• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Viktorsmamma
    winters skrev 2011-01-09 13:33:26 följande:
    fast jag menade mest färgen! Skrattande men det brukar väl komma vårvarianter oxå, tycker bara att den blå är fin, men man får väl hålla sig till tåls några veckor till innan vårnyheterna är på plats! Skrattande
    jo precis hoppas vår kläderna kommer snart så man får se härligheterna!!
  • Wilmis07
    Lycka 1 skrev 2011-01-09 11:41:17 följande:

Någon som vet hur Fix skaljackan är i storlek?

Är den lika som vindfleecen?

Jag tycker att fix skaljackan är lite stor i storleken.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Lycka 1
    Wilmis07 skrev 2011-01-09 15:08:38 följande:
    Jag tycker att fix skaljackan är lite stor i storleken.
    Tack. Vi har inte haft någon sån men jag har för mig att jag hört att dom ska vara lite stora.
    Jag har köpt 116 på fleecejackan som dottern ska ha i vår så då kanske det blir bra med 110 på skaljackan då?

Hon har 110 på både fix overallen och 3-i-1 jackan nu och dom sitter bra.
    **Linus -01** Linnea -02** Novali -07** www.thailand2011.bloggspace.se
  • Fredriks Mamma
    Mamma och Mor skrev 2011-01-09 13:29:22 följande:
    Följdfråga om regnoverallerna - hur är de i storlek?
    Lille sonen är nu strax över året gammal och 80 cm lång, ska jag ta storlek 86 eller 92 på overallen?
    Lite tillväxtmån ska ju finnas, men han ska ju kunna röra på sig i den också.
    Ytterkläder är ju oftast väl tilltagna. Om jag får gissa så tror jag 86, 92  blir nog stort. Min son har precis växt ur 92 och är 2,5 år.
  • Fredriks Mamma

Regnoverallen.... är den andningsaktiv, dvs andas?

• ZZ12

Fråga, finns är velourbyxorna som Lindex brukar ha inne i butik???  (söker stl 92)

(fanns inga velourbyxor alls! på shoponline nu, och de brukar ju alltid finnas inne!!...)

• ÖNadja
    kalmar brud skrev 2011-01-08 10:16:26 följande:
    någon som vet om det finns fleece fodrat regnställ på lindex? Eller i någon annan affär
    www.lager157.se har också
  • ZZ12
    Mamma och Mor skrev 2011-01-09 11:26:06 följande:
    Har bestämt mig för att köpa en ofodrad regnoverall till sonen. Kappahl har ju och nu såg jag att Lindex också får in en sådan de närmaste veckorna. Är det någon skillnad mellan Kappahls och Lindex regnoveraller gällande vattentäthet etc?  Har klämt lite på Kappahls och den kändes väldigt mjuk och skön i kvaliteten :)
    Hur är Kappahls och Lindex regnoveraller/skaloveraller i kvalitet, om man jämför med Polarn&Pyrets skaloveraller???   Ngn som har testat både Pop's och Kappahl/Lindex/Ellos??    

Vattentäthet?
    Andningsförmåga? mm 
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11