• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • yodi

tänkte höra med er andra Emmaljunga entusiaster vad ni tror

jag har tittat på bilder och jämfört vikter och mått på dom, är det inte samma chassi på duo edge s och nya super viking?

anledningen till att jag undrar är för att jag har en äldre duo edge ( med klick fästning) där liggdelen är i väldigt fint skick men inte chassit och jag funderar på om det inte borde gå att köpa ett super viking chassi och ha på liggdelen på den.

vad tror ni?      

• stor grön drake
    yodi skrev 2013-09-19 09:55:55 följande:
    tänkte höra med er andra Emmaljunga entusiaster vad ni tror jag har tittat på bilder och jämfört vikter och mått på dom, är det inte samma chassi på duo edge s och nya super viking? anledningen till att jag undrar är för att jag har en äldre duo edge ( med klick fästning) där liggdelen är i väldigt fint skick men inte chassit och jag funderar på om det inte borde gå att köpa ett super viking chassi och ha på liggdelen på den. vad tror ni?      

S chassit är väldigt likt, men SuperVikings förstärkt för att kunna användas med dubbla sittdelar. På babyexperten i stockholm kan man köpa "bara" supernitro/duoS chassit sparat.
  • yodi
    stor grön drake skrev 2013-09-19 10:30:24 följande:

S chassit är väldigt likt, men SuperVikings förstärkt för att kunna användas med dubbla sittdelar. På babyexperten i stockholm kan man köpa "bara" supernitro/duoS chassit sparat.
    jo fast det är tyvärr lite långt till Stockholm

men tror du att det går att ha en edge liggdel på ett superviking chassi?  
  • stor grön drake

Ja, den ska passa med vanliga citykorgen, så det borde funka utmärkt

yodi skrev 2013-09-19 10:45:27 följande:
    jo fast det är tyvärr lite långt till Stockholm men tror du att det går att ha en edge liggdel på ett superviking chassi?  

• yodi
    stor grön drake skrev 2013-09-19 13:25:54 följande:
    Ja, den ska passa med vanliga citykorgen, så det borde funka utmärkt
    tack, då blir det nog ett sådant chassi
  • Familjen L

Har denna tråd som favoriter, då vi har en Emmaljunga Scooter 2,0 till sonen. Vi trivs jätte bra med den vagnen, som jag nu har pimpat upp med en emmaljunga åkpåse (perfekt nu när det blir kallare och framför allt på vinter, då sonen sover utomhus på dagis) har även en fotsack, den är perfekt nu när hela åkpåsen är för varm om dagarna.

Men en sak som jag inte riktigt gillar med vagnen, det är suffletten. Den vill inte hålla sig uppe och spänd vid utdraget läge. Är det någon mer som har så? Kan man göra något åt det?

• yodi
    Familjen L skrev 2013-09-20 11:29:28 följande:
    Har denna tråd som favoriter, då vi har en Emmaljunga Scooter 2,0 till sonen. Vi trivs jätte bra med den vagnen, som jag nu har pimpat upp med en emmaljunga åkpåse (perfekt nu när det blir kallare och framför allt på vinter, då sonen sover utomhus på dagis) har även en fotsack, den är perfekt nu när hela åkpåsen är för varm om dagarna.

Men en sak som jag inte riktigt gillar med vagnen, det är suffletten. Den vill inte hålla sig uppe och spänd vid utdraget läge. Är det någon mer som har så? Kan man göra något åt det?
    ett rätt vanligt problem och man kan spänna den själv, dock har jag aldrig gjort det själv utan jag låter dom mer tekniska i den här tråden beskriva hur
  • stor grön drake
    Familjen L skrev 2013-09-20 11:29:28 följande:

2.0 har nitat fäste så tyvärr behöver du gå in till ÅF för att få den åtspänd. Det tar inte speciellt läönge.
  • Familjen L
    stor grön drake skrev 2013-09-20 19:04:57 följande:
    2.0 har nitat fäste så tyvärr behöver du gå in till ÅF för att få den åtspänd. Det tar inte speciellt läönge.
    Tack för svar då bär det iväg till barnens hus i Uppsala där vagnen köptes.
  • MammaTillEnStjärna

Har en fråga som jag hoppas någon kan svara på. Ändrade EL navkapseln på Nitro-hjulen årsmodell 2010 och framåt?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5