• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • carina87
    Sofiafia82 skrev 2013-10-12 23:52:45 följande:

Ungefär hur mkt tycker ni att en Emmaljunga Edge duo combi från hösten 2011 är värd? Har köpt en i tyget Grey Flowers med matchande åkpåse och skötväska. Vagnen har anv av ett barn och väldigt sparsamt då vi köpte en cityvagn (svängbara hjul) när barnet var 8 mån och som vi föredrog att anv framför pansarvagnen då vi bodde mitt inne i stan.

Nu väntar vi tillökning och en bugaboo donkey duo är beställd. Tänkte därför sälja min fina Emmaljunga och de matchande tillbehören. Svårt med prissättning bara. Stor variation på priserna på vagnar som ligger ute nu.

Jag vet inte andrahandsvärdet, men jag är intresserad!!
  • carina87
    carina87 skrev 2013-10-14 00:14:34 följande:
    Jag vet inte andrahandsvärdet, men jag är intresserad!!
    Är det på sitt- och liggdel? Eller bara det ena/andra?

Bor du i Stockholmsområdet?

Vad väger den?

Eftersom det är en 2011 så är det svårare med prissättningen, så jag lämnar det åt någon annan :)
  • carina87
    Sofiafia82 skrev 2013-10-12 23:52:45 följande:

Ungefär hur mkt tycker ni att en Emmaljunga Edge duo combi från hösten 2011 är värd? Har köpt en i tyget Grey Flowers med matchande åkpåse och skötväska. Vagnen har anv av ett barn och väldigt sparsamt då vi köpte en cityvagn (svängbara hjul) när barnet var 8 mån och som vi föredrog att anv framför pansarvagnen då vi bodde mitt inne i stan.

Nu väntar vi tillökning och en bugaboo donkey duo är beställd. Tänkte därför sälja min fina Emmaljunga och de matchande tillbehören. Svårt med prissättning bara. Stor variation på priserna på vagnar som ligger ute nu.

I all hast blev citeringen fel. Sorry!

Vad väger den?

Vad är det för hjul?

Teleskop- eller knäledshandtag?

Eftersom det är en 2011 så är det svårare med prissättningen, så jag lämnar det åt någon annan :)
  • Sofiafia82
    carina87 skrev 2013-10-14 00:20:12 följande:
    I all hast blev citeringen fel. Sorry!

Vad väger den?

Vad är det för hjul?

Teleskop- eller knäledshandtag?

Hej!

Det är både sitt- och liggdel.
    Bor i Västerås
    Minns inte vad vagnen väger men det står på Emmaljungas hemsida där man kan läsa om vagnen.
    Det är fyra luftfyllda hjul som alla är fasta.
    Knäledshandtag är det också.

Fler funderingar? :)   
  • yodi

nu har jag varit och hämtat den nya ( bättre begagnade) city korgen i färgen pro forest.

• FruEmma2011

Älskar min city cross, men nu ska vi få tillökning i familjen och jag har beslutsångest. Lillan kommer bara vara 1,5 år när syskonet kommer så känns som man måste byta vagn... Någon som provat en sån där korg man kan fästa på liggdelen på citycrossen? Funkar det?

• Maybe

Jag har en Emmaljunga nitro city från 2007.
    Jag undrar om någon vet ifall man kan höja huvudänden i liggdelen eller om jag måste bunkra upp med kuddar när sonen vill vara lite mer sittande och se lite mer?

Sen har jag problem att gå ut när det blåser eftersom sufletten bakpå vagnen (utsidan alltså, vid bebisens huvud) åker upp så vinden kommer in i vagnen när sufletttyget åker upp över kanten.
    Någon som varit med om detta som har tips? Det sitter ju bara fast med en bit kardborre i mitten så sidorna åker upp om det blåser.     

• Bobelin

Syskonsitsen funkar inte på liggdelen. Bebis måste ligga i sittdelen och tydligen är det risk att vagnen tippar framåt. Hade nog köpt ett Superviking chassi, en sittdel och en adapter ( om du har en Citykorg). Då har du en syskonvagn och möjlighet att bygga en liggvagn och en sittvagn med valfritt chassi och sittdel, eller två sittdelar (med hjälp utav citycrossens delar).

• FruEmma2011
    Bobelin skrev 2013-11-05 19:47:54 följande:
    Syskonsitsen funkar inte på liggdelen. Bebis måste ligga i sittdelen och tydligen är det risk att vagnen tippar framåt. Hade nog köpt ett Superviking chassi, en sittdel och en adapter ( om du har en Citykorg). Då har du en syskonvagn och möjlighet att bygga en liggvagn och en sittvagn med valfritt chassi och sittdel, eller två sittdelar (med hjälp utav citycrossens delar).

Jo jag vet att den bara går att fästa på sittdelen, vilket är lite synd i vårt fall eftersom vi har en citykorg och inte någon mjuklift. Får väl googla lite angående superviking chassit, men ville helst slippa syskonvagn. Men det ska gå att använda sittdelen och citykorgen på det chassit alltså? Var lite osäker eftersom jag inte fick ihop bredden på vikingvagnen med måtten på nuvarnade liggdel/sittdel

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5