• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Gossemamman
    yodi skrev 2013-09-19 09:55:55 följande:
    tänkte höra med er andra Emmaljunga entusiaster vad ni tror

jag har tittat på bilder och jämfört vikter och mått på dom, är det inte samma chassi på duo edge s och nya super viking?

anledningen till att jag undrar är för att jag har en äldre duo edge ( med klick fästning) där liggdelen är i väldigt fint skick men inte chassit och jag funderar på om det inte borde gå att köpa ett super viking chassi och ha på liggdelen på den.

vad tror ni?      
    Hej,

Kommer precis från babyproffsen där de sa att de inte va det. DÄREMOT om man får ett barn till så TRODDE killen där att man kan använda någon del (sitt eller liggdelen från Edgen på superviking-chassit). Om plats finns kanske det räcker med att köpa ett viking-chassi samt en extra sufflett i samma färg som man har på sin Edge? Vet ej men chassit skiljer iaf för du kan inte fästa en extra sittdel (eller liggdel) på det vanliga Duo S Chassit.

Jag frågade exakt de du frågade och detta va svaret jag fick.. Dock måste jag säga att Super Viking verkar super :) 
  • Gossemamman

Alltså det går att fästa delarna på Superviking-chassit men sitt och liggdelen till viking är ju lite mindre, det var det han menade med om de fick plats eller ej. De hade beställt hem vagnen som visnings ex men ej fått den ännu så det var därför han va osäker. Testa i butik och sätt edgen på o se hur mkt plats det blir :)

• Skogsmulla

Hej,

tänkte höra vad ni tycker är ett rimligt pris för den här kombinationen, Emmaljunga City Cross från maj 2012 med liggdel i färgen Capri Creme. Alltså ingen sittdel, den använder jag fortfarande på ett Nitro-/Ozone-underrede.
    Hjulen är mer slitna än vad som syns på bilden.

Eller ska jag vänta tills jag kan sälja sittdel och andra underredet samtidigt? Vad tror ni? Det är en väldigt bra kombination.

• Singoallaa

Karusellen fortsätter för oss med Babyringen. ÄR sååååå trött nu på dem och irriterad. Jag undrar ju vad dem sålt oss för skit.

Jag har tidigare skrivit om att vi köpt ett paket från dem, Emmaljunga sport classic med sitt och liggdel. Sittdelen vi sedan hämtade ut visade sig vara defekt i bla suffletten som var väldigt sned och gick inte alls att fälla fram eller tillbaka utan blev väldigt snevriden. Den såg allmänt lite sliten ut dessutom på vissa delar. Ringde och klagade och ja vi fick lämna tillbaka den och nu väntar vi alltså på en ny sittdel. Mycket kraft och tid har gått åt detta redan.

MEN nu idag märker jag även att LIGGDELEN inte är vad som utlovats. Jag är så trött nu och nästan gråtfärdig. Idag ville jag titta närmare på de finnesser en citykorg PP sun supreme (den vi valde) har, med då bla thermobase inlägg under madrassen, vaggfunktionen, myggnätet och solskyddet. Hör och häpna vi har inget av dessa alls!!!! Blev så förvånad sedan förbamnad och nu är jag trött och ledsen. Den där thermobase som ska ligga under madrassen har vi inte alls utan bara någon ihålig träplanka. Under liggskyddet ska där vara skenor som vaggar vagnen på golvet, nej vi hade inte det alls utan bara fyra plast"korkar" och liggdelen går INTE alls att vagga. Myggnätet saknas helt och det gör även solskyddet. Finns ingenstans att hitta på suffletten eller under. Är så ledsen.

Vad ska jag göra? Ska absolut ringa imorgon är bara så trött på att återigen behöva slösa bort min värdefulla tid på att vara arg och ledsen. Det värsta är att när vi lämnade tillbaka sittdelen så tog han vårt kvitto där alla köp stod med och ersatte den med något annat kvitto där han endast skrev in att vi ska ha en ny sittdel. Inga priser är satta alls. Vi ska väl ha någon garanti på chassit med genom ordinarie kvittot? Tänkte ju inte då på varför han inte gav oss tillbaka kvittot med alla köpen, utan fick alltså ett nytt kvitto med bara sittdels förklaring slriven på utan pris. Nu har jag alltså bara det kvitto som avser en ny sittdel, där står inga priser eller annat som vi köpt med oss till hela vagnen. USCH! Dock vet han vem vi är och vad vi köpte, denna säljare.

Hoppas på svar!!!

• yodi
    Singoallaa skrev 2013-09-26 22:36:38 följande:
    Karusellen fortsätter för oss med Babyringen. ÄR sååååå trött nu på dem och irriterad. Jag undrar ju vad dem sålt oss för skit.

Jag har tidigare skrivit om att vi köpt ett paket från dem, Emmaljunga sport classic med sitt och liggdel. Sittdelen vi sedan hämtade ut visade sig vara defekt i bla suffletten som var väldigt sned och gick inte alls att fälla fram eller tillbaka utan blev väldigt snevriden. Den såg allmänt lite sliten ut dessutom på vissa delar. Ringde och klagade och ja vi fick lämna tillbaka den och nu väntar vi alltså på en ny sittdel. Mycket kraft och tid har gått åt detta redan.

MEN nu idag märker jag även att LIGGDELEN inte är vad som utlovats. Jag är så trött nu och nästan gråtfärdig. Idag ville jag titta närmare på de finnesser en citykorg PP sun supreme (den vi valde) har, med då bla thermobase inlägg under madrassen, vaggfunktionen, myggnätet och solskyddet. Hör och häpna vi har inget av dessa alls!!!! Blev så förvånad sedan förbamnad och nu är jag trött och ledsen. Den där thermobase som ska ligga under madrassen har vi inte alls utan bara någon ihålig träplanka. Under liggskyddet ska där vara skenor som vaggar vagnen på golvet, nej vi hade inte det alls utan bara fyra plast"korkar" och liggdelen går INTE alls att vagga. Myggnätet saknas helt och det gör även solskyddet. Finns ingenstans att hitta på suffletten eller under. Är så ledsen.

Vad ska jag göra? Ska absolut ringa imorgon är bara så trött på att återigen behöva slösa bort min värdefulla tid på att vara arg och ledsen. Det värsta är att när vi lämnade tillbaka sittdelen så tog han vårt kvitto där alla köp stod med och ersatte den med något annat kvitto där han endast skrev in att vi ska ha en ny sittdel. Inga priser är satta alls. Vi ska väl ha någon garanti på chassit med genom ordinarie kvittot? Tänkte ju inte då på varför han inte gav oss tillbaka kvittot med alla köpen, utan fick alltså ett nytt kvitto med bara sittdels förklaring slriven på utan pris. Nu har jag alltså bara det kvitto som avser en ny sittdel, där står inga priser eller annat som vi köpt med oss till hela vagnen. USCH! Dock vet han vem vi är och vad vi köpte, denna säljare.

Hoppas på svar!!!

låter som om ni har fått en vanlig citykorg och inte en supreme

tråkigt med affärer som inte håller vad dom lovar, har ni någon konsument ombudsman i komunen? 
  • Singoallaa
    yodi skrev 2013-09-27 08:08:15 följande:
    låter som om ni har fått en vanlig citykorg och inte en supreme tråkigt med affärer som inte håller vad dom lovar, har ni någon konsument ombudsman i komunen? 

Bor nära Malmö så här borde ju vara någon. Vad jag vet så kommer PP sun liggdelen endast som den här supreme, mer exklusiva, den färgen fanns väl inte som en vanlig citykorg? Någon som vet? Tacksam för svar! Gör mig redo att ringa nu kl 10 när de öppnar!
  • yodi
    Singoallaa skrev 2013-09-27 09:11:48 följande:

Bor nära Malmö så här borde ju vara någon. Vad jag vet så kommer PP sun liggdelen endast som den här supreme, mer exklusiva, den färgen fanns väl inte som en vanlig citykorg? Någon som vet? Tacksam för svar! Gör mig redo att ringa nu kl 10 när de öppnar!
    kommer inte i håg vilken av modellerna som hade vilken färg förra året, men av din beskrivning så är det inte en supreme utan en vanlig city korg. hoppas du får rätt på det.  då vet jag vilken affär jag inte ska handla på i alla fall.
  • micksaan

Har köpt en ståbräda begagnad till vår Emmaljunga scooter 2.0 men funderar hur den egentligen ska fästas?

Har fäst så fästena är längst ut på det silvriga på vagnen men kopplar jag på ståbrädan så är den rörliga ca 3 cm i vardera riktining sidledes. Ska det verkligen vara så? Kan inte fästa fästena längre ut för då är det på svart plast och då blir fästena för trånga känns det som.

Hade förut en Emmaljunga Classic med tillhörande ståbräda och på den stången fanns liksom "dispanser" som höll ståbrädan still.

Någon som förstår mitt dilemma? Någon annan med Scooter 2.0 och ståbräda som vet?  

Saga 100408 & Tuva 120322
  • Singoallaa
    yodi skrev 2013-09-27 10:05:39 följande:
    kommer inte i håg vilken av modellerna som hade vilken färg förra året, men av din beskrivning så är det inte en supreme utan en vanlig city korg. hoppas du får rätt på det.  då vet jag vilken affär jag inte ska handla på i alla fall.

Jo den gula PP sun är en supreme. Vi får lägga till 500kr och få ut en annan som har dessa finesser. Den hade varit utställningsex och enligt säljaren så har inte utställningsex dessa finesser. Kunde han ju ha berättat innan vi la handpenning på hela paketet. Dåligt. Ja underligt att han berättade om dessa finesser när vi köpte liggdelen och nämnde INTE en enda gång att de inte skulle ingå. Suck, väldigt dåligt skött. Jag är så trött nu.
  • yodi
    Singoallaa skrev 2013-09-27 14:41:24 följande:

Jo den gula PP sun är en supreme. Vi får lägga till 500kr och få ut en annan som har dessa finesser. Den hade varit utställningsex och enligt säljaren så har inte utställningsex dessa finesser. Kunde han ju ha berättat innan vi la handpenning på hela paketet. Dåligt. Ja underligt att han berättade om dessa finesser när vi köpte liggdelen och nämnde INTE en enda gång att de inte skulle ingå. Suck, väldigt dåligt skött. Jag är så trött nu.

alltså det där låter jätteskumt, varför ha ett utställnings ex som inte har samma finesser som produkten? och som sagt att nämna finesser för er som korgen inte har.

varför skulle Emmaljunga ta fram ett visnings ex för supremen som är en vanlig city korg? min gissning är att det är en okunnig säljare som har klantat sig rejält.  
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5