• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Alorna

Man får bara ett regnskydd och det följer alltid med "sittdelen" på vagnen.
    Dvs. köper du bara en citykorg får du inget regnskydd. 

• FruSen

Jag hade bara ett regnskydd (det man fick när man köpte vagnen) och det funkade både på sittdelen och liggdelen. Jag hade en duo edge. 

• yodi

någon här som har provat Emmaljungas baby åkpåse? vad tyckte ni om den?

• Singoallaa
    TvåTrollungar skrev 2013-09-17 09:22:51 följande:
    Du har köpt emmaljunga classic sport?? Och sen köpt till en liggdel ( citykorg?).. Till liggdelarna ingår inte regnskydd, du får använda de som du fick till vagnen, det vill säga din classic sport vagn som ju klassas som en sittvagn där man själv väljer om man vill ha citykorg, eller lift. Köper du en annan duo/ kombi från emmaljunga får du också bara med 1 regnskydd som du använder på båda delarna.

Ja vi köpte en classic sport med sittdel och en PP sun exclusive liggdel (den dyrare). Trodde att standard regnskyddet ingick då på liggdelen. Vi fick heller inte med något regnskydd till sittdelen heller, den som vi alltså lämnat tillbaka pga att suffletten var defekt (väldigt sned). Vi fick beställa en annan sittdel och tänkte höra med er ifall vi borde få med den här standard nylon regnskyddet till någon av dem, antingen sitt- eller liggdelen! Hoppas på svar! Tack till alla som svarat i tråden!
  • yodi
    Singoallaa skrev 2013-09-17 14:02:59 följande:

Ja vi köpte en classic sport med sittdel och en PP sun exclusive liggdel (den dyrare). Trodde att standard regnskyddet ingick då på liggdelen. Vi fick heller inte med något regnskydd till sittdelen heller, den som vi alltså lämnat tillbaka pga att suffletten var defekt (väldigt sned). Vi fick beställa en annan sittdel och tänkte höra med er ifall vi borde få med den här standard nylon regnskyddet till någon av dem, antingen sitt- eller liggdelen! Hoppas på svar! Tack till alla som svarat i tråden!
    ni borde fått med en till sittdelen tycker jag, däremot så brukar det inte medfölja regnskydd till ligg korgarna.
  • Singoallaa
    yodi skrev 2013-09-17 14:04:49 följande:
    ni borde fått med en till sittdelen tycker jag, däremot så brukar det inte medfölja regnskydd till ligg korgarna.

Okej tack för ditt svar! Då vet jag att där borde ha följt med ett regnskydd till sittdelen. Jag mailade till vår försäljare två frågor innan idag men han svarade bara på en av dem och inte på min fråga om regnskyddet! Mailar tillbaka frågan.
  • Singoallaa
    Bobelin skrev 2013-09-17 19:18:32 följande:
    Verkar ju som ni fått ett demoex där regnskyddet försvunnit.

PRECIS det är det vi misstänkt hela jävla tiden, sikken lurendrejeri! Skamligt ju! Betalar fullt pris för en NY vara men får begagnat och använt skit. Suffletten är krokig och sned och inte fälls som den bör. Maken märker att sittdelen dessutom är sliten lite överallt vid en närmare titt. Vi får inte med regnskyddet osv. Vi misstänker dessutom samma med chassit eftersom däcken varit smutsiga när vi hämtat ut den. SKAMLIGT. Usch. Affären ligger i Malmö och det verkar gå bra för dem. Gud vad ledsen man blir. Har spenderat över 10000 kr bara i den affären :( Köpte ett babyskydd där med, fast där hade vi en annan försäljare en kvinnlig, helt underbar och ärlig!
  • Singoallaa
    Singoallaa skrev 2013-09-17 19:56:35 följande:
    PRECIS det är det vi misstänkt hela jävla tiden, sikken lurendrejeri! Skamligt ju! Betalar fullt pris för en NY vara men får begagnat och använt skit. Suffletten är krokig och sned och inte fälls som den bör. Maken märker att sittdelen dessutom är sliten lite överallt vid en närmare titt. Vi får inte med regnskyddet osv. Vi misstänker dessutom samma med chassit eftersom däcken varit smutsiga när vi hämtat ut den. SKAMLIGT. Usch. Affären ligger i Malmö och det verkar gå bra för dem. Gud vad ledsen man blir. Har spenderat över 10000 kr bara i den affären :( Köpte ett babyskydd där med, fast där hade vi en annan försäljare en kvinnlig, helt underbar och ärlig!

DESSUTOM svarade han aldrig på min fråga när jag mailade varför vi inte fick med regnskyddet! Undvek den frågan helt. Svarar han inte tills imorgon ringer jag dit. Så ledsen :(
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5