• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    min post försvann...
    Wingtear skrev 2010-08-27 08:39:28 följande:
    fick just en fråga av en bekant (utan FL) som jag vidarebefodrar:

Passar Ozone tillbehör på City Jet? Tex footsack, regnskydd osv då alla deras tillbehör försvunnit i flytt, men de skulle ju gärna ha åtminstonde en footsack.
    Puffar för denna fråga

Vår återförsäljare får inget vettigt svar av sin leverantör (både min vän och återförs. misstänker pga språket svenska/finska) och har ingen personlig erfarenhet då de endast sålt 2 city jet och ingen ozone.
    De kan beställa hem grejjer, men eftersom det inte finns någon annan som lär köpa grejjerna "måste" hon i så fall ta dem, så att veta om de passar är ganska viktigt. Sittdelen är helsvart, så färgen blir inget problem, tror tom att hon är lite inne på en fräsig färg för att liva upp det hela (de har svart city korg med)
  • AnLj
    tickelina skrev 2010-08-27 10:46:57 följande:
    Aaaa men super....

lutar nog åt att jag köper citykorgen & med quadroliften i..... för quadroliften kan man sen ha kvar när det blir en sittvagn... den gör ju att det blir lite trängre också så slipper man bulla upp med stöd runt om. Sen kan den även användas som skydd för beben när dte blir kallt :)

Så svärmor får stå för citykorgen & sittdelen så köper vi till quadroliften själva!

Så nu står dte mellan en city cross eller en nitro city, ska ha i slutet av januari! När behöver man beställa?
    Är i vecka 20 nu bara....
    Det känns lite kaka på kaka. Om jag skulle vara dig så skulle jag endast köpa quadraliften om ni tänker på att det ska bli trängre och mysigare för bebisen. City korgen var bra när bebis vill sitta upp/se mer då kunde man lägga en filt i huvudändan. Men med liften går det ju att höja sittdelen ett snäpp. Val av modell ska ni tänka på hur era liv ser ut idag och var ni mest går och var ni bor. Jag traskar en hel del i skog men även i stan, och valde då en City Cross. Om ni mesta dels går på gator och bor där det inte kommer 1,5 meter snö varje år, så skulle jag välja en Nitro City. De små hjulen fram går att låsa men självklart blir det lite svårare att köra när det är tokmoddigt eller på en sandstrand! Tänk på era behov och hur ni lever idag då ni väljer!
  • Diorali
    Halloj! Är det någon av er som vet hur man går tillväga med vinteråkpåse? Jag hitta en på Tradera (Emmaljunga) samma färg som min vagn City Cross och den var knappt använd yeeeaaj blev så glad när jag fick den för mindre än halva priset mot i butikerna. Men har nu hållt på att försöka få ner den i vagnen, men får inte till det riktigt! Det känns knöligt och "för stort" hur jag än vrider och vänder på den. Det finns tryckknappar på sidorna både på vagn och åkpåse men det är "likadana" dvs går ej att knäppa fast. Eller ska åkpåsen bara ligga löst? Jag har en hårdlift idag. I värsta fall får jag gå till en butik och "låtsasköpa" en åkpåse och be dom visa hur jag sätter fast den men kollar om någon av er emmaljunga experter vet först :) Ha en trevlig helg allihopa!
  • tickelina

Tack alla för svar =)

Självklart ska vi in & pröva innan vi beställer något :) Jo det är lite kaka på kaka & man kan självklart strunta i citykorgen.  Men vi får se hur det blir i butiken...

Jag bor i Sthlm... och här plogar dom rätt bra, klart det blir modd någon gång ibland men man vet aldrig.

• Sandriks

Jag har en CC och funderar nu vilken liggvariant jag ska välja, och undrar vad ni har för erfarenheter och tycker är smidigast, mest praktiskt jaa vilket som är bäst!

Citykorg eller Quadrolift?

• Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-08-28 16:18:49 följande:

Jag har en CC och funderar nu vilken liggvariant jag ska välja, och undrar vad ni har för erfarenheter och tycker är smidigast, mest praktiskt jaa vilket som är bäst!

skulle helt klart välja liften eftersom den fyller fler funktioner. den fungerar ju både som åkpåse och sittdyna sen när man inte vill ha den som lift mer. känns som man kommer använda den mer.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • AnLj

Det beror på var du bor, när du ska ha barnet och om ni tror att ni får en stor eller liten knodd.. :) Vi hade en Citykorg till vår lilla februari bebis, som fick plats i den i sex månader. Vi tyckte att den funkade utmärkt för oss och vårt boende.
  • SJ80
    Fru T skrev 2010-08-27 10:17:05 följande:
    Kommer ni ihåg att ja skrev att ja hade problem med sufletten till min nya scooter, den ville inte stanna i utfällt läge uten åkte hela tiden tillbaka för att den hamnade mellan två lägen i kuggarna när den va helt utfälld och för att komma i nästa kugg så va tyget för kort..

Vi va i norrköping en sväng igår och passade på att åka förbo BP efterson det är där vi köpt vagnen.
    Dom ringde precis upp å sa att EL ska sy upp en ny suflett Tyvärr får vi vänta tills oktober nån gång för att få den men det får det vara värt!
    Precis så hade jag det på min scooter! Så jäkla irriterande va det. Jag fick en ny sufflett o det gick på garantin men fick dock vänta i 1,5månad.
    Vad har du för färg på din scooter?
    Tindra 020101 Oliver 090203
  • Millis79a

Har fått hem vår EL City cross + city korgen i färgen Dark Grey i veckan o bara älskar den!
    Hur bädda bäst i Citykorgen för en bebis som har bf 11sept.
    Min sambi pratade om att lägga i en mjuklift? Jag tänkte mer täcke kudde o filtar om det behövs! Vad har ni?

• Uliise

Definitivt city korg Glad

-Större plats för barnet än med quadroliften.
    -Barnet kommer högre upp = lättare att lyfta ur.
    -Man kan variera sig, först city korgen i en färg och sedan sittdelen i en annan färg.
    -Den är snyggast Flört
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5