• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-29 11:07:11 följande:
    nja det beror på. det är ingen direkt skillnad på hur mkt plats som är inne, iaf ingen stor... *L* och liften kan man ju oxå köpa i en avvikande färg om man vill...*L*
    Fast om den ryms inuti City korgen måste den väl vara smalare? Vilket innebär mindre plats för bebisen att röra sig på.
    Majken 100421
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-30 18:43:40 följande:
    Fast om den ryms inuti City korgen måste den väl vara smalare? Vilket innebär mindre plats för bebisen att röra sig på.
    ja, men skillnaden är marginell. sen e d så många bebisar som endå inte vill ligga i en liggdel mer än 3-4 månader, så varför köpa nåt man bara har användning för så kort tid. känns som rätt bortkastade pengar...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • tickelina

Nu är denna beställt med quadroliften till i samma färg, samt skötväska & fotsack!

Färgen heter PP black/blue
  • AnLj
    tickelina skrev 2010-08-30 19:34:54 följande:

Nu är denna beställt med quadroliften till i samma färg, samt skötväska & fotsack!

Färgen heter PP black/blue
    Snygg! Jag tror att du/ni blir supernöjda med ert val!
  • Fiansess

Jaha nu är jag här igen . Jag har inte köpt scooter än, utan har istället fått upp ögonen för City Cross eftersom jag fattat att den är ganska smidig? Jag vill ju egentligen helst ha sonen mot mig (det går inte i syskonvagnen vi har så han får mestadels ligga) eftersom bara är strax över 7 månader.

Hur hade ni gjort i det valet? City Cross vs Scooter? Tanken var att ha vagnen ganska länge, men det är ju inget som säger att jag inte kan byta igen om ett halvår .

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-30 18:54:44 följande:
    ja, men skillnaden är marginell. sen e d så många bebisar som endå inte vill ligga i en liggdel mer än 3-4 månader, så varför köpa nåt man bara har användning för så kort tid. känns som rätt bortkastade pengar...
    Knappast marginell. Man får ju minska liggmåttet med lika mycket som bredden på Quadroliftens sidor, blir så smalt. Får mig att tänka på Brios Kombivagn, den liften är såå smaaaal. Jag ryser vid tanken på att pressa ner en bebis där! Dessutom ska dom ju inte sitta förrän vid 6 mån ålder, minst.
    Min lilla Majken ligger med benen som en groda, och armarna "faller ut åt sidorna" när hon somnar, det går ju knappast i en lift Obestämd
    Nej, inget personligt Zelmilainen men som du kanske förstår är jag en liggvagnsförespråkare! Glad Tacka vet jag min Emmaljunga från 1984, den är 20 cm längre än city korgen och breeed Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    tickelina skrev 2010-08-29 22:07:54 följande:
    Men alltså.... nu hänger jag inte med.... ;) Har ni en pläd under quadroliften? Quadroliften i sig är väl himla mysig & gosig i sig ( har ull på insidan) Då räcker väl det att bara ha kläder, mysoverall, mössa, vantar & nån liten filt ( om ens det? )

Det är inte riktig ull på insidan tyvärr :-/
    Majken 100421
  • Uliise
    babyfia skrev 2010-08-30 20:07:07 följande:
    Jaha nu är jag här igen . Jag har inte köpt scooter än, utan har istället fått upp ögonen för City Cross eftersom jag fattat att den är ganska smidig? Jag vill ju egentligen helst ha sonen mot mig (det går inte i syskonvagnen vi har så han får mestadels ligga) eftersom bara är strax över 7 månader.

Hur hade ni gjort i det valet? City Cross vs Scooter? Tanken var att ha vagnen ganska länge, men det är ju inget som säger att jag inte kan byta igen om ett halvår .
    City crossen är ju från 6 mån till 3 år så det passar ju dig perfekt Jag tycker min är supersmidig, City crossen är inte en stor vagn. Och det är "mer vagn" än säg scootern, du kan ju ha honom mot dig som du skriver.

Ärligt talar förstår jag inte varför många hellre tar Scootern än City crossen. Blir det inte "tyngre och klumpigare" om tyngdpunkten kommer lägre ner, som det ju blir på scootern?
    Majken 100421
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-30 20:13:01 följande:
    Knappast marginell. Man får ju minska liggmåttet med lika mycket som bredden på Quadroliftens sidor, blir så smalt. Får mig att tänka på Brios Kombivagn, den liften är såå smaaaal. Jag ryser vid tanken på att pressa ner en bebis där! Dessutom ska dom ju inte sitta förrän vid 6 mån ålder, minst.
    Min lilla Majken ligger med benen som en groda, och armarna "faller ut åt sidorna" när hon somnar, det går ju knappast i en lift Obestämd
    Nej, inget personligt Zelmilainen men som du kanske förstår är jag en liggvagnsförespråkare! Glad Tacka vet jag min Emmaljunga från 1984, den är 20 cm längre än city korgen och breeed Flört
    det handlar om ett fåtal cm och eftersom det från början är så pass gott om plats i liften anser jag inte att det blir trångt, inte med tanke på att så många barn ändå vill halvsitta upp i sittdelen efter några månader. bara för att de inte bör sitta innan en vis ålder betyder det ju inte att man måste ha liggdel/lift så länge *L* jag avskyr de gamla vagnarna, SÅÅ stela och fula... haha.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Fiansess
    Uliise skrev 2010-08-30 20:19:47 följande:
    City crossen är ju från 6 mån till 3 år så det passar ju dig perfekt Jag tycker min är supersmidig, City crossen är inte en stor vagn. Och det är "mer vagn" än säg scootern, du kan ju ha honom mot dig som du skriver.

Ärligt talar förstår jag inte varför många hellre tar Scootern än City crossen. Blir det inte "tyngre och klumpigare" om tyngdpunkten kommer lägre ner, som det ju blir på scootern?
    Jag älskar scootern, sålde precis dotterns rosa  för att köpa en ny-tills jag kom på att jag ville ha den gamla modellen-som jag inte hittar i nyskick .

Ja en City Cross får det bli. Hittade en begagnad som ska vara i jättefint skick förutom lite sliten varukorg undertill. Någon som vet om man kan köpa det och vad det ev skulle kosta? Hon sa att det inte störde funktionen, men slitet är ju aldrig kul.....
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5