• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Bräckehäxan

Jag tycker det bästa med supremekorgen är myggnät och solskydd i suffletten, samt vädringsluckan som tidigare skrevs. Perfekt för en sommarbebis som jag får, bf mitten av maj! Kommer nog nyttja de funktionerna massor!!

• Egget13
    ebmå skrev 2013-01-07 14:55:52 följande:
    Jo, jag har sett den men den känns för stor. Vi väntar barn nr tre och måste tänka lite på utrymmet i bilen ;) Sen så fyndade jag en city korg på rean i höstas som vi vill använda. Men tack ändå för tipset.
    Nitrons chassi och duo s Chassi har lika brett mellan hjulen. City Crossen är någon cm bredare.. jag blev lite lurad där för jag trodde City Crossen va mindre. Däremot är ju liggdelen större på Edgen.. Kolla måtten och hur stora de blir ihopfällda.
  • stor grön drake

Det är dock inte hela sanningen, för enligt hemsidans mått ihopfällda är nitro kortare än tex edge med classic hassi, endå går edge lassic in på längden i vår bil, men dt gör inte nitro, varken med eller utan sittdel...

Egget13 skrev 2013-01-07 20:27:51 följande:
    Nitrons chassi och duo s Chassi har lika brett mellan hjulen. City Crossen är någon cm bredare.. jag blev lite lurad där för jag trodde City Crossen va mindre. Däremot är ju liggdelen större på Edgen.. Kolla måtten och hur stora de blir ihopfällda.

Har två vänner med crescent classic, ena har bytt till city cross och har sagt att det är som en underbar dröm. De ndra traglar på iom att de bara har vagnen med ståbråda till och från förskolan, och inte promenerar i övrigt. Men de tycker att den är ptung och var så förtjusta i min nitro när vi var är
    Citykorgen supreme har alla funktioner som edge/mondial/big star liggdelarna har, dvs: vädringslucka i sufletten, inbyggt myggnät, uppfällbar ryggplatta, d-ringar för extern sele, gungmedar, thermobase så man kan öppna i botten = GULD på varma somrar. Samt headguard som är typ en styroxbit längst fram i huvudändan,.
    mallis80 skrev 2013-01-07 18:52:46 följande:
    Är inne på en Emmaljunga City cross med city korg supreme till vårt andra barn som beräknas komma i början av juni, Hade en cresent till första barnet så allt kan bara bli bättre! Fördelar? nackdelar? Någon med erfarenhet som säga om man gör ett bra eller dumt köp? Vad är skillnaden på vanlig city korg och supreme? Alla synpunkter är välkomna!

• Egget13

Enligt försäljaren på babyproffsen har inte supreme uppfällbar ryggplatta därför kollade jag på edgen..

• Egget13

Enligt försäljaren på babyproffsen har inte supreme uppfällbar ryggplatta därför kollade jag på edgen..

• mammassnosa
    Bräckehäxan skrev 2013-01-06 10:41:06 följande:
    ingen fara, som sagt har jag ingen brådska... är bara nyyyfiken! Tack stor grön drake, fick en liten hint, men jag är mest nyfiken på profilbild....  

Nu har jag fixat in bild i galleriet... Sitter aldrig vid datorn! Vill du ha mer i profil så säg till! (Nu när jag kommit på hur man gör från mobilen är det enklare ) www.familjeliv.se/hem/mammassnosa/gallery/phppy7orh.jpg
  • stor grön drake

Nej, fick höra det. Tycker det är lite falsk marknadsföring då de överallt skriver att den har alla finesser...

Egget13 skrev 2013-01-08 02:11:50 följande:

Minsta med sviwel är singelmonkey med ligg och sittdel. Minsta med 4 fast är classic sport/edge classic, hela 1cm smalare än city cross, där kan man välja att ha bara sittdloch lift om an inte vill ha liggdel.
    Maybe skrev 2013-01-07 19:35:59 följande:
    Vilken är den minsta emmaljungavagnen? Jag undrar om dels den minsta med två mindre hjul fram och dels den minsta med 4 lika stora hjul. Minsta ihopfällbara alltså. Den ska kunna användas från nyfödd och kunnas användas som sittvagn sen.     

• RöttÄrSött

Stor grön drake: det är samma med suffletten! Då de skrev att den hade "alla" finesser antog jag att den hade framdragbar sufflett också Nu skiljer det bara 200 men jag blir sugen på att köpa begagnat istället.

• Bräckehäxan

Mammassnosa: tack för bilden!! Det var en bra bild, min nyfikenhet är stillad... En fråga bara, är alla fotsackar enfärgade? Såg ut som din vagn var pp-färg, är det inga roliga detaljer på fotsacken som matchar övriga designen...? Fotsackar på bild på hemsidan ser ju mycket finare och detaljerade ut, är det bara för det ingår i priset för edge som de görs billigare och enklare...?

• stor grön drake

Yep. Edge och mondial footsacksen är skitfula ochtrista. Jättesyndtycker jag då de drar ner hela vagnen, och ser billigt ut, och för det priset ska vagnen INTE se billig ut... Jag pipade min med reflexer och annat tyg. Edge footsäcken är helt ofodrad och knappt indtät,om de inte ändrat den nu då förståss.

Bräckehäxan skrev 2013-01-08 22:14:02 följande:
    Mammassnosa: tack för bilden!! Det var en bra bild, min nyfikenhet är stillad... En fråga bara, är alla fotsackar enfärgade? Såg ut som din vagn var pp-färg, är det inga roliga detaljer på fotsacken som matchar övriga designen...? Fotsackar på bild på hemsidan ser ju mycket finare och detaljerade ut, är det bara för det ingår i priset för edge som de görs billigare och enklare...?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5