• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Turboplingen
    the M Bitch skrev 2010-07-01 21:24:59 följande:
    Du behöver bara skruva av hjulen om det är riktigt mycket smuts som samlats, annars brukar det räcka med att ösa på ordentligt med teflon- eller silikonspray, så det sköljs rent.

Jag vet inte exakt vilka verktyg som krävs, det brukar vår verkstadskille fixa  
    ok men då testar jag att ösa på med spray först då =)
    För det är grymt mycket skit!
    Nova 070902, Lillebror BF 100804, familjenblir4.blogspot.com/
  • Fru T
    the M Bitch skrev 2010-07-01 21:23:05 följande:
    Det är inte bra att smörja med 5-56 eftersom det blir klibbigt efter ett tag och samlar då smuts och damm. Ett hjullås som det blir smuts i kan kärva ihop.
    Om man istället använder teflon- eller silikonspray blir det en hinna som stöter bort smuts. 

Jag vet inte hur Babyproffsen fungerar, men rimligtvis borde du kunna gå in i vilken av deras butiker som helst.
    Ja tog ut å tvätta chassit med trädgårdsslangen istället å mannen är beordrad att införskaffa silikonspray

Ja det va inga prob att ta det i butiken här i lkpg istället..
  • Mymemlan

Får jag ansluta mig hit? :) Har en Emmaljunga CityCross i dark grey till min son på 8 månader. :)

• t0va

Hoppsan nu hittade jag en instruktionsbok till quadroliften också, låg i en ficka i liften. Så nu vet jag hur den ska sitta fast. Tur att man kan fälla vagnen även när ryggstödet är nere för det var en massa spännen som skulle hakas i. Hade blivit jobbigt att pilla bort varje gång vagnen ska in i bilen. De glömde nog informera om den lilla detaljen. 

• Fru T
    t0va skrev 2010-07-01 23:36:11 följande:
    Hoppsan nu hittade jag en instruktionsbok till quadroliften också, låg i en ficka i liften. Så nu vet jag hur den ska sitta fast. Tur att man kan fälla vagnen även när ryggstödet är nere för det var en massa spännen som skulle hakas i. Hade blivit jobbigt att pilla bort varje gång vagnen ska in i bilen. De glömde nog informera om den lilla detaljen. 
    Det är inga prob att fälla vagnen med ryggstödet nere, det gör nog dom flesta för ja har då aldrig sett nån göra tvärt om. Vill bara tippsa om att vagnen blir kortast om du har sittdelen vänd frammåt när du fäller...

Det hade vi varje gång å eftersom sittdelen är så enkel att vända så gjorde vi det så gott som varje gång så dotra kunde åka vänd mot oss
  • t0va
    Fru T skrev 2010-07-01 23:40:13 följande:
    Det är inga prob att fälla vagnen med ryggstödet nere, det gör nog dom flesta för ja har då aldrig sett nån göra tvärt om. Vill bara tippsa om att vagnen blir kortast om du har sittdelen vänd frammåt när du fäller...

Det hade vi varje gång å eftersom sittdelen är så enkel att vända så gjorde vi det så gott som varje gång så dotra kunde åka vänd mot oss
    tackar, får ta och testa sen när vi ska prova i bilen, tog bara hem vagnen idag så de blir nog endel pusslande i helgen. Jag hoppas på att vi kan få in vagn och rullstol i bagaget, ev. genom att fälla ett säte. Så alternativet att ha sambo och bebis bak finns. Fast om det skiter sig så kan jag alltid ha rullstolen i framsätet så får vagnen vara i bagaget. Så plats får vi, men vi måste se vad som blir smidigast. 

Då kanske det är cm som skiljer, ska komma ihåg det knepet :) 
  • Fru T
    t0va skrev 2010-07-01 23:45:23 följande:
    tackar, får ta och testa sen när vi ska prova i bilen, tog bara hem vagnen idag så de blir nog endel pusslande i helgen. Jag hoppas på att vi kan få in vagn och rullstol i bagaget, ev. genom att fälla ett säte. Så alternativet att ha sambo och bebis bak finns. Fast om det skiter sig så kan jag alltid ha rullstolen i framsätet så får vagnen vara i bagaget. Så plats får vi, men vi måste se vad som blir smidigast. 

Då kanske det är cm som skiljer, ska komma ihåg det knepet :) 

Ja vet inte hur mycket det är men när man har sittdelen vänd frammåt så viks fotstödet upp, fäller man när den är bakåt så gär det inte det..

Vände vi inte sittdelen frammåt så va vi tvungna att ha vagnen på tvären i bagaget å det va välldigt otympligt, så då vände vi ju hällre sittdelen å kunde rulla in den på längden

Vi har en Saab 9000 halvkompi så vi har ändå ett stoort bagage!

• annakohler

hej är det någon som har en vagn i Dark Grey eller vit o lägga in i bildtråden?? Skrattande spelar ingen roll vad det är för emmaljunga

• Nomen
    the M Bitch skrev 2010-07-01 21:23:05 följande:
    Det är inte bra att smörja med 5-56 eftersom det blir klibbigt efter ett tag och samlar då smuts och damm. Ett hjullås som det blir smuts i kan kärva ihop.
    Om man istället använder teflon- eller silikonspray blir det en hinna som stöter bort smuts. 

Jag vet inte hur Babyproffsen fungerar, men rimligtvis borde du kunna gå in i vilken av deras butiker som helst.
    Vad är bäst att smörja hjulaxlarna med?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • lilyanna
    annakohler skrev 2010-07-02 08:04:57 följande:
    hej är det någon som har en vagn i Dark Grey eller vit o lägga in i bildtråden?? Skrattande spelar ingen roll vad det är för emmaljunga
    Har inte lagt in några bilder i bildtråden, men om du vill se en vagn i Dark Grey så får du gärna kika i mitt galleri.
    Oliver 070327, Alvin 090804
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5