• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • AnnC
    MsStackhouse skrev 2011-12-02 09:34:52 följande:
    är det någon som vart på hisingen på barnenshus outlet nyss? Dom har några annonser på blocket och deras priser verkar vara väldigt bra! Har sett en edge duo ( röd/svart) med ligg och sittdel för bara  5100:-! Det är säkert 2011 eller 2010 årsmodell dom säljer ut, men det gör ju inget tycker jag. Jätte fin var den. Undrar om det finns fler billiga vagnar där? Och om det finns fler färger på rea.
    Vi var och köpte en nitro på barnens hus på hisingen förra helgen, det var blandat 2010 och 2011 års färger, det är ju bara färgerna som skiljer årsmodellerna åt så oss spelade det absolut ingen roll. De verkade ha en del på lager, men det var ju som sagt förra helgen... ni kanske har vart där o fått köpt er en vagn denna helgen? Otroligt bra priser iaf, tycker verkligen man ska passa på om man ändå ska ha en vagn! Vi var inne på att köpa begagnat men ändrade oss snabbt när vi såg detta
  • eec82
    Hemlighet skrev 2011-12-03 13:37:49 följande:
    Lägger in min fråga igen.
    Någon som har haft syskonsits på sin nitro eller annan EL vagn?
    Blir den svårare att köra, vill höra allt negativa med den men även positiva:)
    jag har haft å gillade det, nackdelen e väl att barnet ej kan sova i iaf inte bekvämt, att barnet som ligger i vagnen under inte kan sitta upp, utan bara liggläge, lite vilo går ju men man ser inte barnet iaf inte jag på mina 160. Men ja jag skulle skaffa det igen utan tvekan före en syskonvagn. Supersmidigt till å från dagis, på bussen å de kortare turerna. När vi var två som gick tog vi varsin vagn till dem. Så jag älskade det. =)
  • MsStackhouse
    AnnC skrev 2011-12-04 20:49:07 följande:
    Vi var och köpte en nitro på barnens hus på hisingen förra helgen, det var blandat 2010 och 2011 års färger, det är ju bara färgerna som skiljer årsmodellerna åt så oss spelade det absolut ingen roll. De verkade ha en del på lager, men det var ju som sagt förra helgen... ni kanske har vart där o fått köpt er en vagn denna helgen? Otroligt bra priser iaf, tycker verkligen man ska passa på om man ändå ska ha en vagn! Vi var inne på att köpa begagnat men ändrade oss snabbt när vi såg detta

Vi har inte vart iväg ännu. " problemet" är att jag bara är i vecka 13 än, så jag vet inte om jag vågar köpa nått än, men är såååå sugen nu när det är så bra pris :-P Vilken årsmodell spelar ingen roll för oss heller, om det är -10 eller -11. Vi har åxå vart väldigt inne på begagnat, men det känns som om man får en helt ny vagn för nästan samma pris, i annat fall så är det ju värt att kanske lägga en 1000lapp extra på en ny vagn.

Vad blev det för vagn? 
  • MsStackhouse

pektosa: läste för snabbt *s* Såg att ni köpte en nitro

• MsStackhouse

En lite fråga till er experter Har kollat på en vagn i "black croc" material. Hur är detta? Blir det obehagligt att sitta i på sommaren? Tänkte mej själv sitta barbent på ett skinsäte på sommaren när det är varmt..  eller ska man ha nån dyna i då kanske, det är ju himla smidigt att göra rent.

• Uliise
    MsStackhouse skrev 2011-12-05 16:07:29 följande:
    En lite fråga till er experter Har kollat på en vagn i "black croc" material. Hur är detta? Blir det obehagligt att sitta i på sommaren? Tänkte mej själv sitta barbent på ett skinsäte på sommaren när det är varmt..  eller ska man ha nån dyna i då kanske, det är ju himla smidigt att göra rent.
    Jag såg en unge i en CC i blac croc en varm dag i somras och jag var inte avundsjuk... Tror det blir ett måste med dyna, men hur smidigt är det om man måste ha det?
    Majken 100421
  • MsStackhouse
    Uliise skrev 2011-12-05 17:09:04 följande:
    Jag såg en unge i en CC i blac croc en varm dag i somras och jag var inte avundsjuk... Tror det blir ett måste med dyna, men hur smidigt är det om man måste ha det?

Mm, det låter ju inte så mysigt.. Näpp, det är nog bättre med "vanligt" material.  Detta var dessutom en svart, undrar hur varmt det blir i liggdelen på sommaren :-O Och sittdelen måste man nog ha nån slags dyna på... Det är nog bättre med tyg. får se om jag får med mej gubben att  kolla på vagn nu innan jul, om allt ser bra ut på kub senare i veckan. Men det är ju lite tidigt än att skaffa vagn kanske... Men man kan ju titta! :-P
  • AnnC

MsStackhouse: de har förlossningsgaranti som gäller trots att de säljer ut innebär att om det skulle hända något så går köpet helt tillbaka. Ni behöver heller inte hämta hem vagnen än om ni inte vill, utan betala 30% nu och sen hämta den när ni vill och betala resterande då. Våran står på deras lager och ska hämta den när det närmar sig (Bf april)

Och Japp det blev en nitro valde mellan den o citycross, sjukt svårt val.. Hoppas vi valde "rätt" för oss.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5