• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • star67
    Mineo skrev 2011-06-17 17:53:06 följande:
    ja, man undrar ju... de skulle ta tag i sitt liv och söka nytt jobb! Finns en där som ser sur ut som ättika jämt och är så kort i tonen så fort man frågar något. Sen är de typ alltid tjuriga på alla erbjudanden för de tycker det är för billigt typ. Men det är ju inte kunderna som hittat på de, utan det är ju ledningen antagligen...
    håller med.
  • star67

någon har provat att kombinera 25% och 20% och 50 kr från en kompis?? funkar att man kombinera tillsammans??

• star67
    Mineo skrev 2011-06-17 21:19:11 följande:
    skönt för er! Jag vågar knappt reklamera något på Lindex för jag har blivit så dåligt behandlad en gång för butiksbiträdet hävdade att jag hade dragit sönder byxorna då de släppt vid en hälla efter bara ett par dagars användande. Det stod massa folk bakom mig i kön och hon höjde rösten och var jätteotrevlig, jag tyckte det var skitjobbigt
    jag fick en vara på present men den var lite sönder, jag såg den redan innan använding lappen var kvar men var klippt streck kod och skulle reklamera men hon som var på kassan sa att den var på rea och går inte att reklamera, jag bara frågade om det går visste inte om hur det brukar funka när man reklamera.
  • Leonike

Har en fråga, vi älskar lindex velourbyxor, världens bästa byxor! Men nu går min son över från babyavdelningen snart och det känns inte så stor ide att köpa 86 längre utan jag får snart börja köpa 92, men jag har inte sett velourbyxor på stora avdelningen, har de dom där också eller? Hoppas det annars blir jag lite ledsen

• Wilmis07
    Leonike skrev 2011-06-19 09:48:36 följande:
    Har en fråga, vi älskar lindex velourbyxor, världens bästa byxor! Men nu går min son över från babyavdelningen snart och det känns inte så stor ide att köpa 86 längre utan jag får snart börja köpa 92, men jag har inte sett velourbyxor på stora avdelningen, har de dom där också eller? Hoppas det annars blir jag lite ledsen
    Dom har velourbyxor,men det är kanske utplockat kommer in till hösten igen.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • AochJsMamma
    star67 skrev 2011-06-18 19:05:08 följande:
    jag fick en vara på present men den var lite sönder, jag såg den redan innan använding lappen var kvar men var klippt streck kod och skulle reklamera men hon som var på kassan sa att den var på rea och går inte att reklamera, jag bara frågade om det går visste inte om hur det brukar funka när man reklamera.
    man har enligt lag rätt att reklamera även reade varor, hänvisa till konsumentköplagen.
    ★Stolt mamma till Alexander 2008 & bebis 2011★
  • sarsparis
    star67 skrev 2011-06-18 19:05:08 följande:
    Men hallå, den damen vet verkligen inte vad hon pratar om, rea plagg kan man reklammera, det är ingen skillnad om det kostade 1 kr eller 100:-. Är det fel på plagget så är det och då ska de ta tillbaka det, annat är det om de framgår att det är rea på plagget för att det är defekt på något sätt.

Om ett ställe säger nej hade jag definitivt gått till ett annat eller bett att få prata med butiskchefen.
    Sen brukar min arbetskamrat ibland plocka fram konsumentköplagen om det är så att hon missstänker att en affär kommer opponera sig, hon ber de ta fram den paragraf i lagtexten där det står att det inte går att reklammera varan:) Hon har alltid lyckats reklammera, de inser väl att de gör fel och kan inte lagen. Var förresten för ett tag sen  en liten undersökning om hur väl butiker känner till konsumentköplagen i GP, det var verkligen varierande resultat, en del hade ingen koll alls och en del hade det, så ibland gäller det att stå på sig.
  • Mineo
    Leonike skrev 2011-06-19 09:48:36 följande:
    De brukar ha... men just nu är det lågsäsong för velour när det är sommar. Det brukar komma in i höstkollektionen som kommer i  juli! Förra året kom det i  massa fina färger mitt i varmaste sommaren minns jag! Kändes dumt att köpa velour då, men de går åt snabbt eftersom det är så bra pris på de, så bäst att passa på! Tänk dock på att jämföra byxorna från baby med de från barn innan du köper. På baby är de mkt mer tilltagna i storlek, så de på barn upplevs ibland små, färgerna kan dessutom skilja i storlek tråkigt nog. Så man får mäta och ha sig! Skitjobbigt! Storlek 86 på baby är större än 86 på barn, var iaf så förr för några år sen när mina barn gick över... nu börjar de bli stora.
    ♥ Neo 2005 ♥ Mio 2006 ♥ Lillasyster bf 110717 ♥
  • Elena 8

undrar om lindex butik har rätt att öppna paketet man beställd på online?? skulle ha hämtat min paket men står på den en gul lapp! jag tror hon sa att de måste öppna den, men chefen var inte där.
    har använd 3 rabatt kod, men om de inte vill att man kombinerar rabatter varför registrerar annars och varför de skickar ut några samtidigt?? de får göra som ellos, hm, halens m.m. om koden registrerat har man rätt att få rabatter eller hur??  misstänker att de kommer att sälja om den till mig med bara en kod.
    har försökt att byta varor som jag bestälde på nätet men man fick inte + att de blir jätte sura eftersom man fått för mycket rabattGlad.

• Leonike
    Mineo skrev 2011-06-19 10:47:30 följande:
    De brukar ha... men just nu är det lågsäsong för velour när det är sommar. Det brukar komma in i höstkollektionen som kommer i  juli! Förra året kom det i  massa fina färger mitt i varmaste sommaren minns jag! Kändes dumt att köpa velour då, men de går åt snabbt eftersom det är så bra pris på de, så bäst att passa på! Tänk dock på att jämföra byxorna från baby med de från barn innan du köper. På baby är de mkt mer tilltagna i storlek, så de på barn upplevs ibland små, färgerna kan dessutom skilja i storlek tråkigt nog. Så man får mäta och ha sig! Skitjobbigt! Storlek 86 på baby är större än 86 på barn, var iaf så förr för några år sen när mina barn gick över... nu börjar de bli stora.

Tack för svar labradorälskare och mineo, ja det är ju inte säsong riktigt även om det är det just nu, 11 grader, hu! Men jag tänkte bunkra lite i nästa storlek inför hösten snart, lika bra så man får det man vill ha, vet ju att just velouren brukar gå snabbt! Men då ska jag hålla utkik i juli, augusti någon gång. Älskar de byxorna, de är så bra och passar till det mesta och man kan ha dem länge! Ja, köpte ett par 86:or nu på rean på baby och de såg enorma ut så de kan han nog ha länge! Det är ju bra med muddar som man kan vika upp och ner. När jag ska köpa på barn går jag nog över på 92 men det kanske inte är så stor skillnad på baby 86 och barn 92, jaja, jag får jämföra och kolla men nu vet jag ju att det finns i alla fall! Tack igen!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11