• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Tina83 skrev 2010-08-27 18:38:13 följande:
    behöver ett snabbt svar..... fanns det nån kod till HM nu? som gav 10 eller 20% på barnkläder?
    Men, svaret har ju ju fått Titta uppåt
  • Ruso
    zuperduperme skrev 2010-08-28 09:59:26 följande:
    ska köpa velour byxor på linex till min flicka idag. hon är 84 cm lång. ska jag ta 86 eller 92? va tycker ni?
    92, tycker de är rätt små.... min lillkille som är 92 har vuxit ur 92 och har 98 nu. Men det beror ju på om ditt barn har korta ben förståss. Min har rätt "normala" ben...
  • Ruso
    Finesse skrev 2010-08-29 09:18:44 följande:
    typ dessa.. finns ju bara i mörkare färger och jag har för mig att dom är bredare i modellen..

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=897...

dessa: www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=910...

har ju fler färger att välja på å ska dessutom bara tvättas på 40 grader.. dom andra var det 60 grader på. Så nån skillnad är det ju
    Har båda till min pojk, märken ingen skillnad alls... har ni gjort det?
  • Ruso
    Finesse skrev 2010-08-29 13:04:21 följande:
    Å jag anser att Ullared inte har några barn kläder alls.. köpte en jeansklänning till dottern i 116 det var det ENDA jag hittade som ens var värt att lägga pengar på.. å då var jag in där två ggr på en vecka!
    Det var värst vad du har haft otur då!!

Jag har hittar mycket på Gekås som både är fint, prisvärd och med bra kvalite! Men det är ju väldigt olika vad man hittar gång för gång... underkläder, pyjamas, strumpor och jeans brukar jag nästan alltid hitta, coh ytterkläderna är oftast kanon! Men jag hittar inte massor till alla barn varje gång jag är där, men alltid är det någon jag hittar en del till!
  • Ruso
    anette 81 skrev 2010-08-30 10:50:26 följande:
    Fick tidningen vi föräldrar och har suttit o tittat o läst på deras overalltest, vet inte om jag blev något klokare på vilken overall jag ska köpa
    Såg att FIX inte kom så långt upp... min undrarn, är det årets overall som testas eller förra året? Förra året andades de ju ínte, och var dessutom stelare...

Om det var årets så undrar jag vad som var minus, den har ju hög vattenpelare i år och är supersmidig.... Nån som läst och kan meddela?
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-29 16:52:33 följande:
    Ang pyjamas varför finns det inte 2 delat långärmat i större storlekar än 86/92 på Gekås?  Iaf har jag inte sett det. Vill INTE ha nattlinne till min unge
    Men, det finns väl massor? Har köpt det i många år i alla fall... konstigt....
  • Ruso
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-31 16:11:30 följande:
    Vi har haft Mikk-line i två år nu men tänker ändå satsa på fix iår. Tycker att de är lite för tunna nästan och dubbla blixtlås vill vi inte ha i år då det är bökigare när de klär på sig själva än bara en dragkedja att dra upp...fast vet att Mikk-line har med bara en också iofs.
    Jag har också haft Mikk-line till åtminstone någon utav barnen i flera år. Har även en ny liggande hemma till sonen, men den är mörkblå och det vill jag egentligen inte ha. Så jag har köpt FIX i svart och skall sälja den mörkblå Mikkline hade jag tänkt... Dock har större storlekar ju inte dubbla blixtlås hos Mikkline.

Men jag tycker nästan FIX känns lika smidig och "tunn" i år?
    Minus för Mikkline är nog vattentätheten, fast den har räckt gott och väl för oss i alla fall, barnen har inte blivit blöta.

Jag har nu svart FIX i 98 och 104 hemma, skall testa och prova och fundera... 98 blir för tjajt, men blir 104 för lång i ärmar och ben? Hm.... har inte helt bestämt mig, men första gång jag snabbt provade så var det OK ändå.
    Skall prova Mikklinen också... den har tillhörande vantar som ju är ett pluss... men jag vill ju inte ha mörkblå
  • Ruso
    Pixxi skrev 2010-08-31 17:58:58 följande:
    Hittade detta på lindex.se  har exakt samma tröja men det står ett annat nr i tröjan, hm... har ni samma nr i tröjan, ni som har den hemma?

www.lindex.com/se/info/aterkallande-av-pro dukt/
    Det är INTE exakt samma tröja om det står ett annat nr i tröjan fick jag till svar när jag kollade med kundtjänst. De enda tröjor de återkallar är de 4 tröjor med exakt samma nummer på tvättlappen. Tröjor som ser lika ut (eller är i annan färg) är gjorda på annan fabrik och har inte samma "fel".
  • Ruso
    Finesse skrev 2010-08-31 19:25:54 följande:
    Den är ju ändå förstörd i mina ögon.. jag kommer aldrig att ta på min dotter den..
    Men... varför då?
    Det är ju inget fel på tshirten, så varför tycka att den är förstörd då?
  • Ruso
    Finesse skrev 2010-09-01 08:33:05 följande:
    Det kan ju vara fel på den med.. sen har jag tvättat den en gång är trycket är redan jättenött..
    jamen de görs på helt annan fabrik och man får väl inte utgå från att även andra fabriker gör samma fel?
    Vi har tvättat vår många gånger, trycket är fortfarande lika fint!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11