• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Viktorsmamma2010
    KossanMuu skrev 2012-08-19 18:20:57 följande:
    Intressant, min var också 06a! Japp, är handtaget du ska skruva isär, eftersom det är där vajern sitter som antagligen har lossnat. 
    hihi ska kolla Tack :)
  • stenbock85

Har en emmaljunga, sportchassi med teleskophandtag, nån som vet om man kan spänna åt handtagen? För om jag ta upp vagnen för en trappa "dras" handtaget, vilket är väldigt irriterande.

• Viktorsmamma2010
    KossanMuu skrev 2012-08-19 18:20:57 följande:
    Intressant, min var också 06a! Japp, är handtaget du ska skruva isär, eftersom det är där vajern sitter som antagligen har lossnat. 

hurra, jag fick av sittdelen. nu ska jag bara få ihop handtaget rätt igen :P  Tack för hjälpen, Slapp jag åka ti en affär o fixa :P
  • stor grön drake
    stenbock85 skrev 2012-08-19 18:37:42 följande:
    Har en emmaljunga, sportchassi med teleskophandtag, nån som vet om man kan spänna åt handtagen? För om jag ta upp vagnen för en trappa "dras" handtaget, vilket är väldigt irriterande.
    Nej. Och man ska enligt tillverkaren inte dra någon vagn i trappa
    Vi fick svaret att vi kunda lämna vår på service, men de kunde inte garantera någon förbättring, så vi körde den på yttersta eller innersa så att kul-låset slog i och hindrade ev glid.
  • Vagntokigmamma

Vilken vagn??? 
    Emmaljunga spider eller emmaljunga scooter ??? :D 
    För o nackdelar, tips erfarenheter. Jag vill veta allt så jag köper rätt :P
    Tacksam för hjälpen 

• stor grön drake
    Vagntokigmamma skrev 2012-08-23 21:30:01 följande:
    Vilken vagn??? 
    Emmaljunga spider eller emmaljunga scooter ??? :D 
    För o nackdelar, tips erfarenheter. Jag vill veta allt så jag köper rätt :P
    Tacksam för hjälpen 
    Det beror på vad ni behöver. Sover barnet i vagn så är det Scooter 2.0 som gäller. Spider har bara ett litet lutningsläge för huvudet, även om jag såg en live och det såg bättre ut än jag trodde från det jag såg i butiken. Min mille somnade i Softyn (föregångaren, mindre lutning) en dag och sov så rart så, men ska det sovas dagligen hade jag valt den med nästan fullt liggläge.
  • Vagntokigmamma

Tänkte ha vagnen när man ska iväg o sonen som e 2 år ska åka. Vill ha en liten vagn men endån mysig för sonen. Ska funka bra i olika terränger. Ett minus e att han e framåtvänd, men d e nog bara jag som tycker så. Sonen vill ju se allt nu

• FemE

Idag har jag varit och köpt denna vagn, :) En Emmaljunga City Cross. Dock sa hon som sålde den att den var från 09, men det står 06 på chassit och det ser man även på hjulen. Men årsmodell spelar ingen roll, fick en fräsch vagn, till ett bra pris.

• Hoppfullheten

Har bestämmt mig för att beställa en Scooter S nu... Har velat fram och tillbaka. Älskar City Crossen där lilltjejen sover SÅ bra, men vill ha rörlig hjul, vi har nu ståbräda till storebror och blir lättare att köra då oxå... Var tom inne på att byta till en Nitro bara för att få den härligt stora sittdelen, men lillan är 1 år nu så det är väl tyvärr lite onödigt...

Kan inte bestämma mig för vilken färg... Är ine på PP Dark grey, mannen inne på PP Light grey... PP Coffee är ju oxå snygg... Vad tycker ni? Svårt när man inte kan se färgerna "live"...  Hur lång tror ni leveranstiden är?

• fridajonsson
    Hoppfullheten skrev 2012-08-26 14:05:16 följande:
    Har bestämmt mig för att beställa en Scooter S nu... Har velat fram och tillbaka. Älskar City Crossen där lilltjejen sover SÅ bra, men vill ha rörlig hjul, vi har nu ståbräda till storebror och blir lättare att köra då oxå... Var tom inne på att byta till en Nitro bara för att få den härligt stora sittdelen, men lillan är 1 år nu så det är väl tyvärr lite onödigt...

Kan inte bestämma mig för vilken färg... Är ine på PP Dark grey, mannen inne på PP Light grey... PP Coffee är ju oxå snygg... Vad tycker ni? Svårt när man inte kan se färgerna "live"...  Hur lång tror ni leveranstiden är?
    Har du kollat i din butik?
    De har börjat skicka ut de första färgena nu och vi i vår butik fick in en vagn i dark grey i förra veckan :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5