Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Kristyr skrev 2011-08-06 19:16:39 följande:
    pop har ju på babyavdelningen släta koftor utan puffärm, vet inte om det finns rött. Har även sett  släta koftor på Åhlens men vet inte omdet finns utan puff.
    Okej, ska kolla Åhlens där har jag faktiskt inte kollat. Sonen har 110 så babyavdelningen är inte aktuellt Flört
  • sarsparis
    FamilyGay skrev 2011-08-08 13:23:47 följande:
    Någon här som har koll på Kaxsoverallen. Den ska ha 10.000 i vattenpelare och det låter ju bra men i förra årets test av overaller fick den inte bra betyg i just vattenpelare. Vet ni ifall de har förbättrat overallen till i år eller var det även 10.000 förra året och de bara inte håller det de lovar? Jag är väldigt sugen på den men eftersom dottern har en tendens till att ligga i varenda pöl hon hittar vill jag gärna ha en som är vattentät.

Förra årets test:

www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article1...
    För det första har jag svårt att tro på dessa tester. De är ofta under extrema förhållanden, sånna förhållanden som inte barn utsätter plagget för. Så är det i alla tester. Man ska ta dom med en nypa salt. Bland annat så fick Pop dåligt i slitage, kan tillägga att sonens pop overall ser ut som ny fortfarande trots att han är ett enerigknippe utan dess like, klättrar, åker på rumpan, ja allt som sliter på en overall. Dessutom har jag svårt att tro hur en overall med 2000 vattenpelare kan få bäst i test? Enligt många kunniga inom området är 2000 vattenpelare knappt vattentät, 5000 vattenpelare kan man kalla för vattentät.

Jag tror absolut att Kapphals overall håller måttet, annars borde de inte få uppge att de har 10000 vattenpelare, för det ska hålla vätan ute.
  • sarsparis
    Enensammamma skrev 2011-08-08 16:47:04 följande:
    Håller med. Tror inget på didrikssons. Föräldrar jag pratat med hävdar iaf att barnen behöver galonkläder över i en sån och det VÄGRAR jag.
    Jag vet också flera som bor här på västkusten som fått ha galonisar på overallen när det är lite slask.....Sen kanske de funkar bättre i norr där det är mer snö.. Förra vintern kom iallfall didriksson med en overall som har 10000 vattenpelare. har dock inte hört något om den.
  • sarsparis
    liber skrev 2011-08-08 21:28:12 följande:
    Tror inte den hade 10 000 vattenpelare förra året. Och inte Lindex heller, det är nog nytt både för fix och Kaxs-overallen i år. Ska bli spännade att se årets test
    Jag är nästan helt säker på att Fix iallfall hade 10000 vattenpelare, om jag inte minns helt galet hade faktiskt Kax också det.
  • sarsparis

nån som förresten vet om det brukar finnas fleeceoveraller eller dyligt till bebisar från FIX? de brukar ju haft i blått och rött, tro om de kommer i år så jag slipper köpa en pop......

• sarsparis

kundtjänst verkar inte veta vad de talar om, de hade 10000 förra året, jag var på vippen att köpa en och jag köper bara en overall om den har 10000.....

• sarsparis
    molnen skrev 2011-08-10 17:37:56 följande:
    Någon som vet när Gneis börjar säljas ?
    Det står på deras hemsida, kommer dock inte ihåg när, snart var det iallfall.....
  • sarsparis
    molnen skrev 2011-08-10 20:21:20 följande:
    Hittar barn när sidan är uppdaterad inget om när kläderna kommer!
    Skumt, för jag läste det verkligen för någon vecka sen, de kanske inte börjar säljas som de först sagt.....
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11