• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • anette 81
    finelinan skrev 2011-04-03 13:33:06 följande:
    Ganska normala tror jag. Min son är mellan storlekar nu. 92 sitter precis och 98 för långa.

Mudden är mjuk och stretchig, och det är knytband inuti på insidan om man har en smalis och behöver dra åt. Det behöver INTE jag, kan jag säga...=)
    hur lång är han?
    vet inte vilken storlek jag ska ta till dottern som är 96cm
  • lillronya
    maggan75 skrev 2011-04-02 19:56:00 följande:
    Lillronya vad fin  E blev Åhh vilken fin syskon matchning  nu vill jag ha katvigar ju
    och vill du ha till tösen hojta så kan jag kika
    Tack!
    Jag är mycket nöjd med den syskonmatchningen.
    Jag vill gärna ha till tösen, men ska först prova de vi har på henne så att storleken blir rätt.
    Vad gullig du är!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • maggan75
    lillronya skrev 2011-04-03 19:41:09 följande:
    Tack!
    Jag är mycket nöjd med den syskonmatchningen.
    Jag vill gärna ha till tösen, men ska först prova de vi har på henne så att storleken blir rätt.
    Vad gullig du är!
    äschSkäms   man måste  väl hjälpa till ibland  
  • star67

hjälp att bestämma mig vilken av de ska jag behålla, bade är fina men kanske skaljacka  skulle användas mest, undrar om jag måste byta en stl störe?? den är 98 han brukar ha stl 86 /92 överdelar, softshel jacka är också 98 men den är bra i stl. han har en såna jackor 3 i1 kommer vi att använda skal jacka mest eller softsheljacka??
  • finelinan
    anette 81 skrev 2011-04-03 18:03:04 följande:
    hur lång är han?
    vet inte vilken storlek jag ska ta till dottern som är 96cm
    Han ligger någonstans runt 92-94 cm. Sist han mättes hade han krympt från 94 cm till 92 cm, så jag är inte riktigt säker.

Jag hade nog tagit 104 om jag var du.
  • Tessou
    lady in red skrev 2011-04-03 17:42:39 följande:
    Hej alla lindex älskareGlad.
    Här är yttligare en som diggar Lindexkläder!

Har lagt upp lite kläder på fb,men vet inte om det är ok att lägga upp en länk här till min sida,vad tror ni? Blir de borttaget då?

Har rensat lite i barnens garderober nämligen,men är knappats färdig änFlört.
    Vilken storlek säljer du?
    ELIAS 090326
  • finelinan
    finelinan skrev 2011-04-03 20:08:04 följande:
    Han ligger någonstans runt 92-94 cm. Sist han mättes hade han krympt från 94 cm till 92 cm, så jag är inte riktigt säker.

beroende på vad hon har för storlek i andra byxor dvs. Och hur snabbt hon växer. Har hon 98 som passar bra, men inte är för långa, skulle jag tagit 104.
  • anette 81
    finelinan skrev 2011-04-03 20:08:04 följande:

jag köper 110 i velourbyxor till henne
  • sarsparis

Star67: Jag hade definitivt valt skaljackan. Den känns mycket mer användbar då den tål mycket regn. Sonen har också fått den skaljackan och den används redan med en fleece under. Ang storlek tycker jag absolut inte att du ska ta en 104, den lär han verkligen drunkna i. tycker den han har på sig är stor. Min son som är  dryga 1 m lång har 110 i sin, jag stod och valde mellan 104 och 110, valde 110 för att den var lite längre men även den i 104 var stor på honom.

• AochJsMamma
    sarsparis skrev 2011-04-03 20:16:47 följande:
    Star67: Jag hade definitivt valt skaljackan. Den känns mycket mer användbar då den tål mycket regn. Sonen har också fått den skaljackan och den används redan med en fleece under. Ang storlek tycker jag absolut inte att du ska ta en 104, den lär han verkligen drunkna i. tycker den han har på sig är stor. Min son som är  dryga 1 m lång har 110 i sin, jag stod och valde mellan 104 och 110, valde 110 för att den var lite längre men även den i 104 var stor på honom.
    jag håller med, ABSOLUT inte större, är galet fult med för stora kläder på barn och framförallt jättesvårt för barnen att röra sig och att leka i. Min son har 98 i sin, den är bra med växtmån, han är ca 92 cm o 14 kg. Hade kunnat ha 92 men tyckte 98 satt bra så vi behöll den. Din son är väl mindre har jag för mig än min son? Om du inte ska behålla bägge så hade jag oxå behållit skaljackan eftersom den är vind och vattentät, vilket softshellen inte är,
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11