• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • UnderYtan
    Vagntokigmamma skrev 2012-09-01 22:43:53 följande:
    av m alla tyger, in i maskinen 40 grader tvättmedel. så har jag tvättat det. :P sätter d på vagnen igen o låter d torka där. dock har jag då inte satt i sittbrädan men antar att d inte finns nån sittbräda i ozonen :P 
    Skura av hjulen med en disktrasa m lite diskmedel o vatten. + hela chassit :P kan även tvätta varukorgen i maskinen, ta ur brädan :P 

Tack för svaret! Då gör jag så :)
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Helle333

Jag älskar verkligen Emmaljungas vagnar. Tyvärr hade både vi och en kompis oturen att våra City Cross gick sönder i chassit. Jag köpte en Classi Sport på blocket och min kompis köpte en äldre variant jag inte vet namnet på. Men skulle jag nu behöva välja ut ytterligare en Emmaljunga till min dotter och var tvungen att välja mellan crossen och sporten hade jag alla gånger tagit sporten eftersom den är högre, den har metallkorg och det är lättare att komma åt varukorgen plus att det får plats mer i den =D  Jag har även fått ta min gamla sittvagn till skruttvagn. En blå och röd Emmaljunga från början av -80 eller slutet av 70. Min dotter fullkomligen älskar den så jag får väl hoppas den hänger med ett tag till =)

• UllTussen

Funderar på en Nitro med City korg som första vagn.

Någon som har och vad tycker ni? :) 

• yodi
    UllTussen skrev 2012-09-02 16:34:00 följande:
    Funderar på en Nitro med City korg som första vagn.

Någon som har och vad tycker ni? :) 
    har en nitro som jag fulkomligt älskar, har haft en citykorg med fast inte på nitron men den var ok, men inte fullt så bra som edgens liggdel.
  • UllTussen
    yodi skrev 2012-09-02 18:33:05 följande:
    har en nitro som jag fulkomligt älskar, har haft en citykorg med fast inte på nitron men den var ok, men inte fullt så bra som edgens liggdel.
    :) Då kanske man ska sattsa på en sådan liggdel. De har ju börjat sälja den som sitter på Edgens också nu. De kallar den CityKorg Supreme :)
    Har inbyggt solskydd, myggnät och så någon form av gungfunktion.. Det enda tråkiga då är att den inte finns i den färg jag vill ha :P

http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Anvand_sittvagnen_som_liggvagn/City_Korg_Supreme-1694.html
  • stor grön drake
    UllTussen skrev 2012-09-02 19:07:53 följande:
    :) Då kanske man ska sattsa på en sådan liggdel. De har ju börjat sälja den som sitter på Edgens också nu. De kallar den CityKorg Supreme :)
    Har inbyggt solskydd, myggnät och så någon form av gungfunktion.. Det enda tråkiga då är att den inte finns i den färg jag vill ha :P

www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Anvand_sittv...
    Nej, det är en citykorg men med edge/mondial liggdelens funktioner
  • yodi
    UllTussen skrev 2012-09-02 19:07:53 följande:

www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Anvand_sittv...
    den är nog bättre än en vanlig city korg men fortfarande är det lite skillnad, bland annat så är den riktiga edge liggdelen lite större.
  • UllTussen
    stor grön drake skrev 2012-09-02 19:51:18 följande:
    Nej, det är en citykorg men med edge/mondial liggdelens funktioner
    yodi skrev 2012-09-02 20:16:20 följande:
    den är nog bättre än en vanlig city korg men fortfarande är det lite skillnad, bland annat så är den riktiga edge liggdelen lite större.
    Aaaaa! :) Tack! 
    Bra att jag skrev här i tråden tror jag :P Ni verkar ju vara experter, själv tycker jag det är en djungel. Men jag vet att det blir en Emmaljunga iaf älskar deras vagnar

Kanske ska överväga en Edge, fast med chassit med svängbara hjul, bor i stan.

• yodi
    UllTussen skrev 2012-09-02 20:40:30 följande:
    Aaaaa! :) Tack! 
    Bra att jag skrev här i tråden tror jag :P Ni verkar ju vara experter, själv tycker jag det är en djungel. Men jag vet att det blir en Emmaljunga iaf älskar deras vagnar

Kanske ska överväga en Edge, fast med chassit med svängbara hjul, bor i stan.

dels så kan man ju köpa en edge med det nya chassit,  ett annat alternativ är att köpa en begagnad edge och ha just när bebisen behöver liggdelen och sedan sälja den när bebisen ska byta till sittdel och då köpa en nitro.

har ännu inte sett det nya edge chassit på riktigt men jag är oerhört nyfiken på det, så jag hoppas dom snart får in ett här så man kan känna och kläma   
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5