• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Lillsnufflan
    2 små prinsessor skrev 2010-06-30 19:13:41 följande:
    Vad tycker ni är rimligt att ta för en city cross -09 då? (inköpt feb -09, med city korg, allroundåkpåse, skötväska och footsack)
    Om den är i gott skick skulle jag iaf försöka få 4000:- för den. Det tycker jag verkar rimligt eftersom det är mycket tillbehör.
  • mammaveronica77
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-06-30 19:27:51 följande:
    Nja...iaf 4000kronor kan jag tro du kan få för er vagn,ni har ju mkt extra till. 
    Vad är det för färg? 

Mammaveronika77: vad är du ute efter för modell då? 
    HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
    Jovisst  kan man få 4000 för den, det beror ju lite på var man bor och vad det ligger ute för annonser "brevid"... Säger inte att vagnen inte är värd 4000 utan vad jag är berädd att ge, som sagt har jag ju sett att det går att få billigare...
    Jag är ute efter en city cross eller cerox. Hellst ska det gå att sätta en syskonsits på.  Har en PH sport och vill ha en vagn som det går att bara lägga lilltjejen i när vi är hemma inne eller ute... Hon sover gott i syskonsitsen när vi går, men det går ju inte att sätta henne där när hon sitter själv...
  • 2 små prinsessor
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-06-30 19:27:51 följande:
    Nja...iaf 4000kronor kan jag tro du kan få för er vagn,ni har ju mkt extra till. 
    Vad är det för färg? 

Mammaveronika77: vad är du ute efter för modell då? 
    pink check.
  • Darla

Får man ställa några frågor till er Emmaljunga experter?  Vi har en UJ till sonen och älskar den, MEN, den är jättestor ibland tycker jag. Funkar hur bra som helst "offroad" men inte så bra i stan.... Är väldigt nyfiken på en Scooter men har inte möjlighet att titta på en förrän om någon månad tyvärr. Är Scootern smidig att köra i affärer? Den har inte svängbara framhjul, är det något som inverkar på köregenskaperna? Är det bra "gung" i den? Och kan barnet sitta helt upprätt? På UJ så lutar ryggstödet bakåt lite i fullt upprätt läge och det är inte alltid så poppis hos min 17 månaders...  Vad är det som gör att ni gillar den helt enkelt?

Hoppas att jag inte ställt en massa jobbiga frågor som redan ställts 1000 gånger tidigare.

• annakohler
    Darla skrev 2010-06-30 21:10:40 följande:
    Får man ställa några frågor till er Emmaljunga experter?  Vi har en UJ till sonen och älskar den, MEN, den är jättestor ibland tycker jag. Funkar hur bra som helst "offroad" men inte så bra i stan.... Är väldigt nyfiken på en Scooter men har inte möjlighet att titta på en förrän om någon månad tyvärr. Är Scootern smidig att köra i affärer? Den har inte svängbara framhjul, är det något som inverkar på köregenskaperna? Är det bra "gung" i den? Och kan barnet sitta helt upprätt? På UJ så lutar ryggstödet bakåt lite i fullt upprätt läge och det är inte alltid så poppis hos min 17 månaders...  Vad är det som gör att ni gillar den helt enkelt?

Hoppas att jag inte ställt en massa jobbiga frågor som redan ställts 1000 gånger tidigare.
    scootern är den enda vagnen som våran son har älskat att sova i helt,, dem andra är inga favoriter av han. sen för min del så är det den enda vagnen jag kan köra samtidigt som jag håller i paraply dem andra vagnarna har jag fått jätteont i armen
    kanon att köra i affären älskar allt med den...köpte våran 2009 (september)
  • MammaTillFelicia
    Darla skrev 2010-06-30 21:10:40 följande:

scootern är en supervagn tycker jag, den är så lätt att jag tycker denär hur bra som helst i affärer, plus att den är smal över hjulen så man kommer fram lätt!
    Det är inte så mycket gung i den, men jag tycker den är perfekt, den känns inte stel för det.
    Och ryggstödet är så gott som rätt upp, lutar liiite bakåt.
  • Darla
    annakohler skrev 2010-06-30 21:44:28 följande:
    scootern är den enda vagnen som våran son har älskat att sova i helt,, dem andra är inga favoriter av han. sen för min del så är det den enda vagnen jag kan köra samtidigt som jag håller i paraply dem andra vagnarna har jag fått jätteont i armen
    kanon att köra i affären älskar allt med den...köpte våran 2009 (september)
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-30 21:47:58 följande:
    scootern är en supervagn tycker jag, den är så lätt att jag tycker denär hur bra som helst i affärer, plus att den är smal över hjulen så man kommer fram lätt!
    Det är inte så mycket gung i den, men jag tycker den är perfekt, den känns inte stel för det.
    Tack för svaren! Nu blir jag ännu mer sugen på att köpa en, den låter ju helt perfekt. Att den är så lättkörd att man kan köra den med en hand och smal över hjulen är ju det jag är ute efter, och hålla i paraply samtidigt behöver jag absolut kunna med tanke på hur mycket regn vi får här .
     UJ är väldigt lättkörd men breeeeed och lååååång med framgaffeln som sticker fram, så det är ju precis den kombinationen som jag känner att vi behöver, är urless på att behöva avstå från att gå in i vissa affärer pga storleken på vagnen. Sen att den är så gott som upprätt i ryggen skulle ju killen uppskatta! 

Finns dem ofta på lager eller måste man beställa? Runt vilket pris ligger dem på just nu?
  • MammaTillFelicia
    Darla skrev 2010-06-30 22:07:47 följande:
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-30 21:47:58 följande:
    Tack för svaren! Nu blir jag ännu mer sugen på att köpa en, den låter ju helt perfekt. Att den är så lättkörd att man kan köra den med en hand och smal över hjulen är ju det jag är ute efter, och hålla i paraply samtidigt behöver jag absolut kunna med tanke på hur mycket regn vi får här .
     UJ är väldigt lättkörd men breeeeed och lååååång med framgaffeln som sticker fram, så det är ju precis den kombinationen som jag känner att vi behöver, är urless på att behöva avstå från att gå in i vissa affärer pga storleken på vagnen. Sen att den är så gott som upprätt i ryggen skulle ju killen uppskatta! 

Finns dem ofta på lager eller måste man beställa? Runt vilket pris ligger dem på just nu?
    nog borde de flesta ha minst en vagn inne, men man kanske inte f[r den f'rg man vill! 2440 kostade 2010, 11orna kostar lite mer, vet inte exakt..
  • Fru T

Suck, redan en grej att klaga på!
    Det har lossnat en bricka från ett av hjulen på min Scooter som ja köpte IGÅR. Ja ha sett att endel har likadan knapp mitt i som ja har på Nitron som man trycker på när man ska ta bort hjulen men ja har som en liten "spak" man trycker in från sidan istället å så sitter det en liten bricka i mitten för att skydda. 

Upptäckte efter flera timmar på stan idag att en ramlat av å en va på väg bort så den fick ja trycka till

Ja köpte ju vagnen i norrköping å bor i Linköping, kan ja åka till BP här i Linköping om det eller måste ja kontakta Norrköpings BP???

Hoppas verkligen ja kan få en ny å att dom inte får för sig att ramla av helatiden, vore välldigt tråkigt, dels för att det säkert skulle komma in massa grus å dels för att det är fult utan dom... å vaarför är det inte samma lika på alla Scootrar???

Å JA för övrigt så bara ÄLSKAR ja vagnen, funkar precis lika bra inne i stan å glida runt med i butikerna som att gå på landsväg! Å dotra, ja jag har nog aldrig sett henne så nöjd i en vagn som nu...

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5