• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • AnLj
    myran82 skrev 2010-08-31 19:24:41 följande:
    eec82:
    Hjulen är från -06, ev nyare.

Ringde till babyproffsen i dag & att köpa nya hjul va inte billigt, nåt på 900 kr för 4 st.
    Då har inte BP enhetspriser på alla sina butiker, för jag betalade 596 för fyra nya i somras! Å attans vad vagnen rullar fint nu!
  • myran82
    AnLj skrev 2010-08-31 19:40:34 följande:
    Då har inte BP enhetspriser på alla sina butiker, för jag betalade 596 för fyra nya i somras! Å attans vad vagnen rullar fint nu!
    Då kanske det är läge & kolla en annan äffär istället. Vet du om det är något man måste beställa eller om det brukar finnas på lager?
  • AnLj
    myran82 skrev 2010-08-31 19:42:51 följande:
    Då kanske det är läge & kolla en annan äffär istället. Vet du om det är något man måste beställa eller om det brukar finnas på lager?
    Eftersom att det är Emmaljunga, så är det ju oftast beställningsvara. Jag hade flax och fick de som dem hade hemma. Så du får hoppas att du också har det!
  • eec82
    myran82 skrev 2010-08-31 19:42:51 följande:
    olika där jag arbetar har vi oftart två uppsättningar hemma. Men klart de kan ta slut ibland. Men oftast finns de hemma.
  • Sandriks
    Uliise skrev 2010-08-31 13:09:55 följande:
    Ni kan inte fälla ihop vagnen med city korgen kvar på chassit? Vi gör så och det ryms perfekt i vår lilla bil, tar inte så stor plats alls Glad
    Jo det skulle rymmas i våran också, men hundrackarns bur måste rymmas i också, så det var bara därför jag spekulerade lite runt det.
    Men hur som helst så känns det ju smidigare att klicka lös en citykorg - än att klicka lös stora sittdelen med en lift i!

Så jag tror det får bli en citykorg! Jepp!
  • Sandriks
    Sandriks skrev 2010-08-31 23:46:33 följande:
    Jo det skulle rymmas i våran också, men hundrackarns bur måste rymmas i också, så det var bara därför jag spekulerade lite runt det.
    Men hur som helst så känns det ju smidigare att klicka lös en citykorg - än att klicka lös stora sittdelen med en lift i!

Ja just det, kanske ska säga också..

Så jag har alltså tänkt lasta in chassit på kant bredvid hundburen, så det står liksom på sida, fastkilat mellan bilens innervägg och buren :)
    Sen ryms det nog inte ens in ett mjölkpaket i bagaget! :D

• Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-08-31 23:46:33 följande:

man behöver ju inte klicka loss hela sittdelen... *L* elelr beror det på hundburen där med? i annat fall är det väl samma fästen på ligg som sittdel och då borde (kan jag tycka) inte va någon skillnad vilken del man kopplar loss.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Fru T

Sitter å funderar på åkpåse...

Är allround påsen verkligen tillräkligt varm att ha på vintern (tänk när det är KALLT) om den ska gå använda året om? Inte för att ja kommer använda den året om men tycker vinterpåsen ser så mycket större å klumpigare ut å tycker den känns för mycket för scootern då ja tror att det kommer bli knöligt vid bygeln!

Jag kommer använda åkpåse när dottern har jacka på sig. som tex till å från dagis, när vi ska till stan eller nån annanstans då hon inte behöver overall...

Vill ju inte behöva knöla med filt i åkpåsen Också.

• Sarah84
    Fru T skrev 2010-09-01 10:16:51 följande:

Är allround påsen verkligen tillräkligt varm att ha på vintern (tänk när det är KALLT) om den ska gå använda året om? Inte för att ja kommer använda den året om men tycker vinterpåsen ser så mycket större å klumpigare ut å tycker den känns för mycket för scootern då ja tror att det kommer bli knöligt vid bygeln!

Jag kommer använda åkpåse när dottern har jacka på sig. som tex till å från dagis, när vi ska till stan eller nån annanstans då hon inte behöver overall...

Vi använde allround åkpåsen hela förra vintern & de va ju en kall vinter. Större delen av vintern hade jag inte ens en tjock overall på sonen. Så ja tycker absolut att den räcker
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • AnLj
    Fru T skrev 2010-09-01 10:16:51 följande:

Jag åkte och pratade med personalen på BP i Norrköping om vad de trodde var bäst, innan köp. De tyckte att vinteråkpåsen har för kort användningstid, för den blir för varm. Så vi köpte en allround, som vi hoppas att Emmaljunga snart kan levera.. Det börjar bli höstkallt.. De användningsområden som du nämner så tror jag att det räcker med en allround.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5