FamilyGay skrev 2011-08-08 13:23:47 följande:
Någon här som har koll på Kaxsoverallen. Den ska ha 10.000 i vattenpelare och det låter ju bra men i förra årets test av overaller fick den inte bra betyg i just vattenpelare. Vet ni ifall de har förbättrat overallen till i år eller var det även 10.000 förra året och de bara inte håller det de lovar? Jag är väldigt sugen på den men eftersom dottern har en tendens till att ligga i varenda pöl hon hittar vill jag gärna ha en som är vattentät.
Förra årets test:
www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article1...För det första har jag svårt att tro på dessa tester. De är ofta under extrema förhållanden, sånna förhållanden som inte barn utsätter plagget för. Så är det i alla tester. Man ska ta dom med en nypa salt. Bland annat så fick Pop dåligt i slitage, kan tillägga att sonens pop overall ser ut som ny fortfarande trots att han är ett enerigknippe utan dess like, klättrar, åker på rumpan, ja allt som sliter på en overall. Dessutom har jag svårt att tro hur en overall med 2000 vattenpelare kan få bäst i test? Enligt många kunniga inom området är 2000 vattenpelare knappt vattentät, 5000 vattenpelare kan man kalla för vattentät.
Jag tror absolut att Kapphals overall håller måttet, annars borde de inte få uppge att de har 10000 vattenpelare, för det ska hålla vätan ute.