• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mwesterlund

Vad kan man ta för en sittdelsklädsel till en oxone. Färg Pro  Bordeaux. Endast klädsel till sittdel plus axelmuddar, ej sufflet eller bågskydd!

• violatricolor

Wingtear: Lägg upp bilder! //// MaammaL: Precis, tycker Ozonen är snyggare. Men vill kunna ha den länge och på vintern.

• violatricolor

Mynta: Undrar också över nästa Limited Edition. Frågade i en butik förra veckan men de hade inte hört något...

• 060810

Ni som har Scooter S. Har ni problem med att ena framhjulet snurrar åt fel håll (alltså snurrar runt och går ut mot sidorna) när ni är ute och går?
    Jag fick höra i butik idag att är man ute och går så ska man låsa hjulen för annars gör de så som min vagn gör och att man endast ska ha swiwelhjulen på när man är i en affär och knappt rör sig...
    Men känns inte det lite fel??

• MaammaL
    060810 skrev 2011-11-30 22:24:44 följande:
    Ni som har Scooter S. Har ni problem med att ena framhjulet snurrar åt fel håll (alltså snurrar runt och går ut mot sidorna) när ni är ute och går?
    Jag fick höra i butik idag att är man ute och går så ska man låsa hjulen för annars gör de så som min vagn gör och att man endast ska ha swiwelhjulen på när man är i en affär och knappt rör sig...
    Har också hört något om det.
    Min dotter är bäst i världen <3
  • 060810
    MaammaL skrev 2011-11-30 23:49:00 följande:
    Har också hört något om det.
    Det var ju mindre bra det. Jag köpte vagnen för att jag behöver kunna svänga lätt pga dålig rygg. Jag kan inte böja mig ner och fixa med hjulen bara jag ska ut och gå och jag går INTE snabbt..  Dåliga rygg och knän gjorde att valet föll på denna... men det känns lagom roligt att behöva göra detta för att inte hjulen ska snurra åt fel håll... Känns mer som om chassit är snett för det är bara höger sida som gör så, inte vänster... :s 
  • lilla snöflingan
    violatricolor skrev 2011-11-30 22:21:56 följande:
    Mynta: Undrar också över nästa Limited Edition. Frågade i en butik förra veckan men de hade inte hört något...
    Jag har bloggat om det här (längst ner) barnvagnsblogg.blogspot.com/2011/11/emmaljunga-limited-edition-och.html
    De ska göra nautic navy på vitt chassi, kommer nu i december.
    060810 skrev 2011-11-30 22:24:44 följande:
    Men så där kan det ju inte vara meningen att det ska vara. Om hjulen vobblar är det något som är fel och då ska man självklart få det åtgärdat. Och självklart ska man kunna använda de svängbara hjulen oavsett var man är någonstans, det kan man ju med nitro och ozone så varför skulle det vara annorlunda på scooter s egentligen?
    T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
  • Mynta
    lilla snöflingan skrev 2011-12-01 12:04:59 följande:
    Jag har bloggat om det här (längst ner) barnvagnsblogg.blogspot.com/2011/11/emmaljung...
    De ska göra nautic navy på vitt chassi, kommer nu i december.

Tack!! Tyvärr föll den inte mig i smaken, alls... Om de släpper en i kvartalet bör nästa alltså komma i typ mars-april, får se om man vågar avvakta tills dess då. BF i slutet av maj.
  • 060810
    lilla snöflingan skrev 2011-12-01 12:04:59 följande:
    Men så där kan det ju inte vara meningen att det ska vara. Om hjulen vobblar är det något som är fel och då ska man självklart få det åtgärdat. Och självklart ska man kunna använda de svängbara hjulen oavsett var man är någonstans, det kan man ju med nitro och ozone så varför skulle det vara annorlunda på scooter s egentligen?
    Jag lär nog inte få mitt åtgärdat i butiken det tror jag inte för de hävdar helt bestämt att man måste låsa hjulen när man inte rör sig inne i butik och "går och lullar"....
    Kan man få kontakt med Emmaljunga på något vis och få hjälp med vad som är rätt i det här?
    Jag vill inte ha en vagn som jag inte kan gå med ute på asfalt utan att hjulet ska snurra åt sidorna och skaka...
    Var ju inte därför jag köpte den...
    Jag går liksom långsamt pga dålig rygg, dåliga knän och foglossning som inte velat släppa efter 3 barn på 4 år...
    Men butiken kommer nog inte hjälpa mig tyvärr... 
  • t0va
    060810 skrev 2011-12-01 13:05:37 följande:
    Jag lär nog inte få mitt åtgärdat i butiken det tror jag inte för de hävdar helt bestämt att man måste låsa hjulen när man inte rör sig inne i butik och "går och lullar"....
    Kan man få kontakt med Emmaljunga på något vis och få hjälp med vad som är rätt i det här?
    Jag vill inte ha en vagn som jag inte kan gå med ute på asfalt utan att hjulet ska snurra åt sidorna och skaka...
    Var ju inte därför jag köpte den...
    Jag går liksom långsamt pga dålig rygg, dåliga knän och foglossning som inte velat släppa efter 3 barn på 4 år...
    Men butiken kommer nog inte hjälpa mig tyvärr... 
    Ring en annan butik och fråga är mitt råd, emmaljunga brukar hänvisa till återförsäljarna när det gäller frågor om reklamationer.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5