• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Mineo
    Enensammamma skrev 2011-07-15 10:17:53 följande:
    Det bästa är helt klart att blanda

Tyvärr försvårar många föräldrar för oss som inte bara vill ha rosa/blått och vuxna/barn påverkar barn tyvärr.

I År ska vi ha en lila eller helst grön vinteroverall. Dottern får vackert ta på det jag köper liksom    
    jo, det håller jag med om! Hatar alla som är så insnöade på färger att en pojke inte kan ha rosa och så står ungarna där på dagis och hånler när man lämnar barnen och säger "haha, du har rosa på dig idag". Jag blir vansinnig på det!!! De som inte vill behöver inte klä sina pojkar i rosa, men de kan skita i att trycka i de värderingar om tjej/pojk-färger och tjej/pojk-leksaker!!!

Min 6-åring hade lila overall i vintras och jag tror han kan ha den till vintern igen! Han är superfin i lila! Men jag  orkar faktiskt inte bråka eller höra gnäll varje morgon om han inte skulle gilla den. Så vi brukar handla kläder tillsammans med honom så vi vet att han gillar det. Finns viktigare saker att bråka om isåfall tycker jag.
    ♥ Neo 2005 ♥ Mio 2006 ♥ Lillasyster bf 110717 ♥
  • Xgirl83

Min son har också lite rosa plagg, t ex en rosa pikétröja, och direkt får man frågan om det är nåt han ärvt från storasyster? Tycker jag är så trist.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • SOL10
    Mineo skrev 2011-07-15 13:59:48 följande:
    jo, det håller jag med om! Hatar alla som är så insnöade på färger att en pojke inte kan ha rosa och så står ungarna där på dagis och hånler när man lämnar barnen och säger "haha, du har rosa på dig idag". Jag blir vansinnig på det!!! De som inte vill behöver inte klä sina pojkar i rosa, men de kan skita i att trycka i de värderingar om tjej/pojk-färger och tjej/pojk-leksaker!!!

Min 6-åring hade lila overall i vintras och jag tror han kan ha den till vintern igen! Han är superfin i lila! Men jag  orkar faktiskt inte bråka eller höra gnäll varje morgon om han inte skulle gilla den. Så vi brukar handla kläder tillsammans med honom så vi vet att han gillar det. Finns viktigare saker att bråka om isåfall tycker jag.

Frågan är snarare om han vill ha overall vid 6-års ålder?
    Jag har inte läst mer än det senaste men varför kan inte barn få påverka färg osv? Och om nu pojkarna ska ha rosa , börja gärna med en rosa jacka på deras pappa så de får en förebild, 
  • Enensammamma
    Mineo skrev 2011-07-15 13:59:48 följande:

Ja han är ju lite större än min lilla så det förstår jag Ja lila är verkligen fint på pojkar oxå
  • star67

nu jag har börjat med en annan hobby utom barnkläder hemiredning så skulle behöva veta var får man bra rea?? och vill bli medlem i hemtext men vet inte hur funkar via hemsida har kollat men står inte någonstans bli medlem??! www.hemtex.com/sv/se/

• Mineo
    SOL10 skrev 2011-07-15 19:51:40 följande:
    Frågan är snarare om han vill ha overall vid 6-års ålder?
    Jag har inte läst mer än det senaste men varför kan inte barn få påverka färg osv? Och om nu pojkarna ska ha rosa , börja gärna med en rosa jacka på deras pappa så de får en förebild, 
    ja, det har jag också undrat. Men i vintras ville han bara ha overall och inte tvådelat. Men vi har alltid både och, så han får välja där också.
    Mina barn har jag aldrig krävt att de SKA ha rosa! De har ofta valt rosa själva i butik eller när de ska klä på sig på morgonen. Därför gör det mig extra ledsen när man kommer till dagis och de blir hånade när de valt en tröja själv som är rosa! Det har tom gått så långt att mina söner bytt tröja under dagen på dagis pga andra barns åsikter om färgen, och sen dess så undviker jag rosa till dagis för de ska inte behöva känna så! Förjävligt att de ska vinna men vill inte att mina barn ska förnedras på det viset.
    Förstår dock inte varför pappan ska behövas kläs i rosa då han inte ens passar i det?? Mina barn har inte blivit itutade att rosa är en tjejfärg så de tar det som vilken färg som helst, eller gjorde tills andra barn hjärntvättade de
    ♥ Neo 2005 ♥ Mio 2006 ♥ Lillasyster bf 110717 ♥
  • Coca cola light

Min dotter har helst plötsligt börjat vägra att ha jeans på sig, hävdar att det känns hårt, och nu är det bara leggings och klänningar som gäller. Jag kan förstå henne eftersom jag själv vägrade jeans till jag började högstadiet. Ni som har liknande erfarnheter, hur gör ni med era barn när det börjar bli för kallt ute med leggings men för varmt med överdragsbyxor på förskolan? 

• zasata

Min dotter tar gärna mjukisbyxor och plychbyxor med strumpbyxor under!

• Novallie
    Coca cola light skrev 2011-07-15 23:12:29 följande:
    Min dotter har helst plötsligt börjat vägra att ha jeans på sig, hävdar att det känns hårt, och nu är det bara leggings och klänningar som gäller. Jag kan förstå henne eftersom jag själv vägrade jeans till jag började högstadiet. Ni som har liknande erfarnheter, hur gör ni med era barn när det börjar bli för kallt ute med leggings men för varmt med överdragsbyxor på förskolan? 
    antigen velour byxor de e lite tjockare alternativt försök hitta bomullsjeans/manschester byxor som kan vara lite mjukare. Var själv jeansvägrare när jag var mindre men köp och prova med dottern och fråga om hon kan tänka sig mer sådana byxor
    H född 091017
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11