För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
finelinan: jag hade behållt dom, till sommaren hinner han växa lite till. när jag köper kläder till sonen är de ungefär så stora.
finelinan: jag hade behållt dom, till sommaren hinner han växa lite till. när jag köper kläder till sonen är de ungefär så stora.
Nån som vet hur mycket det skiljer på fix skaljackan i 104 och 110? Den fanns inte på min lindex affär så jag kunde inte prova på sonen. Fick 110 undanlagt på en annan affär men de hade inte 104, däremot finns 104 på nätet. Sonen har idag 98 på fixskaljackan, den är för kort i armarna men i övrigt sitter den okej. Han är ca 103 cm lång och i vanliga kläder köper jag bara 110.
Längden är ok, fix-jackorna är breda men där ska vara plats till fleecejacka i början också ju. Det är ärmarna som är långa. Drar jag ut dem så räcker de över hela handen. Men i år är där muddar som gör att den sitter ganska bra ändå och man kan ju dra in med kardborren. Men jag tror att stl 98 också hade räckt, därför som jag är lite tveksam.
Min dotter är 106 cm och jag köpte fix skaljackan i stl 110 till henne, den sitter helt perfekt! Provade även softchelljackan på henne för det var den hon helst ville ha men den satt väldigt tight runt om och där skulle vi inte få plats med en extra tröja.
Nu har jag köpt strl 110 till sonen i skaljackan. Mätte den när jag kom hem med den han har i strl 98. det skiljer ca 4 cm i längd baktill och 4 cm i bredd. Inte särksilt mycket med andra ord, armarna skiljer det dock lite mer på, men jag måste säga att de förbättrat jackan då de har mudd nedtill. Han får ha sin 98 så länge det går och sen får han ha denna. Det blir nog bra så!
Star67: Jag hade definitivt valt skaljackan. Den känns mycket mer användbar då den tål mycket regn. Sonen har också fått den skaljackan och den används redan med en fleece under. Ang storlek tycker jag absolut inte att du ska ta en 104, den lär han verkligen drunkna i. tycker den han har på sig är stor. Min son som är dryga 1 m lång har 110 i sin, jag stod och valde mellan 104 och 110, valde 110 för att den var lite längre men även den i 104 var stor på honom.
Kan man reklammera utan kvitto på Lindex? Köpte den röda t-shirten med ankare på. Idag när jag tvättade den ser jag att de vita ankare blivit ljusrosa Måste blivit färgat av det röda på tröjan. Självklart hittar jag inte kvittot....det borde väl gå ändå?