• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • solstraalen

Usch vad trött jag blir. Har en kille på 3½år som är kanske 102-103cm och väger 14kg.
    Köpte idag för första gången tröjer till honom från 3 betala för 2 i 110.
    Lite långa ärmar, men helt ok, men sååååå breda tröjor, ser ju inte klokt ut.

Har tidigare kunnat köpa mer slimmade killtröjor på kappahl åt honom, eller ja dom har setat tajt, men det ser verkligen MKT bättre ut än när han har en tröja som ser ut som ett örngott.

Kan inte köpa på flick heller, för han gillar mest brunt och blått.

Vart 17 ska ja köpa tröjor åt honom?

• Ruso
    solstraalen skrev 2011-01-25 19:50:30 följande:
    Usch vad trött jag blir. Har en kille på 3½år som är kanske 102-103cm och väger 14kg.

Har tidigare kunnat köpa mer slimmade killtröjor på kappahl åt honom, eller ja dom har setat tajt, men det ser verkligen MKT bättre ut än när han har en tröja som ser ut som ett örngott.

Me & I  - tröjor är perfekta på smala barn, och dessutom snygga!
  • solstraalen
    Ruso skrev 2011-01-25 19:53:19 följande:
    Me & I  - tröjor är perfekta på smala barn, och dessutom snygga!
    Men vilken strl tror du han ska ha?
    Är dom inte lite stora?
  • jannah

Jag fyndade rejält till halva reapriset igår... Glad

Fick en liten flicka i fredags, och smet in på Lindex igår för att se om jag hittade nåt till henne. Jag vet att jag sett förut att det ofta finns mycket bebiskläder kvar trots att rean hållt på rätt länge. Och så var det igår, så jag hittade en massa fint till lilltjejen... Glad

¤ Othilia 080524 ¤ Astrid 110121 ¤
  • Ms Kanga
    solstraalen skrev 2011-01-25 19:50:30 följande:

Jag tycker att Pops Unisex tröjor är smala i modellen.
    Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Lillebror 100726
  • Ruso
    solstraalen skrev 2011-01-25 19:54:39 följande:
    Men vilken strl tror du han ska ha?
    Är dom inte lite stora?
    Dom är långsmala tycker jag. Min dotter är 109 lång och typ 16-17 kg och hon har 110/116. Hon har även 98/104 i några tröjor som fortfarande passar, men jag köper inget nytt i den storleken. Lillgrabben som är 94 lång har 98/104, men det är mest för att de blir för tajta annars Han kan annars ha 86/92 på längen och ärmlängden.

...vilket leder till att jag tror 98/104 räcker för din son, men jag hade även provat i 110/116 för att kolla hur det såg ut, då har man dem ju ett tag... 
  • Ruso
    jannah skrev 2011-01-25 19:55:14 följande:
    Jag fyndade rejält till halva reapriset igår... Glad

Fick en liten flicka i fredags, och smet in på Lindex igår för att se om jag hittade nåt till henne. Jag vet att jag sett förut att det ofta finns mycket bebiskläder kvar trots att rean hållt på rätt länge. Och så var det igår, så jag hittade en massa fint till lilltjejen... Glad
    GRATTIS!!!

Nyfödda bebisar är perfekt att få just nu! Ofta hänger en hel del snyggt kvar i 56 och 62, såg flera saker där jag hade köpt om jag hade en liten plutt!! 
  • solstraalen

Hmm ok, då måste jag hitta en sån tröja då, å se hur dom passar =)
    Hade tidigare till dottern och den var såååååååååååååååååå bra kvalite på.

• star67
    Ruso skrev 2011-01-25 19:44:33 följande:
    Fast jag var där i dag och det fanns inga, annat än de vanliga oranga jackorna... De blå och gröna jackorna såg jag hänga till fullpris... däremot såg jag nog inga overaller när jag tänker efter. 
    Hittade INGET av intresse, inte ofta jag går ut i från en Lindex affär med halva reapriset utan att köpa något.

Någon timma efter var jag på Lindex i grannstaden... där fanns både overaller från FIX och Bamse kvar - till fullpris... Fanns jättelite reakläder, hittade INGET där heller... och då har jag ju en del barn och storlekar att kolla efter.

Känns inte som Lindex rea alls i år, jag som alltid har hittat så mycket till kanonpriser!

du är alldelse för sent. de hade börjat på fredag och fanns ganska mycket där kvar men det var full med folk där inne.

jag köpte en bamse regn jacka idag för 75 kr - 50 rabatt så jag gav 25 kr bra pris men nu jag såg att reflex är trasigt på denRynkar på näsan jag vet inte om jag behåller den eller inte hade gärna byttat mot något annt men svårt att man se nu något intressant kvar.

Ruso:  var hittade du skaljacka?? hade de flera kvar stl färge.??
  • Ruso
    star67 skrev 2011-01-25 20:34:30 följande:
    du är alldelse för sent. de hade börjat på fredag och fanns ganska mycket där kvar men det var full med folk där inne.

jag köpte en bamse regn jacka idag för 75 kr - 50 rabatt så jag gav 25 kr bra pris men nu jag såg att reflex är trasigt på denRynkar på näsan jag vet inte om jag behåller den eller inte hade gärna byttat mot något annt men svårt att man se nu något intressant kvar.

Ruso:  var hittade du skaljacka?? hade de flera kvar stl färge.??
    Jag var dock på A6 i lördag, och så var jag både i Nässjö och stan i onsdag och då fanns inte mycket då heller, även om halva rean inte börjat.  Bamse regnjackorna såg jag dock, men jag har inte galon till mina barn så det behövdes inte.

Skaljackan hittade jag i city, fanns bara den ena... Vet dock inte om den är lika bra som FIX? Någon som provat den? Står inget om att den andas, men den var vattentät med tejpade sömmar i alla fall... byxorna hade vi ju i våras och var nöjda med dem... 
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11