Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Hemlighet skrev 2012-03-13 08:08:36 följande:
    En fundering bara.
    Är det inte viktigast att det är hög vp på byxorna än på jackan? Jag tänker att dom blir ju blötare om byxorna än om jackan och hur ofta är man ute i hällregn det är väll då jackorna blir blöta om dom inte lägger sig i en pöl och över bröstsimm;)
    Jag har fix (vp?)skaljacka och kax skalbyxor med 10000vp till dottern.
    Jo det bör det ju vara är ju mera tryck på byxorna när dom sitter ner och så.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Hallontårta skrev 2012-03-14 12:28:02 följande:
    Förra årets jacka var på 6000 vp.  De verkar smygsänka varje år.

Personalen jag pratade med i Lindexbutiken var tvärsäker på att jackorna hade 10 000 vp. Därav fel info till kunderna tror jag, för inte heller personalen har blivit informerade om sänkningen.

Sarisparis: Då inbillar jag mig inte som tycker samma som du! Att jackan känns mer plastig än tidigare. Jag mailade kundtjänst och frågade hur många vp jackan har, fick svar och sedan frågade jag varför de sänkt vp men det har jag inte fått ngt svar på ännu...om de nu kommer svara.
    Jag har också frågat det men inget svar varken till mailen eller på Fb sidan.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

Vi ber om ursäkt för att vårt svar har dröjt.
    Vi har stort fokus på kvalitetsfrågor när vi tar fram våra barnkläder. Vårens Fix ytterplagg är vattentäta. Plagg är vattentäta vid 2000 mm vattenpelare och det uppnår vårens Fix jackor och överdragsbyxor gott och väl. Vi beklagar om det uppfattas som otydlig information att vi tagit bort måttet vattenpelare. Vårt syfte är att vara ännu tydligare genom att endast kommunicera att plagget är vattentätt eftersom det kan uppfattas som förvirrande med ytterligare ett mått. Plaggen är vattentäta och det har vi valt att kommunicera.
    Mvh Lindex

Fick detta svar från Lindex på deras FB sida.

• Wilmis07
    Merde skrev 2012-03-15 22:49:36 följande:
    Någon som vet vilken vattenpelare det är på årets överdragsbyxor från Fix? (de för 299 kr). Hittar ingen information på plaggets lappar om det. Undrar för att jag hittade ett äldre par i butik idag och där stod det nämnt att vp var 10 000 så skulle behöva veta om det är vettigt att byta det par jag köpt mot det äldre paret eller om vp är samma bara det att de tagit bort vp från märkningen den här säsongen.
    Skulle också gärna veta om någon haft de omtalade överdragsbyxorna och vad de tyckt om dem.
    Årets skalbyxa från fix har 2000 i vattenpelare.
  • Wilmis07

Den är ju säkert vattentät nu när den är ny,det tvekar jag egentligen inte på men hur är den efter några tvättar? Negativt tänkande jag vet

• Wilmis07
    winters skrev 2012-03-20 09:20:13 följande:
    Men var står det? Det enda jag har sett är att de säger att de gott och väl är över 2000 mm...

Hej Sara och tack för ditt mail!

Vattenpelaren är på 2000 mm på FIX skaljackan.

Önskar dig en fin dag!

Med vänlig hälsning
    Stine
    Lindex Kundservice

Detta fick jag på mailen.
  • Wilmis07
    Hallontårta skrev 2012-03-20 12:09:33 följande:
    Att de gott och väl är över 2000 mm har de inte sagt.

Stine svarade mig med, undrar om hon börjar bli less nu ;)
    Jag tror att dom svarade gott och väl på facebook.

Ja Stine kan gott börja bli lite less, tur att vi som kunder är uppmärksamma ju
  • Wilmis07
    anette 81 skrev 2012-03-20 12:15:52 följande:
    Tips på mjuka slitsamma jeans till en 3 1/2åring?
    funderade på dessa men dom kändes så tunna?

www.lindex.com/se/barn/flick-86-122-cl/byxor-...
    Jag köper på pojkavdelningen på hm till min dotter,99 kr.
  • Wilmis07
    winters skrev 2012-03-21 10:08:17 följande:
    Precis, det är ju det som är det viktiga oavsett siffra! Skrattande
    Ja absolut
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11