• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Lycka 1
    maggan75 skrev 2010-08-18 20:21:40 följande:
    Jag har  tagit 110 till min tös som är 105 cm lång och väger 16-17 kg har dock inte provat än, väntar hem den
    Ok, du får gärna rapportera sen hur den sitter.
  • Tullemi
    Hejpådig skrev 2010-08-18 20:29:04 följande:
    min tjej e nog 95 cm max o 13 kg o jag tog 110..lite lite stor men blir perfekt, ska ju räcka hela säsongen!
    Oj, det låter jättestort. Min dotter är lika stor och jag ska ev köpa en FIX-overall till henne... Men jag har inte ens tänkt att 110 skulle vara ett alternativ.... Det blir till att testa i butik då.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Xgirl83
    Virrpirr skrev 2010-08-18 14:07:08 följande:
    Har du sett att Ellos har 50 % på en vara nu? Jag tänkte köpa regnoverallen därifrån:

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...

Blir ju bara 174 kr.
    Äsch, nu blev jag ju lite sugen på en sån. Men jag har precis beställt de fodrade galonbyxorna från Lindex som jag tänkte att dottern skulle ha när det är som blötast i höst och vinter. Jag är egentligen lite allergisk mot galon för att det är så tätt och inte andas, så därför tänkte jag galon nertill så kan man ändå ha en jacka som andas upptill. Men kanske en sådan overall hade varit bra ändå? Men behöver ju inte både och antar jag?
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Tessou
    Ruso skrev 2010-08-18 19:58:20 följande:
    Ja, jag såg båda färgerna i helgen i vår butik...
    Hoppas det finns nästa gång jag är till Lindex då... Tack för svaret!!
    ELIAS 090326
  • Hejpådig
    Tullemi skrev 2010-08-18 20:32:45 följande:
    Oj, det låter jättestort. Min dotter är lika stor och jag ska ev köpa en FIX-overall till henne... Men jag har inte ens tänkt att 110 skulle vara ett alternativ.... Det blir till att testa i butik då.
    nej både jag o butiksbiträdet konstaterade att 104 skulle bli för litet...
  • maggan75
    Lycka 1 skrev 2010-08-18 20:32:45 följande:
    Ok, du får gärna rapportera sen hur den sitter.
    absolut provar så fort jag får den .. och fixar bild
  • Virrpirr
    Xgirl83 skrev 2010-08-18 20:38:21 följande:
    Äsch, nu blev jag ju lite sugen på en sån. Men jag har precis beställt de fodrade galonbyxorna från Lindex som jag tänkte att dottern skulle ha när det är som blötast i höst och vinter. Jag är egentligen lite allergisk mot galon för att det är så tätt och inte andas, så därför tänkte jag galon nertill så kan man ändå ha en jacka som andas upptill. Men kanske en sådan overall hade varit bra ändå? Men behöver ju inte både och antar jag?
    Galon är väl inte min favorit heller direkt. Men dagis har nog inte riktigt greppat det där med skalkläder, och de kör dem alltid i torkskåpet. Blir perfekt att ha hängande på dagis!

Sedan är det ju lite smidigare för dem att dra på en fodrad overall än att första sätta på fleecekläder och sedan skalkläder.
  • Tvillingmamma2007
    Hejpådig skrev 2010-08-18 20:29:04 följande:
    min tjej e nog 95 cm max o 13 kg o jag tog 110..lite lite stor men blir perfekt, ska ju räcka hela säsongen!
    Men OMG säger jag bara! Mina killar är 104 cm och väger 17 kg och 110 satt bra på dem med växtmån! Hm butiksbiträdena ger jag inte så mycket för jag har blivit rekad en för stor storlek vid ett antal tillfällen inte bara på Lindex utan även på pop tror de är rädda att det ska bli för smått? Tror din tjej kommer att simma i overallen om hon inte är extreeeemt lång i kroppen då så hon inte kan ha mindre pga det Det fanns lugnt en näve tyg i grenen när jag testade på mina killar iaf. Men smaken är ju som baken som bekant
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11