Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-31 16:11:30 följande:
Vi har haft Mikk-line i två år nu men tänker ändå satsa på fix iår. Tycker att de är lite för tunna nästan och dubbla blixtlås vill vi inte ha i år då det är bökigare när de klär på sig själva än bara en dragkedja att dra upp...fast vet att Mikk-line har med bara en också iofs.
Jag har också haft Mikk-line till åtminstone någon utav barnen i flera år. Har även en ny liggande hemma till sonen, men den är mörkblå och det vill jag egentligen inte ha. Så jag har köpt FIX i svart och skall sälja den mörkblå Mikkline hade jag tänkt... Dock har större storlekar ju inte dubbla blixtlås hos Mikkline.
Men jag tycker nästan FIX känns lika smidig och "tunn" i år?
Minus för Mikkline är nog vattentätheten, fast den har räckt gott och väl för oss i alla fall, barnen har inte blivit blöta.
Jag har nu svart FIX i 98 och 104 hemma, skall testa och prova och fundera... 98 blir för tjajt, men blir 104 för lång i ärmar och ben? Hm.... har inte helt bestämt mig, men första gång jag snabbt provade så var det OK ändå.
Skall prova Mikklinen också... den har tillhörande vantar som ju är ett pluss... men jag vill ju inte ha mörkblå