?
    Skulle den kunna passa en pösig mage? Orkar inte vänta med att köpa den tills bebis är ute för då är det väl säkert slut....jag har inte ens sett den i affären.

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=17027639&styleid=17027637&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9654

• sarsparis

Kallar lindex detta för rea? De mesta som hängde där har ju reats ut under hur lång tid som helst, förutom några jackor då. ett av plaggen som hängde där köpte jag på rean i december......sen fanns det ett några fåtal udda plagg. Tycker de är tråkgit att de går ut med att det är rea på plagg som hängt på reastället under en tid redan....Tacka vet jag deras rabattkumponger, köpte två klänningar till mig själv istället och fick 20% rabatt.

• sarsparis
    winters skrev 2011-06-17 17:01:29 följande:
    då har jag nog tur för i "min" butik är alla trevliga o tillmötesgående! Skrattande
    i min butik är det också väldigt trevliga och ingen reklammation eller något annat är problem Skrattande
  • sarsparis
    star67 skrev 2011-06-18 19:05:08 följande:
    jag fick en vara på present men den var lite sönder, jag såg den redan innan använding lappen var kvar men var klippt streck kod och skulle reklamera men hon som var på kassan sa att den var på rea och går inte att reklamera, jag bara frågade om det går visste inte om hur det brukar funka när man reklamera.
    Men hallå, den damen vet verkligen inte vad hon pratar om, rea plagg kan man reklammera, det är ingen skillnad om det kostade 1 kr eller 100:-. Är det fel på plagget så är det och då ska de ta tillbaka det, annat är det om de framgår att det är rea på plagget för att det är defekt på något sätt.

Om ett ställe säger nej hade jag definitivt gått till ett annat eller bett att få prata med butiskchefen.
    Sen brukar min arbetskamrat ibland plocka fram konsumentköplagen om det är så att hon missstänker att en affär kommer opponera sig, hon ber de ta fram den paragraf i lagtexten där det står att det inte går att reklammera varan:) Hon har alltid lyckats reklammera, de inser väl att de gör fel och kan inte lagen. Var förresten för ett tag sen  en liten undersökning om hur väl butiker känner till konsumentköplagen i GP, det var verkligen varierande resultat, en del hade ingen koll alls och en del hade det, så ibland gäller det att stå på sig.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11