• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • micksaan

Jag går ju fortfarande med vårt vagndilemma. Väntar syskon i mars och behöver skaffa en vagn. Storasyster fyller 2 i april. Som det känns nu tror att vi ska köra på en enkelvagn med ståbräda eller syskonsits, och så får man skaffa syskonvagn om det visar sig behövas. Kommer ha kvar dotterns Scooter ändå så är vi iväg båda två på längre turer så har vi även den. 

Jag är inne på Classic sporten pga lufthjulen. Men sen är frågan, hårdlift, mjuklift eller citykorg? Och ska man köra på syskonsits eller ståbräda? Helt velig är jag. Hur hade ni gjort?

Alla alternativ har ju sina för och nackdelar. Om man kör på mjuklift är det ju enkelt att låta storasyster åka i vagnen om det behövs (vid någon vila kanske?) och då bära bebisen i bärsele/sjal.  

• MsStackhouse
    AnnC skrev 2011-12-05 18:04:09 följande:
    MsStackhouse: de har förlossningsgaranti som gäller trots att de säljer ut innebär att om det skulle hända något så går köpet helt tillbaka. Ni behöver heller inte hämta hem vagnen än om ni inte vill, utan betala 30% nu och sen hämta den när ni vill och betala resterande då. Våran står på deras lager och ska hämta den när det närmar sig (Bf april)

Och Japp det blev en nitro valde mellan den o citycross, sjukt svårt val.. Hoppas vi valde "rätt" för oss.

Aha, förlossningsgaranti? Det var nått nytt. Det verkat ju toppen ju *s* Man kanske skulle våga sej på en titt snart då. Måste ju provköra lite, jag tror jag har ändrat mej tio ggr när det gäller vagn fram och tillbaka än så länge. Men nu står det mellan en duo edge och classic med citykorg till Men det kanske ändrar sej när man kollar i affären *s*
  • AnnC
    MsStackhouse skrev 2011-12-06 06:28:04 följande:
    Aha, förlossningsgaranti? Det var nått nytt. Det verkat ju toppen ju *s* Man kanske skulle våga sej på en titt snart då. Måste ju provköra lite, jag tror jag har ändrat mej tio ggr när det gäller vagn fram och tillbaka än så länge. Men nu står det mellan en duo edge och classic med citykorg till Men det kanske ändrar sej när man kollar i affären *s*
    De har förlossningsgaranti i de flesta barnvagnsbutiker Väldigt bra!
    Det är verkligen jättesvårt att välja... så har du inte varit och provat och kännt på vagnarna än så tycker jag du ska göra det, vare sig du ska köpa nytt eller begagnat. Stor risk att man ändrar sig i affären haha
  • Madebyday

Fick några nyfikna blickar idag när jag gick på väg till Barnens Hus, med min Cross Ozone vagn. Gick ju kalas i den första snön :) Måste bara få ta i en bra och billig åkpåse med dragkedjan mitt på, att ha till Ozone sittdelen. Den andra vagnen, Nitro (sittdel via CC och chassi från Ozone), ligger i bilen och skulle det vara så att nån av oss åker iväg med bilen och den andra gärna vill gå ut, men kommer på det "försent", så behöver även denna vara utrustad med dugliga vinter tillbehör :)

Undra förresten hur det skulle se ut med en shiny-åkpåse i "guld" (från en EL konkorruent) till en Beige Ozone?!

• Madebyday

Jag vill också få tag på en footsack i beige till Ozone!! Skicka PM om någon skulle ha en till övers i bra skick till hyfsad peng.

Hur passar en footsack till Scooter på en Ozone?! Någon som vet?!

• älskarlivet81

Vi har en quadrolift vi ska lägga ut till försäljning på blocket, men funderar över vad man ska ta i pris? Den är inte jättemycket använd och är i färgen brown check. Nypris var 1795.

• Salamina
    micksaan skrev 2011-12-05 21:08:23 följande:
    Jag går ju fortfarande med vårt vagndilemma. Väntar syskon i mars och behöver skaffa en vagn. Storasyster fyller 2 i april. Som det känns nu tror att vi ska köra på en enkelvagn med ståbräda eller syskonsits, och så får man skaffa syskonvagn om det visar sig behövas. Kommer ha kvar dotterns Scooter ändå så är vi iväg båda två på längre turer så har vi även den. 

Jag är inne på Classic sporten pga lufthjulen. Men sen är frågan, hårdlift, mjuklift eller citykorg? Och ska man köra på syskonsits eller ståbräda? Helt velig är jag. Hur hade ni gjort?

Alla alternativ har ju sina för och nackdelar. Om man kör på mjuklift är det ju enkelt att låta storasyster åka i vagnen om det behövs (vid någon vila kanske?) och då bära bebisen i bärsele/sjal.  
    Mina är det 22mån imellan, och jag hade en syskonsits på vår CC och en mjuklift i. Funkade alldeles utmärkt. Syskonsitsen plockade jag bort för ett par månader sedan, och jag använder inte ståbräda istället. Jag har alltid med mig min bärsele, och skulle stora tjejen vilja åka vagn (vilket är ovanligt) så är det bara att använda den till den lilla :) Däremot har jag inhandlat en tvillingsulky(Brio Sitty) att ha i vår när vi går i tex Kolmårdens djurpark(har åskort där). Men som sagt småttingarna klarar av att gå mer än man tror :) Tror inte det var lika vanligt förr med syskonvagnar, utan det har nog blivit mycket av bekvämlighet för oss vuxna. Många vill ju
    (_¸.?*♥ Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128 ♥*?.,_)
  • Salamina

Hmm, råkade trycka innanjag skrivit färdigt...:Många vill ju att det ska gå fort från punkt A till B, och tycker att de små barnfötterna går alldeles för sakta....

(_¸.?*♥ Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128 ♥*?.,_)
  • älskarlivet81
    Salamina skrev 2011-12-07 12:51:07 följande:

Hmm, råkade trycka innanjag skrivit färdigt...:Många vill ju att det ska gå fort från punkt A till B, och tycker att de små barnfötterna går alldeles för sakta....

Handlar väl också om att om det större barnet sover middag när syskonet kommer så är det praktiskt med syskonvagn? Jag förstår inte riktigt hur man klarar sig utan om båda barnen ska sova middag, jag hade känt mig oerhört låst.
  • eec82
    micksaan skrev 2011-12-05 21:08:23 följande:

för ett år sedan så kom min lille plutt storebror var då nästan 2 år. Vi skaffade suskonsits samt ståbräda. Tyckte de var smidigt. Sen hade jag tur att få en citykorg av min syster så när inte min stora son var med så blev de den som åkte på, vagnen blev ju mycke lättare då. Men jag är ett fan av syskonsits. ;)

Men vila kan de ju inte direkt, sonen somnade i syskonsitsen en gång så visst kunde han sova men såg inte så skönt ut. =)

Sen har jag bärsjal men va inte så skönt att ha den å vagnen faktiskt, el ja inte värre än å vara höggravid å putta på vagn kankse, men såg inte lika bra när de blev så (så var yngste 6 månader å mer aktiv).

Vi hade två vagnar så när vi var två tog vi varsinvagn om vi skulle ut mycket (har ingen bil så vagn behövs lite längre). Men använde syskonsitsen kankse 7 månader sen blev de bara ståbräda. =)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5