• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • PialenaOskar
    ängeln83 skrev 2010-09-21 13:29:34 följande:
    Nån här som köpt dom här brallorna?
    www.lindex.com/Archive/ProductImages/S0000006...

Ska beställa till sonen men velar på storlek, nån som vet hur dom är i storlek?
    Han har 104 nu men börjar så smått gå över till 110 (för längdens skull), är lite orolig att dom blir för stora i midjan, han är ganska  så smal.
    puffar lite för denna fråga. Jag undrar oxå, fast jag väljer mellan 86 o 92. Har oxå en smal kille. Han har 86 i mjukisarna från lindex (92 blev för stort) Men 92 i ett par andra svarta byxor därifrån. Så det är så olika.
    Mudden ser ju inte så tajt ut då är det lätt att de blir för långa tycker jag.
    Det ska ju vara en baggy modell och det går ju dra in midjan så om han behöver 110 för längdes skull så borde det ju funka. Alltså de sitter uppe men är kankse väldigt baggy.
    Men jag har ju inte tittat på byxorna IRL så jag ska absolut inte säga ngt egentligen Glad
  • ängeln83
    PialenaOskar skrev 2010-09-21 18:43:01 följande:
    puffar lite för denna fråga. Jag undrar oxå, fast jag väljer mellan 86 o 92. Har oxå en smal kille. Han har 86 i mjukisarna från lindex (92 blev för stort) Men 92 i ett par andra svarta byxor därifrån. Så det är så olika.
    Mudden ser ju inte så tajt ut då är det lätt att de blir för långa tycker jag.
    Det ska ju vara en baggy modell och det går ju dra in midjan så om han behöver 110 för längdes skull så borde det ju funka. Alltså de sitter uppe men är kankse väldigt baggy.
    Men jag har ju inte tittat på byxorna IRL så jag ska absolut inte säga ngt egentligen Glad
    Det blev 104 ändå, var lite rädd att 110 skulle bli för stort i midjan, visst är det resår men det brukar se så konstigt ut om man drar åt för mycket. Passar dom inte så får jag byta i butik bara
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • PialenaOskar
    ängeln83 skrev 2010-09-21 19:07:13 följande:
    Det blev 104 ändå, var lite rädd att 110 skulle bli för stort i midjan, visst är det resår men det brukar se så konstigt ut om man drar åt för mycket. Passar dom inte så får jag byta i butik bara
    okej. hoppas du blir nöjd. lägg gärna in en bild sen så man får se dem Glad   är de snygga så bara måste jag ju köpa dem.Tungan ute
  • Tvillingmamma2007

Jag har klämt på den bara. Jag tyckte de såg rätt så "små" ut i strl och att muddarna nertill var bra dvs inte för stora som de ofta kan vara eller bli. Och så ställbara i midjan och inte jättestora där heller i "normal" läget. Jag har dock inte köpt men jag skulle ha tagit 110 till mina som också är mellan storlekar (104 & 110) iaf. Blev "avskräckt" här i tråden då det var tonårsmode juh, att ha brallor halvvägs ner

• ängeln83
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-09-21 21:55:19 följande:
    Jag har klämt på den bara. Jag tyckte de såg rätt så "små" ut i strl och att muddarna nertill var bra dvs inte för stora som de ofta kan vara eller bli. Och så ställbara i midjan och inte jättestora där heller i "normal" läget. Jag har dock inte köpt men jag skulle ha tagit 110 till mina som också är mellan storlekar (104 & 110) iaf. Blev "avskräckt" här i tråden då det var tonårsmode juh, att ha brallor halvvägs ner
    Ojdå, då kanske jag skulle tagit 110 ändå...
    Fast är dom ungefär som Lindex andra jeans så borde dom ju funka, sonen har 104 på dom och dom sitter perfekt. Annars får jag väl byta helt enkelt, värre än så är det ju inte

He he, avskräckt?
    Sonen har så många baggy brallor så för mej är det fullt "normala" jeans
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Xgirl83

Jag har beställt de byxorna till dottern, tyckde de var så tuffa! Men jag har inte fått hem dem än men jag tog stl 92 vilket är vad hon har på övriga Lindex-kläder också. Hoppas det blir bra. Hon är ju smal men de såg lite smala ut i modellen samt ställbar midja och bra muddar nere. Me like!

Tvillingmamma: Jag skulle nog inte säga att det specifikt är tonårsmode, utan harems-stuket är väl rätt poppis överlag nu. Hoppas de kommer se bra ut på min tjej, hihi.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • ängeln83
    PialenaOskar skrev 2010-09-21 20:08:38 följande:
    okej. hoppas du blir nöjd. lägg gärna in en bild sen så man får se dem Glad   är de snygga så bara måste jag ju köpa dem.Tungan ute
    Hoppas dom sitter lika snyggt på som dom är snygga på bilden
    Stod dock att leveranstiden var 1 vecka, dryyyyygt, vill ju ha dom N U ! Kommer absolut med bild sen.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Fredriks Mamma

Tittade på dem i butik härrom dagen... snygga! Gillar att de är riktigt mörkblå.
    De är nog inte så stora i storleken. Jag hade köpt om det funnits 98 i butik, han är en smal/normal 92. Lindex normala jeans är stora i 92 på honom, breda och långa, men "funkar".

Mitt absolut bästa barnjeansköp är från nameit.com och deras "Ralf"  slimfit jeans. Hur snygga som helst, och sitter bra! Ett tips till er som har smalisar!

• Xgirl83

Fredriks mamma: Tack för tipset, ska gå in och kolla på dem! (fast det kanske var mer killbyxor?) Fick byxorna idag, lyckades övertala dottern att prova dem och ja...jag hade nog önskat att de hade suttit lite bättre. Kanske hade behövt stl 86 just för bredden istället för 92 som hon numera oftast har på Lindex kläder. Men då ska ni ha i åtanke att hon både är tjej och smal, så det är otroligt att hon över huvud taget kan ha byxor från pojkavdelningen. Så ja, jag tror nog de är lite små i storleken. Bilder finns snart i bildtråden.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • maggan75

Är det ngn som haft problem med dragkedjan på Fix jackorna ???  
    Så här serhar tösens jacka blivit och dne lilla metall grejen som ska sitta där har lossnat
    Köpte den ju i våras  tycker det är lite dåligt faktiskt

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11