• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Fru T

Då va Nitron såld då 4000:- fick ja för den så nu är mannen nöjd. Gick snabbare än ja trott Solig
    Hon blev dessutom helt frälst i mina sittdynor så gjorde en beställning (vet inte om hon får pojke/flicka än) å sa att hon gör mer beställningar när bebis är ute å det börjar bli dax att sluta med liften

En bra start på dagen! ja förutom rivjärnet som satt sig i halsen på mig under natten å mossan som krypit ini skallen + att ena katten snart vart borta ett dygn

• Fru T
    stor grön drake skrev 2010-07-04 11:20:08 följande:
    GRATTIS! Det var ju riktigt lyckat det!
    Måste säga att ja känner mig lite lättad, lite vågat att lägga ut nu i semestertider...

Å ja är fortfarande lika kär i Scootern, får massvis med possetiva komentarer om färgen
  • myran82
    Laire skrev 2010-07-02 12:28:18 följande:
    Tänk bara på värmen då ni använder draperier, filtar och liknande som solskydd ofta en riktig bastu i vagnen med kvav luft. Jag har köpt en solskärm istället som har öppet under Eller om man har ett riktigt tunnt tyg med UV-skydd (för att göra två flugor på smällen) som finns på nätet att köpa som solskydd.

Angående sittdynor vet jag att vissa har dynor med en frottébaksida som de vänder fram på sommaren så att det inte ska bli så varmt  
    Vart har du köpt solskärm till vagnen? Kanske finns på babyproffsen?
  • livsmedel
    Fru T skrev 2010-07-04 11:08:18 följande:
    Då va Nitron såld då 4000:- fick ja för den så nu är mannen nöjd. Gick snabbare än ja trott Solig
    Hon blev dessutom helt frälst i mina sittdynor så gjorde en beställning (vet inte om hon får pojke/flicka än) å sa att hon gör mer beställningar när bebis är ute å det börjar bli dax att sluta med liften

En bra start på dagen! ja förutom rivjärnet som satt sig i halsen på mig under natten å mossan som krypit ini skallen + att ena katten snart vart borta ett dygn
    Gör du sittdynor och säljer alltså?
    Vera bera 100320
  • eec82

ni som arbetar i butik el ni som besökt nyligen har de fått färgprover från emmaljunga på 2011-års tygerna?

är sjukskriven nu sedan 4 veckor å har ju noll koll, verkade vara fullt upp på jobbet för ingen har haft tid att svara.

• feelings

Hej alla !

Emmaljunga"mamma" 2010 silvercheck!

Kollade in den nya kollektionen 2011 .. blev sååå kär i bilbarnstolen med färgnr: 88110 :=) den funderar ja nog på att köpa ..

Håller tummarna på att min Quadrolift finns i affären när jag ska köpa den så slipper jag beställa ;)
    Så ska jag passa på att köpa repairkitet till däcken.. och reflexer med.. ;)

Jag har 3½ barn ... ;)
  • t0va

Jag är så nöjd med nitron, trots att barnet inte har kommit än ;) 
    Mätte lite nu och såg att det inte ska vara några problem att få in både vagn och rullstol i den bil vi har tittat lite smått på. Är en med stort utrymme bak och en liten ramp så om jag sätter upp ryggstödet på vagnen så kan jag rulla in den rakt in och rullstolen efteråt utan att behöva fälla ihop någon av dem.

Verkar också gå att ha vagnen på sidledd, det betyder att vi kan ha 5 lediga platser i bilen för passagerare. Istället för bara 3 om vi ska ha vagnen i bagaget och sen min rullstol på ett säte. Så när bebis har kommit och vi landat ska vi åka till anpassningsfirman och prova så det funkar i verkligheten också.

Längtar så efter att kunna köpa en ny bil, den vi har kommer vi få ha sätena fällda och bara 3 platser för oss som ska åka. Är så kanonnöjd med storleken på vagnen. :D 

• Saraia

nån som har ozone?? e den bra??? funderar att köpa den t våren då bebis är ca 6mån o kan ha sittvagn så jag ej behöver köpa liggdelen.

är färgen bordeaux lite åt lila hållet??? vill ha lila vagn...

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5