• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mymemlan

mammamu: på barnens hus sa dom universalfett och det har funkat för oss :)

Vad har alla som har lite mindre barn här i sittdelen? Vill gärna ha nått, det är ju hårt och selen är för stor. Vill kunna använda grenbandet också.

• stor grön drake

jag sydde nya "hällor" längre ner på sittdelen, efter att ha sett liknande på stan. har inte bestämt mig om sittdyna ännu, sonen är så varm... men kommer nog att sy själv.
    sänkta axelband på emmaljunga edge

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • MammaTillFelicia
    Mymemlan skrev 2010-07-02 08:40:08 följande:
    mammamu: på barnens hus sa dom universalfett och det har funkat för oss :)

Vad har alla som har lite mindre barn här i sittdelen? Vill gärna ha nått, det är ju hårt och selen är för stor. Vill kunna använda grenbandet också.
    sittdyna! köpt eller hemmasydd blir ju både mjuk och gör vagnen mer personlig! och så kan kan få axelbanden längre ner..
  • Mymemlan

tack! Har sytt en sittdyna, men ska försöka mig på en till! ska även förska sy ett draperi till vagnen så melwin slipper all sol :)

• stor grön drake
    Mymemlan skrev 2010-07-02 10:29:13 följande:
    tack! Har sytt en sittdyna, men ska försöka mig på en till! ska även förska sy ett draperi till vagnen så melwin slipper all sol :)
    draperi är busenkelt! Finns bilder på i mitt galleri, gillar du dem så finns det steg för steg beskrivning i min blogg,
  • Laire

Tänk bara på värmen då ni använder draperier, filtar och liknande som solskydd ofta en riktig bastu i vagnen med kvav luft. Jag har köpt en solskärm istället som har öppet under Eller om man har ett riktigt tunnt tyg med UV-skydd (för att göra två flugor på smällen) som finns på nätet att köpa som solskydd.

Angående sittdynor vet jag att vissa har dynor med en frottébaksida som de vänder fram på sommaren så att det inte ska bli så varmt  

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • stor grön drake
    Laire skrev 2010-07-02 12:28:18 följande:
    Tänk bara på värmen då ni använder draperier, filtar och liknande som solskydd ofta en riktig bastu i vagnen med kvav luft. 
    Absolut jätteviktigt!
    Jag har alltid vädringsluckan i suffletten öppen om jag måste ha draperiet helt för. Annars är det bara så mycket för att sonen inte får sol i ansiktet.
  • Tuss73

Hejsan!

Jag har precis köpt mig en Emmaljunga Ozone, fick ta en svart då det var det enda dom hade hemma i butiken och jag ville ha vagnen med en gång. Sittdelen funkar superbra till min dotter som är väldigt liten för sin ålder, hade en Brio kombi innan och hon satt inte alls bra i den sittdelen.

Det enda som jag tycker är lite dumt är att den inte finns nån vädringslucka i sufletten och att det blir så varmt i sittdelen nu på sommaren. Ska försöka hitta en sittdyna som gör det mer bekvämt och som gör  att selens band hamnar längre ner. Tycker ni man ska satsa på Emmaljungas minimizerdyna eller kan man ta vilken sittdyna som helst? Sen undrar jag vad ni har för solskydd till vagnen? Vilket funkar bäst, gardin eller skärm?

• Tuss73

Kom på en sak till som jag glömde skriva i inlägget ovan, på vadderingen på sittbågen är det en söm som är ful, sömmen har gått upp på flera ställen och det är fula öglor. Jag såg detta först igår när jag använde vagnen första gången. Är detta något man kan klaga på eller är det bara fånigt att visa upp det i butiken?

• stor grön drake
    Tuss73 skrev 2010-07-04 00:15:10 följande:
    Sen undrar jag vad ni har för solskydd till vagnen? Vilket funkar bäst, gardin eller skärm?
    Tuss73 skrev 2010-07-04 01:03:45 följande:

Kom på en sak till som jag glömde skriva i inlägget ovan, på vadderingen på sittbågen är det en söm som är ful, sömmen har gått upp på flera ställen och det är fula öglor. Jag såg detta först igår när jag använde vagnen första gången. Är detta något man kan klaga på eller är det bara fånigt att visa upp det i butiken?

Vi har gardin, och tycker det är mycket, mycket smidigare än parasoll (som vi testat, och det funkar om man inte svänger ofta, vilket vi gör...) skärm tänker vi skaffa till bilbarnstolen då sånna man sätter på fönstret inte riktigt funkar bra enligt min erfarenhet.

Jag tycker absolut du ska gå in och klaga, inte tusan ska sömmen spricka upp på splitter nya vagnen heller!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5