• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Laire
    tickelina skrev 2010-08-29 22:07:54 följande:
    Men alltså.... nu hänger jag inte med.... ;)

Har ni en pläd under quadroliften?

Quadroliften i sig är väl himla mysig & gosig i sig ( har ull på insidan)
    Då räcker väl det att bara ha kläder, mysoverall, mössa, vantar & nån liten filt ( om ens det? )
    Nä vi hade ingen lift i, jag pratade bara allmänt om att bygga upp underifrån, lift eller inte  Jag vet inte om Quadron är varm nog underifrån då jag inte har någon sådan... Bara så att man tänker på det, att bedöma om det blir varmt nog även underifrån och inte bara uppifrån.
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Mela75
    Qaroliine skrev 2010-08-29 19:38:46 följande:

Alla som ägt/äger en duo edge, snälla läs!

Första barnet är på gång och idag var vi på Babyproffsen malmö och kollade vagn. Jag vet redan att jag vill ha en duo edge, sen flera år tillbaka.
    Personalen ställde mig mot väggen och undrade varför jag ville ha marknadens största och tyngsta vagn, han hotade om förstörd rygg och axlar och att inget barn utnyttjar en så stor liggdel osv...
    Han ville få mig att välja Brio, eller carena. Jag tvärvägrade.
    Jag känner att jag vet vad jag ger mig in i men vill ändå höra era åsikter om vagnen!
    Kommer även använda en urban jungle.

Jag känner igen det, fick frågan varför lilla jag (153 cm ) skulle ha en sån stor vagn. Lite oförskämt tycker jag. '
    Jag har dock beställt en edge oavsett pga av av att jag vill kunna köta den lätt i alla underlag, har en mor som bor på grusväg i skogen osv. Tycker den har bra plats för barnet och har plats i bilen så varför inte.
  • lilla snöflingan
    Qaroliine skrev 2010-08-29 19:38:46 följande:

Alla som ägt/äger en duo edge, snälla läs!

Första barnet är på gång och idag var vi på Babyproffsen malmö och kollade vagn. Jag vet redan att jag vill ha en duo edge, sen flera år tillbaka.
    Personalen ställde mig mot väggen och undrade varför jag ville ha marknadens största och tyngsta vagn, han hotade om förstörd rygg och axlar och att inget barn utnyttjar en så stor liggdel osv...
    Han ville få mig att välja Brio, eller carena. Jag tvärvägrade.
    Jag känner att jag vet vad jag ger mig in i men vill ändå höra era åsikter om vagnen!
    Kommer även använda en urban jungle.

Det beror ju på vilket chassi du väljer också. Till edge finns fyra olika chassin. Personligen hade jag valt classic cryptonite eller classic chrome chassit. Då väger vagnen endast 16,7 kg med sittdel (jämfört med 14,3 kg för Brio happy och 19 kg med sportchassit). Den blir också mycket smalare än med sportchassi (59 cm istället för sportchassits 67 cm) och du får stålvarukorg istället för den dåliga tygvarukorg som Wingtear pratar om. Ett annat alternativ är classic sport med citykorg. Då blir liggdelen lite lättare och mindre men du får (i princip) samma fina chassi och sittdel. Otroligt otrevlig försäljare det där. Vad jag har hört så är många nöjda edge så länge de använder liggdelen, när barnet blir tyngre och man börjar använda sittdelen blir den kanske lite väl otymplig.
  • tickelina

En city cross med en quadrolift , gosig filt & en skyddande åkpåse runt omkring, undrar om det kan vara något :D
    Hoppas.... för nu vill jag ta mig ur detta träsk ;)

(om jag inte ska ha en cerox då ;) )

• Mymemlan

tickelina,

det låter som en mysig kombo! :) Vi har en city cross 2010 i dark grey som är helt underbar!

• Zelmilainen
    tickelina skrev 2010-08-30 11:55:34 följande:
    Vad tycker ni om Cerox vagnen Vs. City cross vagnen?

Vilken är bäst?
    city cross. cerox känns onödigt stor och tung. sitsen går ju ändå att vända på cc
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • stor grön drake
    tickelina skrev 2010-08-29 22:07:54 följande:
    Men alltså.... nu hänger jag inte med.... ;)

Har ni en pläd under quadroliften?

Quadroliften i sig är väl himla mysig & gosig i sig ( har ull på insidan)
    Då räcker väl det att bara ha kläder, mysoverall, mössa, vantar & nån liten filt ( om ens det? )
    jag har ven duolift, inte quadro (eftersom jag tyckte quadron var onödigt dyr då vi endå skulle köpa ett skinn)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5