• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82
    Salamina skrev 2010-07-05 20:20:39 följande:
    Hur har ni gjort som har fått barnen relativt tätt?
    När Sibelles får sitt nya syskon i januari kommer hon att vara 22 månader.
    Jag vill inte ha syskonvagn, utan ståbräda eller syskonsits.(Jag har en CC-09)
    Vilket har ni föredragit?
    jag har bokat både syskonsits samt ståbräda.
  • TinkyWinky

Överlycklig :) Kom ut en nitro i pro forest på blocket :) Får bara hoppas man hinner ta den innan ngn annan gör det ;) Men så va dte inge tele nr så typiskt. men jela dem o hoppas de ringer snart :9 Vill ju ha denna :))))

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • LitenpåG
    eec82 skrev 2010-07-05 19:47:01 följande:
    nä han kunde inte komma fören efter sin semester... :(

Så han kommer senare.
    Det var ju dåligt, man vill ju se tygproverna å bilderna innan man gör den "stooora" butiksordern.
  • eec82
    LitenpåG skrev 2010-07-05 22:16:48 följande:
    Det var ju dåligt, man vill ju se tygproverna å bilderna innan man gör den "stooora" butiksordern.
    jo vet, men så blidde de inte. Men vi har beställt bra iaf. Emmaljunga säljer ju förr eller senare iaf. :) Brukar välja glada färger till butiken å ha de mer neutrala på lager.
  • Uliise

Jag vet inte hur det är ute i andra butiker men jag var på Barnens hus i Örnsköldsvik igår och såg en CC Pro Coffe!
    Såg mycket finare ut i verkligheten än på bilderna, där den såg lite "tom" ut (som att det var för lite färger/detaljer) Det var den enda av de nya, resten var 2010-färger.

• alezay

Om man ska köpa en Mondial eller Edge duo i celibration, ska man ha åkpåse eller quadrolift??
    Vad rekomenderar ni??

• stor grön drake
    alezay skrev 2010-07-07 08:14:55 följande:
    Om man ska köpa en Mondial eller Edge duo i celibration, ska man ha åkpåse eller quadrolift??
    Vad rekomenderar ni??
    Det beror på vad ditt behov är.
    För värmens skull så behöver du varken eller, sätt hellre ett fårskinn i bottnen ocg vik runt barnet när det är kallt, äventuellt komplettera med filtar.
    Ska du lämna vagnen i vagnföråd eller liknande, och bära barnet upp så är en lift guld värd. Vi ahr en ca 100år gammal duolift i vår något yngre edge och den är vårat bästa köp. Perfekt att packa ner sonen i vintras och bära ner honom till källaren och vagnen. Vi hade fårskinn i den och sonen hade bara mössa på sig extra och var så himmelens gosigt varm, även vid -20º.

En kompis köpte en vagn kallad Edge duo sportvagn igår. med korg och hjul som liknar min edge, men handtaget liknar CC (2006-2007, eftersom färgen är strike) och egentligen liknar hela chassit mer på den, jag ska kolla storleken imorgon när vi har träff (bara sett bild ännu). Konstigt att någon kallar den edge bara, för jag är 100 på att det inte är en edge. Footsacken passar oxå bättre in på CC, eftersom edge har helsvart medans denna är i samma stil som sufletten (och mycket snyggare i min mening). Vet inte varför det stör mig egentligen, hon fick den för 100€ (ca 1000SEK) så det var ju ett bra pris vilket som, men känns som att de försökte antyda att det var en dyrare vagn (från början) än det egentligen var. För i annonsen stod det bara Emmaljunga sittvagn. Inte duovagn, och tror inte det finns liggdel då det stod att man kunde köpa till lift om man ville ha den från födseln... Nå, då har jag orerat klar om det
  • TinkyWinky
    alezay skrev 2010-07-07 08:14:55 följande:
    Vad rekomenderar ni??
    det beror om du menar till sittdelen för till liggdelen behöver du varken eller, speciellt edgen är mkt go o ombonad, du behöver bara bädda som i en säng, iaf så gjorde vi, blir alldeles för klumpigt med en massa extra i den..
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • alezay

Jag tänkte till båda..det är första barnet och i affären sa det åkpåse, men jag är osäker. Jag ska ha bf i slutet på december. Räcker det bara med attt bädda??

• alezay
    stor grön drake skrev 2010-07-07 08:35:16 följande:
    Det beror på vad ditt behov är.
    För värmens skull så behöver du varken eller, sätt hellre ett fårskinn i bottnen ocg vik runt barnet när det är kallt, äventuellt komplettera med filtar.
    Ska du lämna vagnen i vagnföråd eller liknande, och bära barnet upp så är en lift guld värd. Vi ahr en ca 100år gammal duolift i vår något yngre edge och den är vårat bästa köp. Perfekt att packa ner sonen i vintras och bära ner honom till källaren och vagnen. Vi hade fårskinn i den och sonen hade bara mössa på sig extra och var så himmelens gosigt varm, även vid -20º.

En kompis köpte en vagn kallad Edge duo sportvagn igår. med korg och hjul som liknar min edge, men handtaget liknar CC (2006-2007, eftersom färgen är strike) och egentligen liknar hela chassit mer på den, jag ska kolla storleken imorgon när vi har träff (bara sett bild ännu). Konstigt att någon kallar den edge bara, för jag är 100 på att det inte är en edge. Footsacken passar oxå bättre in på CC, eftersom edge har helsvart medans denna är i samma stil som sufletten (och mycket snyggare i min mening). Vet inte varför det stör mig egentligen, hon fick den för 100€ (ca 1000SEK) så det var ju ett bra pris vilket som, men känns som att de försökte antyda att det var en dyrare vagn (från början) än det egentligen var. För i annonsen stod det bara Emmaljunga sittvagn. Inte duovagn, och tror inte det finns liggdel då det stod att man kunde köpa till lift om man ville ha den från födseln... Nå, då har jag orerat klar om det
    Det var ett bra tipsGlad tack. Ja jag tänkte på vinter så att det inte blir för kallt. Vi har tyvärr inte barnvagnsrum utan får ha den i källaren, men den är ju varm. Jo jag tänkte ju köpa duovagnen edge celabration med crome chassi.  12024..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5