• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • yodi

just det en sak till, sätter man en city korg på en sittvagn så kommer liggdelen rätt lågt ner, för min del gjorde det inget då jag är tämligen kort i roken, men är man längre så kan det nog bli lite jobbigt/opraktiskt.

• UllTussen
    yodi skrev 2012-09-02 21:01:20 följande:
    just det en sak till, sätter man en city korg på en sittvagn så kommer liggdelen rätt lågt ner, för min del gjorde det inget då jag är tämligen kort i roken, men är man längre så kan det nog bli lite jobbigt/opraktiskt.
    Ska klämma och känna lite på Edgens nya chassi sen tror jag ;) Ska inte bestämma barnvagn förrens i november och då bör de ha kommit :P

Jag är 166 så ganska kort :P får se hur det går sen ;)

Tack för all hjälp! Har varit till stor nytta 
  • fridajonsson
    yodi skrev 2012-09-02 20:16:20 följande:
    den är nog bättre än en vanlig city korg men fortfarande är det lite skillnad, bland annat så är den riktiga edge liggdelen lite större.

Ja hela 4cm på längden i innermått. I övrigt är den bara större utvändigt.. Så för barnets skull är det inte mkt skillnad.
  • fridajonsson
    Vagntokigmamma skrev 2012-09-01 22:43:53 följande:
    av m alla tyger, in i maskinen 40 grader tvättmedel. så har jag tvättat det. :P sätter d på vagnen igen o låter d torka där. dock har jag då inte satt i sittbrädan men antar att d inte finns nån sittbräda i ozonen :P 
    Skura av hjulen med en disktrasa m lite diskmedel o vatten. + hela chassit :P kan även tvätta varukorgen i maskinen, ta ur brädan :P 
    Ozonen har träplatta i sitsen, ta ur den innan!
  • fridajonsson
    FemE skrev 2012-09-02 16:12:40 följande:
    Har nyss köpt en CC från 07 tror jag det är. Tycker det känns som det är mycket "gung" även i sidled ska det vara så?
    Om du kikar mellan framhjulen, en bit upp sitter det som en svart pinne mellan höger och vänster chassiedel??

Oj, vad svårt det var att förklara men hoppas du förstår. Det är med all sannolikhet kryss-staget som behöver bytas. Kolla efter pinnen, finns den så åk in till närmsta ÅF.  
  • yodi
    fridajonsson skrev 2012-09-03 07:25:10 följande:

Ja hela 4cm på längden i innermått. I övrigt är den bara större utvändigt.. Så för barnets skull är det inte mkt skillnad.
    därav min beskrivning lite större
  • yodi
    UllTussen skrev 2012-09-02 21:21:18 följande:
    Ska klämma och känna lite på Edgens nya chassi sen tror jag ;) Ska inte bestämma barnvagn förrens i november och då bör de ha kommit :P

Jag är 166 så ganska kort :P får se hur det går sen ;)

Tack för all hjälp! Har varit till stor nytta 

det låter bra, kläm och känn på så många du kan, provkör dom helst med. lycka till och hoppas du hittar "din" vagn
  • Mammatillmini2008

Igår beställde vi vagn, jag har varit inne på City Grossen med hårdlift men i förrgår ändrade jag mig så det blev en Ozone med vinterjulen monterade vid hämtningen i mitten på december då bebis kommer i början på nästa år, sen när snön är borta så sätts swirrvelhjulen på plats igen, kostnadsfritt
    Nåson som har sett Ozonen med vinterhjulen på?

• yodi
    Mammatillmini2008 skrev 2012-09-03 09:04:54 följande:
    Igår beställde vi vagn, jag har varit inne på City Grossen med hårdlift men i förrgår ändrade jag mig så det blev en Ozone med vinterjulen monterade vid hämtningen i mitten på december då bebis kommer i början på nästa år, sen när snön är borta så sätts swirrvelhjulen på plats igen, kostnadsfritt
    då det är något nytt för i år (vinterhjulen) så är det nog inte så många som sett dom på

men det finns några bilder på emmaljungas hemsida. 
  • UllTussen
    yodi skrev 2012-09-03 08:36:31 följande:

det låter bra, kläm och känn på så många du kan, provkör dom helst med. lycka till och hoppas du hittar "din" vagn
    En nära vän till mig har en Nitro så den har jag kört ute på landsbyggden, på grusväg utan att behöva låsa de små hjulen, tyckte den kändes bra :D

Men det är just det här med korgen under, som jag tycker är krångligt..
    Ozonen ska ju ha en bättre korg, men jag tycker Ozonens sittdel är så ful.. :P HAHAHA

Jag har iaf min man med mig på att det blir Edge, Nitro eller Ozone
    Mammatillmini2008 skrev 2012-09-03 09:04:54 följande:
    Tycker det verkar jättesmidigt med de där extra hjulen! Får se hur vi gör, vi ska ju ha april-bäbis så jag tro vi väntar och ser om de behövs till vinter 2013.

Emmaljungas nya katalog finns förresten i alla butiker nu, var och snodde åt mig en igår :P Dreglar!
    Älskar färgen Grey leaves! 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5