• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

AochJsMamma skrev 2010-12-19 19:40:11 följande:
    fast inte om hon har kvitto, har man kvitto och det är en reklammation finns det inte en butik i världen som kommer undan att ge tillbaks fullpris...alternativt laga vilket butiker alltid har rätt till i första hand enligt lag.

Och jag fick tillbaka fullpris på ett en skaljacka även om jag sa att jag hade köpt den på rea (... tom T2B1 rea...)

• Ruso
    star67 skrev 2010-12-20 15:33:04 följande:
    jaha är det så när man reklamerar någon? jag lämnade tillbaka en telefon på jula som jag köpte på halv pris, och jag sa till honom att den var på halvpris och det står på kvittot också, men jag fick fulpris på den. så jag blev jätte fundersam och sa till min man att han hade betalat fulpris annars varför fick vi tillbaka fulpris. men kanske det är så.?
    Jag tyckte det var över all förväntan... men så tänkte jag lite. Om jag nu skulle vilja ha en ny jacka så hade jag ju inte kunnat köpa det för halva reapriset... men med fullpris så kan jag ju välja att köpa en ny när de kommer in till våren... man har ju liksom "rätt" till ett likvärdigt plagg.

Men, det känns ändå som det inte var "rätt"... om ni fattar hur jag menar...
  • Ruso
    etindris skrev 2011-01-15 09:29:03 följande:
    Hej
    Är det någon som testa fix skaljackor? Är sugen på den cerisa till dottern men undrar om de håller måttet. Tidigare har jag bara haft pop men blev så kär i den cerisa så gärna lite råd ris och ros om deras skalkläder.

Förresten kommer det skalbyxor också?
    Har de kommit in nu? Har inte sett dem ännu... men har testat två säsonger och varit jättenöjd. På 3 jackor var det dock en som dragkjedjan gick sönder på, men det var noll problem att reklamera.
    De brukar ha skalbyxor också, fast de brukar gå åt väldigt snabbt... Jag fick reklamera det enda par jag köpte efter en säsong, för då upptäckte jag nötta hål vid skarven av tejpningen, eller hur man skall säga. Det var dock våren 2009 tror jag. 
  • Ruso

Det är T2B1 på rean på nätet, har det börjat bli så i butiker också? Var inget sådan på barn när jag var där i torsdags....

• Ruso
    ZZ12 skrev 2011-01-15 17:23:05 följande:
    Är det ngn som kan rekommendera Lindex vinteroveraller???  Är de bra i kvalite? Vattentäta?
    Vi är helnöjda med FIX overallerna i alla fall, den har ju vattenpelare på 10000, men de andra överallerna är nog bara vattenavvisande.
  • Ruso
    anette 81 skrev 2011-01-15 20:40:54 följande:
    är det dom som kostar 299?
    Är det fix skaljackor vi pratar om så kostar de 399. Byxorna kostade 299.
  • Ruso
    anette 81 skrev 2011-01-15 21:02:55 följande:
    var byxorna, men dom hade inga hänglsen som jag vill ha så då får det bli pops
    OK, noll koll

Jag har haft både pop och  FIX och även andra. Föredrag hänglen till små barn, men... i våras hade jag utan till min kille som var 2, jag vägrade betala det Pops kostar, då jag verkligen inte tycker de är så mycket mera värda/bättre! Som att slänga pengar på sjön tycker jag...  Det gick dessutom superbra för sonen med midjebyxor, hade en hel skaloverall att värva med (såg att en sådan skulle komma också på Lindex). Med rabatter kan man ju nästan få både jacka, byxa och overall för samma summa som ett par byxor från pop  
  • Ruso
    Lycka 1 skrev 2011-01-15 21:19:16 följande:
    Håller med dig!
    Började med Fix till dottern förra våren då hon var drygt 2½ och hängslen är absolut inget jag saknar.
    Byxorna sitter ju likadant endå.
    Tycker inte heller pops byxor är värda pengarna. Men skaljacka så kör jag med pop till alla tre barn .
    Då blir jag ju lite nyfiken, varför tycker du pops jackor är värda pengarna och inte byxorna?
    Jag är absolut lika nöjd med fix jackor som pops, det slits ju dessutom lite mindre på jacka än byxa om man ser det så... och prisskillnaden är ju enorm dessutom
  • Ruso
    ami skrev 2011-01-16 00:04:18 följande:
    Vi köpte fix överdragsbyxor/skalbyxor till Mini förra året men tyckte de var totalt värdelösa. De var absolut INTE vattentäta utan blev dyngsura framförallt nertill ända upp till knäna (konstigt nog med tanke på att det var hällor under stövlarna) men även mer än fuktiga på knän och bak. Var dessa ett måndagsexemplar tro?
    Tidigare har vi haft flera par Polarns samt ett par Everest. Dessa har varit helt vattentäta. Visst, våran Mini badar gärna i vattenpölar :) så helt vattentäta byxor är ett måste. Vågar liksom inte köpa Lindex igen, om de inte är helt vattentäta faller ju funktionen, vi har inte särskilda regnkläder till Mini. Synd, eftersom Pops ju är ganska dyra.
    Men, varför reklamerade du inte?
    Om det var FIX så skulle de ju bara vattentäta, så då skall de självklart inte läcka vatten! Om det var Lindex andra överdragsbyxor är det dock annorlunda...
    När min dotter hade FIX så hade hon inga andra regnbyxor, så de användes även i hällregn och hon läckte aldrig igenom, så just den funktionen var vi jättenöjda med. Lika bra som pops byxor som hon hade året innan. Och inte blev de mer slitna i knän och bak heller. 
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11