• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • yodi
    UllTussen skrev 2012-09-03 09:58:39 följande:
    En nära vän till mig har en Nitro så den har jag kört ute på landsbyggden, på grusväg utan att behöva låsa de små hjulen, tyckte den kändes bra :D

Men det är just det här med korgen under, som jag tycker är krångligt..
    Ozonen ska ju ha en bättre korg, men jag tycker Ozonens sittdel är så ful.. :P HAHAHA

Jag har iaf min man med mig på att det blir Edge, Nitro eller Ozone

Tycker det verkar jättesmidigt med de där extra hjulen! Får se hur vi gör, vi ska ju ha april-bäbis så jag tro vi väntar och ser om de behövs till vinter 2013.

Emmaljungas nya katalog finns förresten i alla butiker nu, var och snodde åt mig en igår :P Dreglar!
    Älskar färgen Grey leaves! 
    kan hålla med om att nitrons sitdel är snyggare, men å andra sidan så sitter dom flesta små barn bättre i ozone sitdelen i början.

har själv en nitro och även fast jag helt klart måste säga att edgens varukorg är bättre så är nitrons inte så dålig som jag först trodde utan den är helt ok.

grey leafes och brown flowers är nog helt klart mina favoriter av årets färger.      
  • UllTussen
    yodi skrev 2012-09-03 10:08:52 följande:
    kan hålla med om att nitrons sitdel är snyggare, men å andra sidan så sitter dom flesta små barn bättre i ozone sitdelen i början.

har själv en nitro och även fast jag helt klart måste säga att edgens varukorg är bättre så är nitrons inte så dålig som jag först trodde utan den är helt ok.

grey leafes och brown flowers är nog helt klart mina favoriter av årets färger.      
    Vad skönt att höra att inte alla bara spyr galla över Nitrons varukorg :P Men jag måste ärligt säga att det ser ut som om Ozone har en MYCKET bättre korg.. fast å andra sidan kan jag sy mig en påse att ha bakom skötväskan på vagnen. :D

ja, jag velar mellan de två färgerna!  
  • Ekot

Kul att ni gillar grey leaves. Har ju beställt den fick se tygprov och vi tycker den är så fin!

• yodi
    Ekot skrev 2012-09-03 11:28:28 följande:
    Kul att ni gillar grey leaves. Har ju beställt den fick se tygprov och vi tycker den är så fin!
    vilken vagn?
  • Ekot

Yodi city cross dock bestämde vi oss för city korg supreme istället för vanliga korgen (skilde 200 kr) men då fanns ju inte de mönstret så korgen kommer vara i pp dark grey. Men köpte även paketet m skötväska, parasoll och fotsack och de ska vara i grey leaves har beräknad leverans v 38 och längtar så!

• Mammatillmini2008
    yodi skrev 2012-09-03 09:29:18 följande:
    då det är något nytt för i år (vinterhjulen) så är det nog inte så många som sett dom på

men det finns några bilder på emmaljungas hemsida. 
    Jag har letat bilder på deras hemsida men inte hittat några, har du någon länk?
  • FemE
    fridajonsson skrev 2012-09-03 07:27:14 följande:
    Om du kikar mellan framhjulen, en bit upp sitter det som en svart pinne mellan höger och vänster chassiedel?? Oj, vad svårt det var att förklara men hoppas du förstår. Det är med all sannolikhet kryss-staget som behöver bytas. Kolla efter pinnen, finns den så åk in till närmsta ÅF.  

Måste man ta av sittdelen först? Förstod inte riktigt vad du mena. :/
  • FemE
    fridajonsson skrev 2012-09-03 07:27:14 följande:
    Om du kikar mellan framhjulen, en bit upp sitter det som en svart pinne mellan höger och vänster chassiedel?? Oj, vad svårt det var att förklara men hoppas du förstår. Det är med all sannolikhet kryss-staget som behöver bytas. Kolla efter pinnen, finns den så åk in till närmsta ÅF.  

Jag hitta den och såg en liten spricka precis där skruvarna är. Går det byta ut bara pinnen? Vet du vad det kostar? Eller måste jag köpa nytt chassi.?
  • fridajonsson
    FemE skrev 2012-09-03 16:24:33 följande:

Måste man ta av sittdelen först? Förstod inte riktigt vad du mena. :/

Nja, måste måste du inte. Men ta av den så ser du bättre. Sitter som en svart "pinne" mellan sidorna mot framhjulen.. Är de den jag menar som kan komma bli ostadig är den svart, är de inte den så är den silver och sitter ihop med resten av chassiet. lägg upp en bild tagen ovanifrån utan sittdel så kan jag visa vad jag menar :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5