Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

finelinan: jag hade behållt dom, till sommaren hinner han växa lite till. när jag köper kläder till sonen är de ungefär så stora.

• sarsparis

Nån som vet hur mycket det skiljer på fix skaljackan i 104 och 110? Den fanns inte på min lindex affär så jag kunde inte prova på sonen. Fick 110 undanlagt på en annan affär men de hade inte 104, däremot finns 104 på nätet. Sonen har idag 98 på fixskaljackan, den är för kort i armarna men i övrigt sitter den okej. Han är ca 103 cm lång och i vanliga kläder köper jag bara 110.

• sarsparis
    fritzie76 skrev 2011-03-05 15:49:26 följande:
    Jag har köpt stl 104 till dottern som är ca 99 cm lång. Det är en svår längd....vet inte om jag köpt en för stor jacka, borde kanske tagit stl 98.....Kommer nog vara alldeles för stor i vår och jag tycker inte om förstora kläder på mina barn...
    Hur mycket för stor är den, handlar det om att man behöver vika upp ärmarna eller är den även gigantisk lång och bred också? Är väldigt osäker på om vi ska orka till butiken för att prova 110, den ligger rätt långt bort så det känns onödigt om den är helt giganstisk stor. Hans 98 passar som sagt perfekt överallt utom armarna som är på tok för korta. Det går precis att ha en fleece under......
  • sarsparis
    fritzie76 skrev 2011-03-05 16:02:57 följande:

Längden är ok, fix-jackorna är breda men där ska vara plats till fleecejacka i början också ju. Det är ärmarna som är långa. Drar jag ut dem så räcker de över hela handen. Men i år är där muddar som gör att den sitter ganska bra ändå och man kan ju dra in med kardborren. Men jag tror att stl 98 också hade räckt, därför som jag är lite tveksam.

Okej tack , då åker vi nog och provar 110, han har ju rätt långa armar.....
  • sarsparis
    felixen skrev 2011-03-05 19:20:19 följande:

Min dotter är 106 cm och jag köpte fix skaljackan i stl 110 till henne, den sitter helt perfekt! Provade även softchelljackan på henne för det var den hon helst ville ha men den satt väldigt tight runt om och där skulle vi inte få plats med en extra tröja.

Vi får helt enkelt åka och prova 110 var den sista dom hade i affären, vill inte riskera att köpa 104 från nätet och den sen visar sig lite för perfekt och sen att det inte går att få tag på 110.

Jag brukar köpa ytterkläderna lite stora just för att han ska kunna ha de längre. Att vika upp ärmar brukar funka bra, det värsa är nog nästan om de är för långa så de går ner till knäna så de inte kan röra sig.
  • sarsparis
    maruttan skrev 2011-03-05 22:10:04 följande:
    Måste fråga om det är någon som har sett dessa byxor i butik??

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=120...
    nej, men de var skitsnygga, på den lindex jag var på idag hade de inte, jag letade nämligen den typen av jeans. tyvärr finns de heller inte i sonens storlek ser jag på nätet Rynkar på näsan
  • sarsparis

Nu har jag köpt strl 110 till sonen i skaljackan. Mätte den när jag kom hem med den han har i strl 98. det skiljer ca 4 cm i längd baktill och 4 cm i bredd. Inte särksilt mycket med andra ord, armarna skiljer det dock lite mer på, men jag måste säga att de förbättrat jackan då de har mudd nedtill. Han får ha sin 98 så länge det går och sen får han ha denna. Det blir nog bra så!

• sarsparis

Star67: Jag hade definitivt valt skaljackan. Den känns mycket mer användbar då den tål mycket regn. Sonen har också fått den skaljackan och den används redan med en fleece under. Ang storlek tycker jag absolut inte att du ska ta en 104, den lär han verkligen drunkna i. tycker den han har på sig är stor. Min son som är  dryga 1 m lång har 110 i sin, jag stod och valde mellan 104 och 110, valde 110 för att den var lite längre men även den i 104 var stor på honom.

• sarsparis

Kan man reklammera utan kvitto på Lindex? Köpte den röda t-shirten med ankare på. Idag när jag tvättade den ser jag att de vita ankare blivit ljusrosa Obestämd Måste blivit färgat av det röda på tröjan. Självklart hittar jag inte kvittot....det borde väl gå ändå?

• sarsparis
    Mamma och Mor skrev 2011-04-11 19:10:39 följande:
    Vad sjutton är det för något i de rutiga skaljackorna??
    Köpte dessa jackor åt bägge barnen är det var kampanj och det är jag glad för. Barnen är atopiker, dvs har känslig hud och jag tvättar kläderna innan användning. Ytterplagg har jag dock aldrig tvättat då de inte ligger direkt mot huden under lång tid som vanliga kläder gör. Det lilla en krage vidrör huden har inte haft någon påverkan. Nu är jag dock fundersam...
    Efter bara en kort stunds användning (en tur till affären samt leka lite på gården) och bägge barnen är rödflammiga i ansiktet och vid handlederna. Värst är det vid ansiktet, där hakan är märkbart röd och irriterad, ser nästan lite "skavd" ut. Har aldrig sett detta fenomen på dem tidigare Obestämd
    Ska låta det läka ut på dem och sen testa igen om det bara var en tillfällighet men jag undrar jag, bägge barnen får likadan reaktion samtidigt....hm....
    usch då! Måste säga att jag tycker att lindex kläder betett sig lite konstigt på sistone. Köpt två t.shirtar til sonen, den ena röda med ankare på och den ena med en traktor på. Första gången jag tvättade den röda (som dessutom är ekologisk) så blev alla vita ankare rosa, fick en ny, tvättade den då helt själv i maskinen, och det vita är rosa igen, så nu får jag gå tillbaka med den också. Traktortröjan krypmte jättemycket i tvätten, den var stor när jag provade den på sonen, nu är den nästan för liten, så den åker också tilbaka.  För ca en månad sen köpte jag ett par jeans till sonen, de är endast använda på 2 kalas, nu såg jag att de spruckit ca 10 cm i grenen. Har aldrig någonsin varit med om liknadne, har vad jag kommer ihåg reklammerat ett lindex plagg under alla åren och de var fix jackan förra året. Funderar allvarligt på att inte köpa något mer därifrån på ett tag....
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11