• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Jaja88 skrev 2012-10-23 21:19:55 följande:
    Jag har frågat i två olika butiker och de sålde inte duo s chassit löst! Bara så ni vet!
    Nej, löst säljs det inte, men det går att beställa in precis som vilken annan reservdel som helst. Backar jag över mitt chassi av misstag måste jag ju få köpa ett nytt tex. MEN vissa ÅF är mer än lovligt bändiga på den biten, tyvärr
    MammaTillFelicia skrev 2012-10-22 17:28:47 följande:
    Jag har en fråga, fällde ihop min City cross för första gången och reagerade på att chassit hamnar precis på innerkanten av däcken, och trycker man minsta så åker det ner lite och pressar därmed ut däcken. Ska det vara så??
    När ni ska förvara era vagnar, har ni de ihopfällda eller inte? Tänkte om nåt är bättre för vagnen..
    Det blir så. Samma på nitro. Det går bort fort när man fällt upp vagnen. Nu när jag ska sälja min nitro har jag den stående på framkant (framhjuken) och inte helt fälld så det inte ska bli märken som kan dra ner priset.

• MammaTillFelicia
    stor grön drake skrev 2012-10-24 15:42:34 följande:
    Nej, löst säljs det inte, men det går att beställa in precis som vilken annan reservdel som helst. Backar jag över mitt chassi av misstag måste jag ju få köpa ett nytt tex. MEN vissa ÅF är mer än lovligt bändiga på den biten, tyvärr
    MammaTillFelicia skrev 2012-10-22 17:28:47 följande:
    Jag har en fråga, fällde ihop min City cross för första gången och reagerade på att chassit hamnar precis på innerkanten av däcken, och trycker man minsta så åker det ner lite och pressar därmed ut däcken. Ska det vara så?? När ni ska förvara era vagnar, har ni de ihopfällda eller inte? Tänkte om nåt är bättre för vagnen..
    Det blir så. Samma på nitro. Det går bort fort när man fällt upp vagnen. Nu när jag ska sälja min nitro har jag den stående på framkant (framhjuken) och inte helt fälld så det inte ska bli märken som kan dra ner priset.

Aha tack för svaret! Känns ju onödigt att det trycker mot hjulen, men det är väl ingen fara då! Min vagn är ihopfälld nu men vet inte om jag borde ha den stående ist..
  • Bräckehäxan
    UllTussen skrev 2012-10-24 10:12:53 följande:
    Aaaaa tack! får se hur jag gör med allt..
    blir nog en Edge med Duo S chassi om jag får bestämma

bra val
  • UllTussen
    Bräckehäxan skrev 2012-10-24 21:12:32 följande:
    bra val
    Eller hur
    Nu ska bara mannen övertalas till det bättre

Får du lyxen att bestämma enväldigt? Eller har du knep för att övertala du kan dela med dig av, hehehe 
  • Bräckehäxan

Haha, jag har en man som är väldigt positiv till emmaljunga över lag, och eftersom jag ett tag varit inne på brio go och diverse andra vagnar ( pga att jag inte visste om edge duo s) så är nu mannen väldigt nöjd att jag tagit mitt förnuft till fånga och återgått till emmaljunga... Men han tycker också att edge är bättre än nitro, eftersom han är så lång.. Och alla funktioner som liggkorgen har osv. Så vi är rörande överens :)

• UllTussen
    Bräckehäxan skrev 2012-10-24 22:47:10 följande:
    Haha, jag har en man som är väldigt positiv till emmaljunga över lag, och eftersom jag ett tag varit inne på brio go och diverse andra vagnar ( pga att jag inte visste om edge duo s) så är nu mannen väldigt nöjd att jag tagit mitt förnuft till fånga och återgått till emmaljunga... Men han tycker också att edge är bättre än nitro, eftersom han är så lång.. Och alla funktioner som liggkorgen har osv. Så vi är rörande överens :)
    Jag tror min karl är inne på Emmaljunga också (han tycker alla andra vagnar är så rangliga, speciellt Brio!)
    Men sen är han väldigt noga med ekonomin också och har inte hunnit visa honom alla special saker med
    liggdelen än

Men vi ska inte beställa vagnen förrens i slutet på november så jag har tid! Han har lovat att vi ska vara i affären tills vi bestämt oss och är överens. Ska bli intressant  
  • violatricolor

Hur är det här med att byta sittdelen mellan olika vagnar? Går det att byta mellan alla hur som helst? Funderar på att köpa en begagnad vagn så småningom, om lilltjejen accepterar vagn igen... Vi har en Ozone och jag vill i så fall ha en vagn med fasta hjul och oergonomisk sittdel så att jag kan ha båda sittdelarna på båda chassin. Funkar det med city Cross? Eller edgen?

Och finns det barn som inte gillar ergonomisk sittdel? :-/

• t0va
    violatricolor skrev 2012-10-26 09:01:17 följande:
    Hur är det här med att byta sittdelen mellan olika vagnar? Går det att byta mellan alla hur som helst? Funderar på att köpa en begagnad vagn så småningom, om lilltjejen accepterar vagn igen... Vi har en Ozone och jag vill i så fall ha en vagn med fasta hjul och oergonomisk sittdel så att jag kan ha båda sittdelarna på båda chassin. Funkar det med city Cross? Eller edgen?

Och finns det barn som inte gillar ergonomisk sittdel? :-/
    Japp på bägge frågorna, alla sitsar som har klickfästet som de vagnar som finns nu och från ca 05 har kan man byta emellan. Nya monkeyn verkar man inte kunna byta med, men CC, ozone, edge osv. är bara att skifta. 

Jag det finns barn som inte gillar ergonomisk sittdel, vi hade både det och vanlig, mellan 3-6månader älskade sonen den ergonomiska han sov i den på nätterna pga. sin nästäppa. Men när han kunde vända sig själv så gillade han den inte längre. Vid 1år så funkade den igen men nu vid 2år så är den för trång, längden funkar men den blir trång över axlarna så han kan inte ha vinterkläder. Men då har han breda axlar, även endel bilstolar är jättetrånga för honom. 
  • MissSandra

Hej tjejer! Älskar verkligen min Emmaljunga 06 classic, dock med fasta hjul. Men om jag vill ha en smidigare vagn vad ska jag ha då? Vill bara ha sittdel. Gärna vitt chassi.

• yodi
    MissSandra skrev 2012-10-26 20:35:51 följande:
    Hej tjejer! Älskar verkligen min Emmaljunga 06 classic, dock med fasta hjul. Men om jag vill ha en smidigare vagn vad ska jag ha då? Vill bara ha sittdel. Gärna vitt chassi.
    scooter ? den finns både med fasta hjul och roterande
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5