• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    t0va skrev 2011-11-29 20:42:45 följande:
    Beror nog lite på hur stort barnet är också, min 15månaders väger ca 14kg och är 84cm lång, han har gott om plats längdmässigt men det börjar bli lite trångt nu med vinterkläder och åkpåse. Men då är han "bred" också.
    Och min snart 3åring väger 12 kg 90.5cm lång!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Wingtear- Ska isåfall kolla på vagnen innan. Hon vill ha 950kr men tänkte ge 500kr som förslag men om hon nu fällt ihop vagnen i sittläge så kan den väl gå sönder?
    har idag både nitro och crossen men vore roligt att sätta jet sittdelen på nitron också:)

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-11-29 16:11:02 följande:

Vad skulle ni ge för denna? Säljaren kunde inte svara på rak arm hur hon har sittdelen när den fälls ihop heller. Är ute efter sittdelen för att ha på nitron isåfall. Tänkte ha chassit i stugan och bara ta med denna sittdel när vi åker dit.
    vilken årsmodell är denna färg?
  • Uliise
    Hoppfullheten skrev 2011-11-29 10:19:42 följande:

Jag kan varmt rekomendera City Cross, tycker inte alls att hjulen är dåliga som skrevs i inlägget ovan. Du får in vagnen "på längden" i 9-3:an, vi hade en sån. Får även in den på det hållet i Volvo V40. PÅ så sätt får du mer plats att packa i bagaget.

Bor du en trappa upp är det att rekomendera att ha en mjuk eller hårdlift som du enkelt bär upp, och lämnar chassit fastlåst där nere. Blir ändå väldigt blött och smutsigt att dra in vagnen i lägenheten/huset om du har varit ute och gått.

Tycker denna vagn är otroligt ombonad och rymlig, även med åkpåse och vinterkläder. Edgen och Classic är förstås oxå väldigt bra, men större och tyngre och tar upp hela bagageutrmmet.

Då har du inte kört en vagn ,ed lufthjul antar jag?

Och såå stor skillnad mellan CC och Classic chassit är det inte.
    Majken 100421
  • MsStackhouse

Är lite velig, tur att det är ett tag kvar Bebis kommer först i Juni. Är lite inne på en EL classic och ha en quadrolift i. Är dom trånga? liften alltså.   Är lite inne på en duo edge åxå men det känns som om man inte använder liggdelen mer än ett par månader, då kanske räcker med en lift? Hmmm.. Hur som helst så ska vi ha en emmaljunga, men vilken sort, det är frågan!

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-11-29 22:24:34 följande:
    vilken årsmodell är denna färg?
    800kr är hennes sista pris
  • t0va
    MsStackhouse skrev 2011-11-30 09:25:52 följande:
    Är lite velig, tur att det är ett tag kvar Bebis kommer först i Juni. Är lite inne på en EL classic och ha en quadrolift i. Är dom trånga? liften alltså.   Är lite inne på en duo edge åxå men det känns som om man inte använder liggdelen mer än ett par månader, då kanske räcker med en lift? Hmmm.. Hur som helst så ska vi ha en emmaljunga, men vilken sort, det är frågan!
    Vi hade liften till sonen som föddes mitten av augusti förra året, han hade den i 3månader sen blev det trångt. Vi hade den i en nitro. Han ville gärna vifta med armarna men det funkade inte, så vi köpte en begagnad citykorg istället och använde ihop med bara sittdelen. Sen låg liften bara, vi provade åkpåsefunktionen men den kändes stor, trång och hård. Så vi sålde den.

När sonen var kring halvåret hade vi en mjuk fleeceåkpåse modell mindre den drunknade han inte i, nu har vi en större åkpåse så jag saknar inte quadroliften.

Mitt råd är att köpa en vanlig mjuklift om ni vill ha en sådan, i denna tråd har jag bara sett en som gillar quadroliften alla andra avråder och tycker det hade varit billigare och bättre med en enkel mjuklift.
  • MsStackhouse
    t0va skrev 2011-11-30 10:46:09 följande:
    Vi hade liften till sonen som föddes mitten av augusti förra året, han hade den i 3månader sen blev det trångt. Vi hade den i en nitro. Han ville gärna vifta med armarna men det funkade inte, så vi köpte en begagnad citykorg istället och använde ihop med bara sittdelen. Sen låg liften bara, vi provade åkpåsefunktionen men den kändes stor, trång och hård. Så vi sålde den.

När sonen var kring halvåret hade vi en mjuk fleeceåkpåse modell mindre den drunknade han inte i, nu har vi en större åkpåse så jag saknar inte quadroliften.

Mitt råd är att köpa en vanlig mjuklift om ni vill ha en sådan, i denna tråd har jag bara sett en som gillar quadroliften alla andra avråder och tycker det hade varit billigare och bättre med en enkel mjuklift.

hmm, ok. Tack för infon! Man kanske skulle kolla efter en citykorg istället. Det finns ju bebagnade på blocket. Vad ligger dom i för pris nya annars?
  • MaammaL
    Uliise skrev 2011-11-29 22:39:05 följande:
    Då har du inte kört en vagn ,ed lufthjul antar jag?

Och såå stor skillnad mellan CC och Classic chassit är det inte.
    verkligen inte det skiljer nån cm på vagnarna när de är ihopfällda.. Sen är de inte mycket tyngre, snarare mer stabila.. skulle aldrig rekomendera en city cross.
    Min dotter är bäst i världen <3
  • MaammaL
    Hoppfullheten skrev 2011-11-29 10:19:42 följande:

Jag kan varmt rekomendera City Cross, tycker inte alls att hjulen är dåliga som skrevs i inlägget ovan. Du får in vagnen "på längden" i 9-3:an, vi hade en sån. Får även in den på det hållet i Volvo V40. PÅ så sätt får du mer plats att packa i bagaget.

Bor du en trappa upp är det att rekomendera att ha en mjuk eller hårdlift som du enkelt bär upp, och lämnar chassit fastlåst där nere. Blir ändå väldigt blött och smutsigt att dra in vagnen i lägenheten/huset om du har varit ute och gått.

Tycker denna vagn är otroligt ombonad och rymlig, även med åkpåse och vinterkläder. Edgen och Classic är förstås oxå väldigt bra, men större och tyngre och tar upp hela bagageutrmmet.

jag vet inte om du är så kunnig på ämnet faktiskt.. det skiljer någon cm på vagnarna och den är inte så mycket tyngre..min bror har en 9-3a och den tar inte upp hela bagageutrymmet som du säger ( har en classic ).
    Min dotter är bäst i världen <3
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5